Site icon IAS

המגמות והרקע לקראת כנס התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות ביוון

בשנת 2016 הובחנו בתעשיית התיירות 6 מגמות בולטות, שהשפיעו על כל מי ששייך לתעשייה הזו – משרדי נסיעות (סיטונאים וקמעונאים), חברות תעופה, מלונאים וגורמים נוספים. כל הסימנים מראים, כי מגמות אלה יתקיימו גם בעונת החורף הקרובה ובשנת 2017 כולה. על רקע זה תקיים התאחדות משרדי הנסיעות את הכנס השנתי שלה ב-22 החודש, באתונה יוון.

המגמות בתעשיית התיירות הבינלאומית

כוח המשיכה של השוק הסיני – השוק הסיני עבור חברות תיירות הוא מקור הצמיחה התיירותית המהיר ביותר בעשור שחלף, בעיקר בתיירות היוצאת משם. ב-2014, למשל, בזבזו התיירים הסינים 498 מיליארד דולר ביציאת לחו"ל. לגידול המהיר ביציאת הסינים לטייל בעולם השפעה גדולה גם על המגמה ההפוכה של ביקורים בסין. מגמה זו מקבלת ביטוי עז בגידול המרשים של מספר הטיסות של חברת היינאן איירליינס הסינית לישראל.

נוסעים המעוניינים להתנתק –  קיימת מגמת עלייה של תיירים המעוניינים בחופשתם להתנתק לחלוטין מעבודה והשפעתה, ולמרות זאת דורשים מערכות WiFi פועלות באזורי הטיול, הנופש והביקור.

גילוי מקומות חדשים וייחודיים – תיירים ב-2016 חיפשו הזדמנויות להגיע ולהכיר יעדים פחות מוכרים, כאלה שעדיין רבים לא הגיעו אליהם. בכך הם הפכו את 2016 לשנת טיולי הרפתקאות וספגו מכך את הדברים הבאי: הגיעו וגילו מקומות ייחודיים; יצרו זיכרונות בלתי נשכחים, מחקו יעד נוסף מהרשימות שלהם ודחפו את הגבולות של אזור הנוחות שלהם.

פחות מחסומים לנוסע – כל שנה חולפת מגבירה את החיבור הבינלאומי של העולם. טיסות מוזלות מאפשרות יותר מתמיד לצאת לחופשות סוף שבוע במדינות זרות, כיישומי תרגום חכמים מסירים את מחסומי השפה. מגמה זו השתלטה גם על התחום העסקי, בשל הגלובליזציה, גידול בארגונים בינלאומיים, לצד גמישות רבה יותר בנסיעות.

דור המילניום הנוכחי מחפש הרפתקה – חשיבות רבה ניתנה בארגון סיורים ופעילויות, כדי להתאים אותם לצרכים של מטיילים צעירים, המהווים 20% מכלל התיירים בעולם. אנליסטים מעריכים, כי בשנת 2020 יהיה נתח השוק הזה גדול בנסיעות הבינלאומית גדול ב-47% יותר מאשר בשנת 2013, עם נוסעים צעירים רבים שיחפשו: חוויות ייחודיות ואותנטיות; חברות שיקשיבו למשוב שלהם; הזדמנויות ללמוד משהו חדש ויבקשו ליישם המלצות שהועברו מפה לאוזן.

מגמת גידול של תיירות שיט –  מהדוח השנתי של ההתאחדות הבינלאומית של חברות הקרוזים עולה כי 23 מיליון ,תיירים הפליגו ב-2015 בקרוזים ברחבי העולם. לפי הדוח הזה, הענף מגלגל 120 מיליארד דולר, והוא כולל 62 חברות המעסיקות כ-940 אלף איש.

ניתן לומר, כי המגמות האלה שינו את החוויה התיירותית והגבירו את המעברים ממצבים שבהם התייר רוצה להיות. מעבר מלראות (Seeing) לעשות (Doing), מעברים מחייב לראותMust See) ) לחייב לבקר (Must Visit), לחייב לחוות (Must experience) לחייב לקבל השפעה (Must Impact). מעברים אלה יוצרים בקרב התייר את הרצון לקבל חוויה בלתי נשכחת (Memorable Experiences), כי התייר חייב לקבל תחושה, כי הוא יזכור את החוויה התיירותית לאורך זמן.

עוד מתברר, כי יותר נשים מתיירות בודדות ("בריחה" מהעומס של גידול ילדים) לנופש, או בנסיעות עסקים. נשים יחיו יותר ותהיה להן הכנסה פנויה גדולה יותר. שלפרט יהיה יותר "זמן פנאי" אך הוא לא יהיה "פנוי", "העץ המשפחתי" הופך ל "שיח" והקשרים מתרופפים. מה גם שגיל הנישואים נעשה מאוחר יחסית וחל קיטון משמעותי בכמות הילדים.

כל הנושאים האלה ונוספים, כגון, סקירת פעילות ארגון סוכני הנסיעות האירופי (ECTAA), שההתאחדות הישראלית צורפה אליו, יעדים מיוחדים ביוון, תפקידו של סוכן הנסיעות במגמת הגידול העלמי של תיירות השיט – יידונו בכנס התאחדות משרדי הנסיעות ביוון. הכנס יאפשר גם לסוכני הנסיעות הישראלים לקיים פגישות עם מקבליהם היוונים ולבקר בתערוכה המקצועית. 

 

Exit mobile version