Site icon IAS

הדרך היקרה אל לב המילנייאלס

בני דור המילניום רוצים לצבור חוויות בחופשה. צילום Depositphotos

הדוגמנית שיר אלמליח מתרעננת עם כוס משקה בחוף הים וכעבור שתי שניות מדוושת על אופניים בסמטאות יפו העתיקה. הלוקשיין זוהר ורענן, הלבוש כמעט מינימלי והקיץ כנראה לא ייגמר לעולם. השיר SUNNY של להקת בוני אם שמתנגן ברקע, כאילו נכתב זה עתה ונשמע עכשווי לחלוטין. קשה שלא לשים לב שבפרסומת המדוברת של משרד התיירות, גם האתרים ההיסטוריים והתרבותיים של ישראל, נראים כמו דיסקוטק רחוב שיקי.

לא מדובר במקרה. הקמפיין של משרד התיירות נועד לדבר לדור המילניום (המילנייאלס) – הצרכנים החזקים התורנים בעולם כיום – בני ה-18-35 הם קהל היעד המעניין ביותר. אבל איך נכון לדבר איתם? זה כבר סיפור אחר.

הפסיכולוגים הבינו כבר מזמן שבני דור המילניום מחפשים ייחודיות והגדרת זהות באמצעות חוויות ועושר תרבותי. תיירות, מן הסתם, היא קרקע פוריה למטרות הללו. וכך, ענף המלונאות עבר גם הוא מהפכה גדולה כאשר הבין איך להציע לינות באמצעות אפליקציות חכמות. ארגון התיירות העולמי UNWTO מעריך כי כ-20% מכלל התיירים בעולם הם צעירים, שמייצרים הכנסות בהיקף של כ-180 מיליארד דולר בשנה. עונת החגים? תקופת הקיץ? את הצעירים כל זה לא מעניין. הם רוצים לטוס ולגלות יעדים חדשים בלי להסתכל על לוח השנה.

בני דור המילניום נוסעים לחו"ל כארבע פעמים בשנה

במשרד התיירות מרוצים כמובן. "אני שמח שקמפיין נוסף בכיכובה של שיר אלמליח נוחל הצלחה וחושף את ישראל ואת מזג האוויר המצוין שבה למאות מיליונים באירופה", אמר שר התיירות יריב לוין, אחרי שמשרדו השקיע סכום של 25 מיליון שקלים בהפקה והפצה בכל מדינות אירופה. "את התוצאות של הקמפיינים אנחנו רואים בכל יום ברחבי הארץ, עם מספרים שוברי שיאים של כניסות תיירים מדי חודש".

לוין יודע על מה הוא מדבר. בני דור המילניום נוסעים כארבע פעמים בשנה לחו"ל וכמעט 60% מהם מעדיפים לטייל עם חברים. החסם הגדול של בעלי העניין הוא כמובן, כסף: הדרך ללבם של בני דור המילניום היא יקרה מאוד, מהסיבה הפשוטה – קשה ללכוד את תשומת הלב שלהם.

המלונאים בישראל כבר מזהים אותם מרחוק, בין השאר, בגלל צרור צילומי הסלפי שהם שולפים מיד כשהם מגיעים למקום חדש. את ההתלהבות מהבריכה וחדר האוכל הם מחליפים בעיצוב הפנים של הלובי ובאיכות ה-WI-FI.

כפועל יוצא, החשש הגדול ביותר שלהם הוא ההחמצה. בני דור המילניום מכורים לתחושת הניצול המקסימלי של הרגע. אין מקום לטעויות ובעיקר אין זמן. זאת גם הסיבה שסוכני הנסיעות ממתינים בשקט להזדמנות שלהם. "אין הרבה סוכני נסיעות שיודעים להתמודד עם הרצונות שלהם", מעיד מנהל של רשת נסיעות ישראלית גדולה, "אנחנו מבינים שהם פחות צריכים אותנו בשלבי ההזמנה, אבל יודעים שהם לא יהססו לשלם על שירות במקרה ויהיו להם ביטולים".

Exit mobile version