Site icon IAS

גורמה נוסח גרמניה

הנה פרט טריוויה שיפתיע רבים מחובבי החיים הטובים: בגרמניה ישנן 292 מסעדות בעלות כוכבי מישלן, הפזורות לאורכה ולרוחבה של המדינה. הנתון הקולינרי המרתק הזה הופך את גרמניה למדינה בעלת מספר כוכבי המישלן הגבוה ביותר בעולם, אחרי צרפת כמובן.

"המטבח הגרמני מביא אל קדמת הבמה שפע אדיר של טעמים, תוך שימוש יצירתי בחומרי גלם טריים, מקומיים ועונתיים", מציינת גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל. לדבריה, המדינות השונות בגרמניה מתמחות במאכלים הייחודיים רק להן, וברחבי המדינה כולה נערכים בכל עונות השנה שפע של פסטיבלים, אירועים וחגיגות הקשורות במזון.

אך מעבר לכל אלו, מעניין לגלות פנינים קולינריות שחלקן סמויות מן העין. הנה כמה מהן, על קצה המזלג.

הנקניקיות של תורינגיה

מסתבר כי במדינה הקטנה תורינגיה (Th?ringen) שבמרכז גרמניה, שומרים בקנאות על המתכון הייחודי לנקניקיה ("וורסט") המקומית המפורסמת. מעבר לבשר הטרי, לתבלינים, לקימל ולשום, אופן הכנתה נשמר בסוד מזה דורות רבים על ידי הקצבים המקומיים. הנקניקייה הזו שוקלת כ-150 גרם, מבושלת מעל גחלים לוהטות ונחשבת למזון מהיר אהוב, טעים ומשביע. אגב, בעיר ארנשטאט (Arnstadt) שוכן מוזיאון הנקניקיות הראשון בגרמניה, ובו מוצג מתכון למעדן זה, המתוארך לשנת 1404.

הקבבים של ברלין

אין זה סוד שברלין נחשבת למוקד עלייה לרגל עבור אוהבי הסיורים הקולינריים, בעיקר בזכות בליל התרבויות המצוי בה. עם זאת, לא תוכלו להתעלם ממרכיב מרכזי בעיר, הנראה בכל קרן רחוב: דוכני הקבבים הטורקים, האהובים על ברלינאים רבים  וקרויים "דונר" (ויש אפילו דוכני קבב לצמחונים). חלק מהדוכנים אף זכו למעמד של סלבס, ותורים ארוכים משתרכים לידם.

הרבה יותר מבירה

למרות שהבירה אמנם לא הומצאה בגרמניה, אמנות בישול הבירה בהחלט שמורה לגרמנים, ששכללו אותה לעילא. במדינה פועלות כ-1,300 מבשלות בירה המציעות למעלה מ-5,000 מותגים, כאשר חלק ניכר מהם מצויים בבוואריה. האם תוכלו להתמודד עם השפע הזה?

כך או אחרת, כדאי לדעת כי תקנות ייצור הבירה בגרמניה מחמירות למדי, והדרך הטובה והמהנה ביותר לדגום אותן היא ב"גני הבירה" (Biergarten), הפזורים לאורכה ולרוחבה של המדינה תחת כיפת השמים.

טרי-טרי מהים הבלטי

צפון גרמניה נחשבת למעצמה בכל הקשור למאכלי ים. עם קו חוף של אלפי קילומטרים הנמתח לצד הים הבלטי, ועם קרוב ל-2,000 אגמי מים מתוקים, אין ספק שתיתקלו בלא מעט מנות דגים מגוונות במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה (Mecklenburg-Western Pomerania). רוצים לגוון? אפשר לצאת מהמסעדה ולצרוך את הדגים על גבי ספינות שייט ואף לדוג בעצמכם. רק תבחרו.

שוק הדגים בהמבורג

ואם כבר מדברים על דגים – מי שפוקד את העיר המבורג, לא יוותר על השכמה מוקדמת וביקור בשוק הדגים התוסס והצבעוני, שבו אלפי דוכנים המציעים טעימות, מנות והפתעות נוספות. השוק מצוי על גדות נהר האלבה, והוא נערך מדי יום ראשון בשעות 06:30-09:00. חוויה בלתי נשכחת!

הפתעה בעיר: שוק אוכל בינלאומי בברלין

ועוד הפתעה ברלינאית: שוק האוכל הבינלאומי Markthalle Neun, הפועל בשכונת קרויצברג (Kreuzberg), מצוי באתר בן כ-100 שנים שזכה לטוויסט עדכני. הוא שוכן לצד כמה מהברים הטובים באזור ומציע מנות גורמה אלטרנטיביות, משקאות ייחודיים וגם חוויית שופינג משובחת.

מידע רב על אפשרויות הטיולים הקולינריים בגרמניה:

http://www.germany.travel/en/towns-cities-culture/food-drink/traditional-german-cuisine/traditional-german-cuisine.html

לפרטים נוספים על אפשרויות תיירות מגוונות בגרמניה אנא פנו לאתר המורחב שלנו (בעברית!), הכולל מפות, אפליקציות וחוברות הדרכה שניתן להוריד מהרשת ב: http://www.germany.travel/il

Exit mobile version