Site icon IAS

גורדון טורס: "משפחה אחת , מספר מוצרי נישה"

גורדון טורס היא חברת תיירות משפחתית ותיקה הקיימת למעלה מ-40 שנה. הסב, זאב גורדון ז"ל הקים את החברה שעסקה בראשית דרכה בהסעת תיירים בישראל. מאוחר יותר נכנס האב, פרויקה לחברה שהרחיבה את פעילותה לתחום תיירות נכנסת לישראל ועם הצטרפותה של האם, חניתה, הגיעו הנישות החדשות, שייט נהרות ושייט עצמאי.

שירי גורדון צור חוגגת 10 שנים בעסק המשפחתי ומכהנת בתפקיד המנכ"לית כ-8 שנים. את דרכה לחברה סלל אביה שהציע לה להשתתף במכרז של לשכת התיירות השוויצרית, שחיפשה משרד שיתמחה בשוויץ ויציע לקהל הנוסעים הישראלי שוויץ אחרת, שונה ממה שהכירו עד כה בישראל.

כיום, חברת האם גורדון טורס כוללת את חברות הבת:
SWISS1 (תיירות לשוויץ).
Gordon Active  (טיולי אופניים בישראל ובעולם).
Gordon Private (טיולים אקסקלוסיביים בהתאמה אישית ).

SWiSS1
"בדיוק סיימתי תואר במנהל עסקים והתמחות בשיווק ותיירות. ראיתי לנגד עיניי פרויקט שיווקי לכל דבר, לקחת מדינה ולעשות לה "ריברנדינג" (מיתוג מחדש) . עד אז ישראלים הכירו את שוויץ בעיקר כמשעממת, זקנה ויקרה והיא ממש לא כזו, יש לה הרבה יותר מה להציע. חיפשו מישהו שיראה שוויץ אחרת. יחד עם בעלי, שהוא איש פרסום ומיתוג, כתבנו תוכנית עסקית 'איך לשווק את שוויץ לקהל הישראלי' נגשנו למכרז, זכינו והקמנו את SWISS1 ", ציינה שירי.

כיצד מבצעים ריברנדינג למדינה כמו שוויץ ואיך אפשר ליהנות מחופשה משפחתית במחיר אטרקטיבי?

"קודם כל נוסעים למדינה לומדים אותה ובודקים אופציות חופשה אחרות לא מה שהקהל הישראלי הכיר ולא הדברים הקלאסיים שמוצעים ע"י גוגל כאשר אתה מקליד את המילה שוויץ".

שירי ביקרה בשוויץ עשרות פעמים ב-10 השנים האחרונות וגילתה מדינה מדהימה עם אפשרויות לינה מגוונות ואף זולות. לינה במלון ברמה של 2 או 3 כוכבים זה מוצר מעולה בניגוד להרבה מקומות אחרים בעולם. "מה שראית באינטרנט זה מה שקיבלת", אין הפתעות. לדבריה, הוסטל או גסטהאוס בשוויץ זה ממש מלון, מאוד נקי, מסודר ונעים עם מקלחת ושירותים בחדר לצד החוויה להכיר מקרוב את המקומיים, תחת גג רעפים אדום וציורי, שכולנו מכירים מהגלויות.

יתרון נוסף הקיים בשוויץ, הטבות למשפחות עם ילדים שיש להם משקל רב בשקלול מחיר החופשה המשפחתית. עד גיל 16 התחבורה הציבורית היא חינמית ואילו מגיל 6 לגיל 16 הכניסה למרבית האטרקציות היא בחינם או בהנחה של 50%. גם ארוחות משפחתיות איכותיות בשוויץ יכולות להיות במחיר אטרקטיבי, כשסועדים במסעדות הגשה עצמית בסניפי "מיגרוס" (Migros), רשת סופרמרקטים הפזורים לאורכה ולרוחבה של שוויץ. ניתן לרכוש ברשת  "מיגרוס" גם אוכל מוכן באיכות גבוהה ובמחיר טוב.

ההבדלים בין חופשה בשוויץ לחופשה בגרמניה (היער השחור)  ?
"לנפוש ביער השחור עדיין זול יותר, היעד יפה אך פחות מעניין לדעתי. במרכז שוויץ ,באזור אינטרלאקן, גרינוולד והסביבה  האטרקציות התיירותיות והאופציות הן  פי כמה וכמה יותר משמעותיות ועשירות ", מדגישה שירי.

Gordon Private
שייט נהרות ותעלות עצמאי הם מוצרי הדגל של החברה הנמכרים מזה שנים רבות בגורדון טורס. שייט תעלות עצמאי היא חופשה משפחתית קלאסית בה המשפחה משיטה את הסירה  בעצמה ללא צורך ברישיון . שילוב של שיט פרטי לאורך יעדים מרתקים בחיק הטבע, שלא נגישים בדרכים אחרות.

המוצר השני, שיט נהרות הוא מוצר יוקרתי יותר המזוהה עם חתך גילאים מבוגר (60+) אם כי בשנים האחרונות נוספו יעדים וחברות המציעות מסלולי שיט המתאימים גם לחתך גילאים צעיר יותר, במיוחד ביעדים כמו פורטוגל, צרפת (חבל בורגונדי) איטליה, שיט לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה ועוד.

בחודש נובמבר האחרון בילתה שירי בשייט נהרות בנהר הריין ושיתפה אותנו בחוויות : " נהניתי מכל רגע למרות שהייתי אחת הצעירות, חוויה גסטרונומית ייחודית להיחשף מידי ערב  לתפריט חדש עשיר ומדהים. כחובבת אוכל ויין אין דבר טוב מזה. הפן הגסטרונומי הוא מרכיב חשוב בשיט נהרות והכל כלול כמובן, אפילו ההסעות מנמל התעופה לנקודת היציאה וחזרה לנמל התעופה בסיום ההפלגה. הנוסעים נהנים מסדנאות שוקולד, גבינות  וממטעמים מקומיים".

המחיר של שייט נהרות?
" בעבר זה היה מאוד יקר אבל עם התחרות המחירים ירדו וגם מגוון היעדים גדל ולכן כיום המחיר נע בין 1800 ל – 5000 דולר לשיט של 8 ימים, 7 לילות, אבל לא לשכוח הכל כלול, גם הסיורים. בנוסף בשיט נהרות אין תאים פנימיים כולם חיצונים כאשר ההבדל היחיד הוא גודל החלון. כיום המחיר קרוב לזה של שיט ימי אבל באוניות אינטימיות יותר של עד 200 נוסעים ".

"לאחרונה התפתחנו לכיוון של שיט במזרח, בנהר המקונג,  בוייטנאם וקמבודיה", מציינת שירי, "שיט שהפך למאוד פופולרי. בנוסף יש לנו השנה 3 טיולי שיט מודרכים נוספים, עם מדריכים דוברי עברית ומומחים לאזורים הספציפיים. באוניות הכי מפוארות. עם טיול לפני ואחרי השיט. בורמה הוא היעד השני ( שיט בנהר האירוואדי), פרו (שיט באמזונס), שיט בגנגס עם טיול בהודו. טיולים שנציע בחורף 2015  ויצאו מהארץ בחודש נובמבר, דצמבר ".

Gordon Active
גורדון אקטיב (Gordon Active) מתמחה בטיולי אופניים בישראל ובעולם, תחום שמתפתח בצעדי ענק ברחבי הגלובוס.

כיום גורדון אקטיב מציעה טיולי אופניים קלאסיים בשוויץ, Self Guided –רכישת חבילה הכוללת לינה לאורך כל הדרך וצוות הדואג להעביר את המטען ממלון למלון. הנוסעים מקבלים ערכת מסמכים עם מפות ותוכנית מפורטת על היעדים וקו חירום במידת הצורך.

בנוסף, מסלולי רכיבה מודרכים ביעדים כמו רומניה, בולגריה, אירלנד ופורטוגל שהם עדיין בתוליים בתחום הרכיבה מלווים במדריכים מקומיים המעניקים באופן אישי חוויה אותנטית לטיול והתאמה לסגנון הרכיבה (קלה, אתגרית).

מוצרים חדשים שנכנסו השנה לגורדון אקטיב הם:   Bike  & Boat – שילוב של שיט ורכיבת אופניים. רוכבים במהלך היום וחוזרים ללון באוניה או פוגשים אותה ביעד הבא שלה.

טיולי משפחות, שילוב של רכיבה למשך יומיים עם  טיול במטרה לא להכביד על הילדים ולשלב בין השניים.

מלכת האופניים, בעקבות ביקוש הולך וגובר של נשים לקיים רכיבה משותפת עם חברות ומדריכה ישראלית. הטיול  כולל סדנא לתיקון פנצ'רים (תקרים)  ושתי רכיבות מקדימות בארץ במטרה לבדוק את רמת הרכיבה  ולהכיר את הרוכבות. כל אחת מהמדריכות מתמחות בתחום אחר: תזונה, התמודדות עם מכשולים ואתגרים וכדומה המעניק ערך מוסף למסע.

בגורדון טורס דוגלים ברעיון לראות את העולם אחרת….דרך המבוססת על ניסיון רב והיכרות טובה עם המוצרים אותם הם מציעים לקהל הלקוחות.

Exit mobile version