Site icon IAS

בשורה לציבור הצרכנים בישראל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בישיבתה השבוע (01.01.17) הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שהגיש ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאחר שיתוף פעולה ענייני ופורה עם ח"כ רועי פולקמן וחברי כנסת נוספים.

בעיקרו, מציע התיקון להחריג מן החובה הקבועה בחוק להשבת מלוא התמורה, בביטול עיסקת מכר מרחוק של מוצרי תיירות אשר אינם מתחילים או מסתיימים בישראל – ובלבד שהעוסק (משרד הנסיעות) גילה לצרכן מראש את תנאי הביטול של מוצרים אלה.

תיקון זה יאפשר למשרדי הנסיעות ולסוכנים למכור לנוסעים הישראלים מוצרי תיירות שאינם ברי החזרה (Non Refundable) – שהם בדרך כלל זולים משמעותית מן המוצרים המקבילים הכוללים תנאי ביטול.

משמעות התיקון חשובה עבור ציבור הצרכנים בישראל, וכלל זה, צרכנים שבאופן מסורתי לא רוכשים שירותי תיירות מאתרי אינטרנט זרים בשל מגבלות שפה, נגישות לאינטרנט או שאינם בעלי כרטיסי אשראי המאפשרים רכישה מחוץ לישראל. הצעת החוק תאפשר לצרכנים אלה ליהנות גם מהצעות מחיר מוזלות וגם משירות של משרד נסיעות ויועץ תיירות.

בהתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל מסבירים, כי כיום מאפשר חוק הגנת הצרכן ללקוח לבטל כל מוצר תיירות שרכש ומחייב את משרד הנסיעות להשיב ללקוח את מלוא כספו (בניכוי דמי ביטול מזעריים של 5% או 100 ₪, הנמוך מביניהם). רבים מספקי התיירות (חברות תעופה, בתי מלון בחו"ל, חברות השכרת רכב וכו') טוענים כי חוק הגנת הצרכן אינו חל עליהם, וכך נוצר מצב כי משרד הנסיעות השיב ללקוח את כספו, אך אינו מקבל את ההחזר מספקי התיירות הזרים.

מנכ"לית ההתאחדות חני סובול מפרטת:

לשמחתנו, ח"כ סמוטריץ' הבין את חוסר האיזון במצב הנוכחי ונרתם לתיקון החוק כך שיאפשר טיוב השירות והתחרות שמשרדי הנסיעות מציעים לציבור הישראלי בהיבטים רבים, כגון מחיר ומגוון – התיקון לחוק יביא לכך שהמשרדים יוכלו להציע מוצרים רבים מאד שעלותם זולה לעתים בעשרות אחוזים; שוויון בין הצרכנים הפועלים באינטרנט לציבור צרכנים רחב שאינו יכול להזמין באינטרנט, וסיבותיו עמו;

עוד יביא התיקון שאושר לקידום התחרות בין משרדי הנסיעות בישראל מול מנועי ההזמנות הזרים, שאינם כפופים לחוק הישראלי וכמובן – הכנסות נוספות למדינה, שהרי בניגוד לאתרים הגלובליים, משרדי הנסיעות מעבירים למדינה מיסים על הכנסותיהם.

והכי חשוב, מסכמת סובול, התיקון לחוק יאפשר לציבור הצרכנים הישראלי ליהנות מן האפשרות להזמין מוצרי תיירות מוזלים דרך משרדי נסיעות – רכישה אשר מלווה בשירות אישי ואנושי ובזמינות לאורך כל הדרך, מה שאף אתר גלובלי לא יכול להציע.

 

 

Exit mobile version