Site icon IAS

היעד של אוסטריה – להיות לישראלים כמו "היער השחור"

מלון דולומיטן רזידנס באוסטריה. האתרים הפחות ידועים גם זולים יותר. צילום schultz group

"אנחנו רוצים לעשות 'היער השחור' באוסטריה כיעד למשפחות: יש לה הרים, אגמים, אוכל טוב, פעילויות לילדים ומזג אוויר מצויין בקיץ", כך אמר אתמול (ב') מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, עופר קיש, במפגש עם עיתונאים, שהתלווה לסדנת תיירות לסוכנים.

הסדנה, שנערכה מטעם המחלקה המסחרית של שגרירות אוסטריה בישראל ובחסות אוסטריאן איירליינס, סיפקה לשתי המדינות הזדמנות מצויינת להידוק שיתוף הפעולה ביניהן במגזר התיירותי, באמצעות יוזמות עסקיות חדשות.

מרתה שולץ, ראש משלחת מפעילי התיירות האוסטרים, שמשפחתה גם עוסקת בתיירות סקי, אמרה כי הסדנה ומטרת הביקור כולו היא להשיג הגברת התיירות בשני הכיוונים – ישראלים לאוסטריה ותיירים אוסטרים לישראל, לא רק צליינים.

כדי לחזק את שיתוף הפעולה עם שוק הנסיעות והתיירות הישראלי, הגיעו מאוסטריה 20  שחקנים מרכזיים מתעשיית התיירות שלה. הסדנה המשותפת אפשרה למשרדי נסיעות ישראלים לגלות את אוסטריה במהלך יום אחד, וזהו גם המוטו של הסדנה. אזורי תיירות חדשים באוסטריה, מטירול דרך זלצבורג, אוסטריה עילית וקרינתיה, הציגו את עצמם כשבסדנה נכחו נציגי החברות הגדולות ביותר באוסטריה לתיירות נכנסת וניהול יעדים.

עופר קיש ומרתה שולץ במסיבת העיתונאים על אוסטריה. צילום עירית רוזנבלום

ב-2017 הגיע מספר הלילות שבילו תיירים ישראלים באוסטריה לשיא חדש של 623,000. שני שלישים מהתיירים הישראלים בחרו לבקר במדינה במהלך הקיץ. לא פחות מרשימה היא העובדה שישראל מדורגת במקום ה-19 במספר התיירים המגיעים לאוסטריה.

לאורך השנים נרשם גידול עקבי במספר התיירים מישראל, כאשר 89% מהם מבקרים בקיץ בזלצבורג ובווינה והשאר בחורף בטירול ובווינה, גם כדי לעסוק בספורט חורף באלפים האוסטריים וגם כדי ליהנות מחופשה אורבנית בוינה.

לפי האוסטרים, אזורי זלצבורג, טירול ווינה ממשיכים לככב כיעדים המועדפים העיקריים לאורך כל השנה. עובדה זאת הופכת את קרינתיה, סטיריה ופוראלברג (Carinthia, Styria and Vorarlberg ) ליעדים תיירותיים בעלי פוטנציאל לחיזוק בקרב תיירים ישראלים בעתיד. יעדים הנהנים ממספר רב של תיירים, כגון מאיירהופן, זולדן, אישגל וסט. אנטון (Mayrhofen, Soelden, Ischgl and St. Anton) הם דוגמא לפיתוח יעדי תיירות עקבי וייעודי. עם זיהוי ההזדמנות באזור ספציפי, נדרשים ממפעילי התיירות הישראלית צעדים פשוטים למדי. כמובן שהמוניטין המצוין של אוסטריה כיעד נסיעות בקרב הישראלים מסייע מאוד בקידום יעדים חדשים.

לדברי המנכ"ל קיש, קבוצת לופטנזה מאפשרת להגיע לאוסטריה בשילוב של טיסות של הקבוצה – לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס וסוויס – וכך לטוס ולשוב מיעדים שונים כמו מציריך שבשוויץ או ממינכן בגרמניה לאוסטריה – ולהיפך, והכל בלא תוספת מחיר.

אתר קלטנבאך באוסטריה. צילום schultz group

לאוסטריאן יש מישראל 18 טיסות בשבוע לווינה, 14 טיסות לציריך עם סוויס שאליה יש לסוויס גם טיסות קוד שר עם אל על, לאוסטריאן יש גם טיסות פנים מווינה לאינסברוק, קלגנפורט ויעדים נוספים.

בקבוצת לופטהנזה חברה גם חברת טיסות הלואו-קוסט יורוווינגס, שלדברי קיש נמצאת כרגע בשלב התארגנות מחדש, לאחר שקלטה 90 מטוסים של אייר ברלין שקרסה. קיש ציין שיש כיום מחסור בצוותי אוויר – בעיקר בטייסים – אבל הקבוצה שומרת את ישראל על הקו של גרמניה.

השינויים שחלו בעולם התעופה, שהתאים את עצמו לגמרי לתמחור חברות הלואו-קוסט ומאפשר כמה סוגי כרטיסי טיסה, משפיעים על גולשי סקי. למרות שרבים מעדיפים לשכור ציוד ולא לטוס עם הציוד הפרטי, בכל זאת יש כאלה שמעדיפים את הציוד המקצועי שלהם. בהקשר זה אומר קיש כי בכל ארבע החברות בקבוצת לופטהנזה (אוסטריאן איירליינס, לופטהנזה, סוויס, ובריסל איירליינס) ציוד הסקי הוא בחינם לאדם לאירופה, כאשר הוא כולל זוג מגלשיים, זוג מוטות, זוג נעליים וקסדה ואילו לסנובורד: לוח סנובורד, זוג נעליים וקסדה.

ילד וסוס ננסי בשמורת רייטרס באוסטריה. צילום מהאתר

הדוברים הדגישו כי מתקיימת התאמה מושלמת בין עונות השיא של יציאה לחופשה של הישראלים בחודשי הקיץ, חגי תשרי, הפסח והחנוכה – שכולם נחשבים באוסטריה לעונת שפל והמחירים בהתאם, למרות שמזג האוויר נוח.

לגלות אתרי סקי חדשים

אשר לאתרי הסקי הפחות מפורסמים, לדברי מרתה, הם זולים ב-20%-25% ממחירי אתרי הסקי המפורסמים ושווה לישראלים לגלות אותם, לצד הנופים המרשימים של אוסטריה וההיצע העשיר של אירועי ספורט, כגון המרתון של וינה או תחרות האיירון מן.

מי שאירגנה את הסדנה, Advantage Austria Israel, היא יחידה במחלקה המסחרית של שגרירות אוסטריה בתל אביב, המוקדשת להמשך הפיתוח של קשרי תיירות בין המדינה וגם סדנת התיירות היא חלק מפעולות היחידה.

בין המציגים בסדנה היו ארמון שנברון, המוזיאון היהודי, סברובסקי, סוכנים וכן שמורת רייטרס – מלון למבוגרים ומלון למשפחות ברמה של חמישה כוכבים המחוברים ביניהם. הם נמצאים בשמורת טבע במרחק של שעת נסיעה דרומית לווינה,  מגדלים את סוסי הליפיצר הידועים ואין ספור תרנגולות, ברשותם גן חיות פרטי רחב ידיים, מגרשי גולף, ספא ועוד. המחיר החל מ-180 יורו ללילה. אתר.

רשימת המשתתפים בסדנת התיירות באוסטריה.

שוק חג המולד בווינה. השווקים מוקמים כבר בחודש נובמבר. צילום Depositphotos

שוקי חג מולד באוסטריה

על הפרק עכשיו, כמובן, חג המולד וראש השנה האזרחית ובהם מתקיימים באוסטריה שוקי חג מולד חוויתיים. בשווקים, המוקמים החל מחודש נובמבר, נמכרים פריטים עשויים עבודות יד, חפצי אמנות מסורתיים ולצידם מטעמים אופיניים לחג כמו שקדים קלויים, ערמונים מסוכרים, עוגיות ג'ינג'ר, עוגות דחוסות בפירות  וכן מתקיימות בהם סדנאות אפיית עוגיות. כל זאת תוך לגימת יין חם ומתובל הGlühwein  המפורסם, המחמם את המבקרים בעודם משוטטים בין הדוכנים הצבעוניים כשהטמפרטורות כבר צונחות.

לקראת שוקי חג המולד, מציעה חברת התעופה אוסטריאן איירליינס טיסות לווינה במחירים נוחים, החל מ-235 דולר לאדם וממליצה לבקר את השווקים היפים והפופולריים בווינה, אינסברוק, זלצבורג וגראץ.

ארמון שנברון המרהיב בכריסמס. צילום stadtwienmarketing
Exit mobile version