Site icon IAS

הולנד העלתה את רמת הכוננות לפעולות טרור ל-4

אמסטרדם: צילום Depositphotos

המתאם הלאומי ללוחמה בטרור וביטחון מגן בהולנד (The National Coordinator for Counterterrorism and Security) פרסם היום (ג') הודעה כי רמת המוכנות לפעולות טרור הועלתה ל-4, אחת לפני הגבוהה ביותר (5) , בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' הנערכת בעזה.

איום הטרור בהשראת הג'יהאד על הולנד נמצא במגמת עלייה. ארגונים כמו דאעש ואל-קאעידה משתמשים במלחמה בעזה כדי לדרבן פעילים לבצע פיגועים במערב. ארגונים אלה גם קוראים לבצע פיגועים כנקמה על שרפת ספרי קוראן במדינות שונות באירופה. בהתחשב בהקשר זה, אנשים או קבוצות קטנות בתוך התנועה הג'יהאדיסטית עשויים להרגיש השראה לבצע מעשי אלימות.

במדינות שונות באירופה, כולל הולנד, נעצרו חשודים השנה בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע ממניעים ג'יהאדיסטים. הם הובלו או קיבלו השראה מקבוצות ג'יהאדיסטיות שונות. מעצרים אלו מלמדים כי ג'יהאדיסטים מבקשים לבצע פיגועים ונערכים לשם כך, אך הם גם מראים כי שירותי המודיעין והביטחון האירופים מסוגלים לזהות טרור ולסכל פיגועים, ברוב המקרים.

סדרת מעצרים בצרפת, גרמניה, בלגיה ובריטניה מאז תחילת חודש אוקטובר ממחישים את הסיכונים הנשקפים מאנשים רדיקליים אשר שואבים השראה מאירועי אקטואליה וארגוני טרור.

Exit mobile version