Site icon IAS

ההנחייה החדשה של משרד הבריאות: לא עוד "בידוד תיירים בבתי מלון"

לינות ותפוסות – אוגוסט 2021 צילום Depositphotos

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, מעדכן כי ההנחייה החדשה של משרד הבריאות אינה מחייבת יותר ״בידוד תיירים בבתי מלון״. כך מתאפשר לתיירים שנמצאים בארץ לסיים את תוכנית הביקור כמתוכנן ומונעת עוד מהנזק התדמיתי והדיפלומטי שגרמו ההנחיות הקודמות והמזיקות.

"אין תיעוד של מקרה בו תייר שמבקר בארץ (כולל הקבוצה הקוריאנית), שהדביק ישראלי. להיפך, יש תייר שנדבק מישראלים בארץ וחזר חולה הביתה. גם משדה התעופה שהומה תיירים, כולל ממדינות מוגדרות, אין תיעוד של מקרה של ישראלי או עובד בשדה שנדבק מתיירים", מציין פתאל, "כל התיירים שנמצאים בארץ מורשים על פי כל הקריטריונים לטייל, וחשוב מאוד לקבלם בסבר פנים יפות. הסיכוי של ישראלים להידבק מתיירים נמוך משמעותית, אם בכלל, לעומת הסיכון הגבוה להידבק מישראלים אחרים".

לדברי פתאל, ענף התיירות הנכנסת הוא ענף הייצוא השישי בגודלו בכלכלה הישראלית ותורם מרכזי לחוסן תדמיתה הבינלאומית של מדינת ישראל. "חשוב מאוד 'להתנהג בהתאם', וגם בנימוס ובאדיבות לכל תייר ותיירת".

יו"ר ההסתדרות מאיים בסכסוך עבודה כללי

ואילו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו, להכריז על חבילת סיוע מקיפה, מתן הלוואות "בלון" מטעם המדינה לעסקים שנקלעו למצוקה ופתרון גורף לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון לכל העובדים שנמצאים בבידוד

בסיום הישיבה אמר בר דוד כי: "ענפי התעופה והתיירות ספגו פגיעה אנושה. החלו פיטורי אלפי עובדים ותעשיות שלמות נמצאות פסע לפני משבר אך איש אינו עושה דבר כדי לתת למשק אוויר להמשך קיומו. אני מצפה מראש הממשלה להכריז על חבילת סיוע מקיפה לענפים שנקלעו למצוקה, כפי שעשתה ממשלת אנגליה".

יו"ר ההסתדרות הדגיש בסיום דבריו כי: "זו שעה קשה ושעה למעשים. הבריאות לפני הכול, אך אסור להותיר את המשק הישראלי ליד שוקת שבורה. ככל שלא יינקטו צעדים משמעותיים ומידיים לטובת הצלת ענפים במצוקה והבטחת הוודאות הכלכלית של מקומות העבודה, לא אהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק".

קלאב מד: לנצל הזמנת חופשה באחד מ-70 מועדוני הרשת בעולם. צילום קלאב מד

מבצעים לישראלים: קלאב מד מאפשר לדחות, ישראייר מוכרת את עקבה

רשת קלאב מד יוצאת במדיניות ביטולים חדשה, לפיה מי שרכש חבילת סקי לחודשים מרץ ואפריל, יוכל לקבל זיכוי שאותו אפשר יהיה לנצל להזמנת חופשה באחד מ-70 מועדוני הרשת. הזיכוי הוא אישי ואינו ניתן להעברה, להארכת תוקף או להמרה להחזר כספי. הזיכוי הנו למימוש בהזמנה חדשה ועתידית שתבוצע באמצעות קלאב מד ישראל בלבד או סוכני נסיעות מורשים של קלאב מד ואשר מועד היציאה אליה יהיה לא יאוחר מה-25.04.2021.

ואילו חברת ישראייר מציעה ללקוחותיה חופשה בעקבה שבירדן, הכוללת טיסות לרמון ואירוח במלונות הפאר הפזורים לאורך קו המים.

יצויין כי בעבר שיווקה ארקיע חבילות לעקבה ואילו חברת ריינאייר ביטלה לאחרונה את טיסותיה לשם, מה שכנראה הותיר את המלונות עם חדרים פנויים לתקופה הקרובה. ניתן לבחור את האירוח במלונות מארוחת בוקר ועד פנסיון מלא, כשכל בתי המלון  שייכים למותגי רשתות בינלאומיות מהטובות בעולם.

מלון מונבפיק, על חוף הים של עקבה. צילום מובנפיק

כך, למשל, חופשה במהלך חודש מרץ – 2 לילות בסופ"ש במלון גולדן טוליפ על בסיס חצי פנסיון, כולל טיסות – מחירה החל מ-196$ לאדם. לא כולל העברות מרמון לגבול ומהגבול למלון.

במהלך הפסח, חופשה הכוללת את ערב ליל הסדר – 2 לילות במלון LA COSTA AQABA ע"ב חצי פנסיון – המחיר החל מ- 221$ לאדם כולל טיסות ובמלון מובנפיק ע"ב לינה וארוחת בוקר, המחיר החל מ- 319$ לאדם כולל טיסות. בחול המועד פסח – 3 לילות במלון גולדן טוליפ ע"ב חצי פנסיון – המחיר החל מ-240$ לאדם כולל טיסות.

חברת ישראייר תאפשר ללקוחות ליהנות ממדיניות דמי ביטול חינם עד 7 ימי עסקים לפני מועד היציאה למזמינים עד ה-15.3.

גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר מסר: "אנו מציעים אלטרנטיבה נוספת בתקופה הקשה שעוברת על ענף התיירות במלונות חדישים בעקבה, כך שהנופשים הישראלים יוכלו לחוש בחו"ל וקרוב הביתה. בכל המלונות יש מספר בריכות שחיה, חוף ים ובו פעילויות ספורט ימי, לצד שילוב של טיולים לפטרה ולסלע האדום".

המרחק הנסיעה מרמון למעבר הגבול כ-20 דקות, עלות מונית כ-50 שקלים וממעבר הגבול למלון עלות מונית בין 15-20 דולר. השוהים בעקבה מינימום 2 לילות, אינם נדרשים להוציא ויזה. .

Exit mobile version