Site icon IAS

הוועידה העולמית הרביעית לתיירות היין התכנסה בצ'ילה

כרם ב-Colchagua Valley, ביתם של כמה מיצרני היין הבולטים בצ'ילה. צילום Depositphotos

הוועידה העולמית הרביעית לתיירות יין, בהשתתפות ארגון התיירות העולמי (UNWTO) וממשלת צ'ילה, התקיימה בשבוע שעבר והסתיימה בקריאה להשתמש ביכולתו הייחודית של המגזר לחדש ולתמוך ביישובים כפריים.

האירוע נערך ב-Colchagua Valley, ביתם של כמה מיצרני היין הבולטים בצ'ילה, עם יותר מ-400 משתתפים מארגנטינה, צרפת, איטליה, פורטוגל, דרום אפריקה, ספרד וארה"ב, שנפגשו כדי לחקור את ההזדמנויות הרבות שתיירות היין יכולה לייצר. האירוע חיזק עוד יותר את הקשרים בין ארגון התיירות המסונף לאו"ם לבין צ'ילה, שהיא מדינה-חברה בארגון מאז 1979. בשבוע שעבר הציג הארגון את תיירות היין כתורמת מרכזית לאג'נדה של הקיימות בפסגת האו"ם לשינוי אקלים COP25 במדריד, שנערכה תחת נשיאות צ'ילה.

מזכ"ל ארגון UNWTO, זוראב פולוליקשווילי, אמר: "תיירות יין יוצרת מקומות עבודה והזדמנויות ליזמות. היא נוגעת בכל תחומי הכלכלה האזורית באמצעות קשריה לעבודות יד, גסטרונומיה וחקלאות. יש בה פוטנציאל גדול לייצר הזדמנויות פיתוח ביעדים מרוחקים".

אזור טוסקנה. תיירות הין מחייה אזורים כפריים. צילום Depositphotos

בעניין זה, אמר שר הכלכלה, הפיתוח והתיירות הצ'יליאני, לוקאס פאלאקיוס, כי "תיירות היין ממשיכה לצמוח בזכות הכרמים המאותגרים להמשיך ולהרחיק ולהרחיב את אופקיהם מעבר לייצור ומכירת יין, אבל זה גם בזכות העובדה שכמדינה, יישמנו מדיניות ציבורית שמטפחת פיתוח תיירות בר-קיימא, שם יש לנו פוטנציאל אדיר".

מזכירת תחום התיירות, מוניקה זלאקווט, אמרה כי "זו הזדמנות להראות את הטריטוריה שלנו. כיום יש לצ'ילה יותר ממאה כרמים הפתוחים לתיירות יין. מטרת הכנס הזה היא העברת ידע, שיתוף חוויות, ומתן כלים כדי שנוכל לשפר את תיירות היין שאנחנו מציעים".

מדובר במפגש הרביעי של תיירות היין והוא התמקד ביכולתו של המגזר להעביר קהילות כפריות טרנספורמציה, לבנות כלכלות וליצור מקומות עבודה מחוץ לערים הגדולות. לצד מפגשים בנושא תיירות כמניע להתפתחות חברתית-כלכלית כפרית, נערכו סדנאות ודיונים כיצד יעדים יכולים לגוון ולשווק את עצמם כדי לעמוד בדרישות המשתנות של הצרכנים. במקביל, מומחי UNWTO הסבירו גם את היתרונות הפוטנציאליים של אימוץ הטכנולוגיות הדיגיטליות ויזמות בתיירות, במיוחד באזורים הכפריים.

אזור אלנטז'ו (Alentejo) בפורטוגל יארח את הוועידה בשנת 2020, כאשר השנה הבאה תהיה גם שנת "התיירות והפיתוח הכפרי" של UNWTO, בה מתוכננים מספר אירועים שיתמקדו במספר נושאים.

כרם ברקן, מרכז המבקרים של יקב ברקן בחולדה. צילום שוש להב

תערוכת היין בישראל Sommelier2020

גם בישראל פורחת תיירות יין, שתחילתה בסוף שנות ה-80' של המאה הקודמת. משרד התיירות נכנס גם הוא לנושא ותיירות היין  מהווה את אחת ה"נישות" שהוא משווק לתיירים.

בין ה-10-11 בפברואר 2020 תתקיים בהיכל התרבות בתל אביב בפעם ה-17 תערוכת Sommelier2020  – התערוכה שביססה את מעמדה כאירוע היין החשוב ביותר בישראל.

זו הזדמנות לכל אנשי המסעדות, חנויות היין, הברים, בתי המלון, המעדניות, רשתות השיווק וסיטונאי המשקאות להתכנס במקום אחד לתערוכת היין הגדולה בישראל. בשעות הערב (18:00 – 21:30) תיפתח התערוכה גם לקהל הרחב.

זו אפשרות לפגוש את היקבים, את היבואנים, את המפיצים, את המנכ"לים, הייננים וגם את סוכני המכירות, להכיר יקבים חדשים, לטעום יינות מהארץ ומהעולם מתוך מבחר של מאות מותגי יין שיוצגו בתערוכה ולהרחיב את הידע המקצועי.

אתר.

Exit mobile version