Site icon IAS

בכירי Ctrip באים למכור את ישראל ובכירי בייג'ינג – למשוך ישראלים

משרד התיירות מארח השבוע משלחת של בכירי חברת Ctrip, אחת משני סיטונאי הענק הסיניים, וסוכן התיירות און ליין (OTA) הגדול ביותר, עם כ-300 מיליון לקוחות רשומים, וכ-80% מנתח השוק המקוון בסין. בין הסיטונאי לבין משרד התיירות קיים הסכם שיווק לשנת 2017-18 במטרה להביא להמשך גידול משמעותי בתיירות הסינית בישראל.

בשנתיים האחרונות נרשם גידול של 86% במספר התיירים שהגיעו מאסיה לישראל, כאשר בשנת 2016 הגיעו 84,5 אלף תיירים ובשנת 2018 הגיעו 157,3 אלף תיירים.

חברי המשלחת של Ctrip בגן הלאומי אפולוניה, עם אנשי רשות הטבע והגנים. צילום מנו גרינשפן

חברי המשלחת הסינית מסיירים בארץ ב-22-27 במאי במטרה ללמוד ולהכיר את ישראל ואת האופציות התיירותיות שמוצעות לתייר האסייתי שמגיע לבקר בארץ.

במהלך השבוע צפויים חברי המשלחת לבקר, בין היתר, בתל אביב, ביפו העתיקה, בירושלים, בים המלח ובגנים הלאומיים אפולוניה ומצדה. כמו כן ייפגשו עם נציגי תעשיית התיירות בישראל, מלונאים ומנהלי עמותות תיירות עירוניות, במטרה למקסם את פוטנציאל שיתוף הפעולה ולהביא לגידול התיירות לישראל מאסיה.

אירוח המשלחת נעשה בהמשך לקמפיין ייעודי שהשיק משרד התיירות בשיתוף Ctrip באוגוסט 2017 שנועד לשווק את ישראל כיעד תיירותי באסיה. הקמפיין נועד להציג את ישראל כיעד אטרקטיבי וכיעד לנופש בפני לקוחותיה של החברה. הקמפיין קיבל חשיפה באמצעות מודעות ברשת, באתר החברה וביישומון. ברשתות החברתיות הגיע הקמפיין ליותר מ-530 אלף חשיפות ולמעלה מ-35 אלף הקלקות, וכן בניוזלטר – ליותר מ-52 אלף לקוחות רשומים של החברה.

שר התיירות יריב לוין אמר בהקשר זה כי "התיירות הסינית לארץ נמצאת בתנופה גדולה, ואירוח המשלחת של בכירי CTRIP הוא צעד נוסף במסגרת מהלכי השיווק יוצאי הדופן של המשרד, שמטרתם להביא להמשך גידול משמעותי בתיירות מאסיה לישראל. עם זאת, הפוטנציאל עדיין לא מומש במלואו. אני משוכנע שאירוח בכירי חברת סיטונאות הנסיעות הסינית הגדולה ביותר באסיה, יתרום בחשיפת המוצר התיירותי הישראלי לתייר הסיני ויביא אותנו לשיאים חדשים".

האטה בהזמנות ליוני

עם זאת, לדברי סמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת מלונות דן, רפי בארי, יש ביטולים ודחיות של לינות מהשוק הסיני, בעיקר בשל אזהרת המסע אותה פרסם הממשל בסין לקראת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ב-15 בחודש. "לראשונה בעשר שנים, נרשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה בתיירות הסינית ברשת", סיפר. לדבריו, ב-25 בחודש אמורה סין לשנות את אזהרת המסע שלה לישראל "ונבחן מה יקרה. הסינים הם ממושמעים והיו ביטולי קבוצות ועצירה בקצב ההזמנות", הסביר בארי.

כנס בכירים מבייג'ינג בתל אביב. צילום יחצ

הסינים גילו  את התייר הישראלי

ומנגד, משלחת מטעם עיריית בייג'ינג סיימה בימים אלה ביקור בישראל שמטרתו הכרת צרכיו של התייר הישראלי. בכנס שנערך בראשות קאי פנגצ'נג, סאן ג'יאן וואנג רוי מראשי המשרד לקידום התיירות בבייג'ינג, נערכו מפגשים עם נציגים מחברות תיירות מובילות בארץ ומנהלי בתי מלון בישראל.

מטרת הכנס היתה ללמוד מגורמי התיירות בישראל את צרכיו ומנהגיו של התייר הישראלי ולהתאים לו חופשה בבייג'ינג.

ראשי הוועד הקרינו לנוכחים סרטון המתאר את משאבי התיירות העדכניים ביותר בעיר ושמעו מאנשי המקצוע הישראלים כיצד ניתן להגדיל את תנועת התיירים הישראלים.

הסינים, כמו מדינות רבות בעולם, מבינים את הפוטנציאל של התייר הישראלי, שרשם בשנת 2017 7,6 מיליון יציאות לחו"ל, המהוות עלייה של 12% לעומת 2016 והם מוכנים להשקיע משאבים רבים כדי להנעים לישראלים את חוויית הביקור בארצם בכלל ובבייג'ינג בפרט.

Exit mobile version