Site icon IAS

ביטול אשרות כניסה מעודדות צמיחה בתיירות

הקלות או ביטול הצורך באשרות כניסה למדינות ברחבי העולם הוא נושא שתפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות ומשקף במידה רבה את המודעות הגוברת בקרב קובעי המדיניות על ההשפעה החיובית בעידוד התיירות והצמיחה הכלכלית.

על פי נתוני ארגון התיירות הבינלאומי , בשנת 2008 נדרשו אשרות כניסה מ-77% מכלל אוכלוסיית העולם לעומת 62% בשנת 2014 ואילו 16% מכלל האוכלוסייה קיבלו ויזה בכניסה למדינה בהשוואה ל-6% בלבד בשנת 2008. מהדו"ח עולה כי ההקלה הפופולארית ביותר המיושמת בשנים האחרונות היא "אשרת כניסה במעבר הגבול" (מעל ל-50% מהמקרים).

"הקלות באשרות כניסה הוא הגורם המרכזי לעידוד התיירות וצמיחה כלכלית. דרוש עדיין שיפור גדול מצדן של ממשלות אבל מנגד אנו שמחים לראות מספר גדל והולך של מדינות שנוקטות צעדים חיוביים בעניין זה", אמר טאלב ריפאעי, מזכ"ל ארגון התיירות העולמי.

מדינות באמריקה, אסיה ובאוקיינוס השקט היו בחוד החנית לעומת מדינות אירופה והמזרח התיכון בהן ההגבלה היא גדולה יותר. מדינות מתפתחות נוטות להיות יותר פתוחות לביטול אשרות כניסה כאשר אזורי המשנה בהם נרשם השינוי הגדול ביותר ממוקמות בדרום מזרח אסיה, מזרח אפריקה והאיים הקריביים.

"ארגון התיירות העולמי צופה כי בשנת 2030 יהיו כ-1.8 מיליארד כניסות תיירים בינלאומיים וביטול או הקלות באשרות כניסה יהיה גורם מכריע להגעת תיירים ממדינות כמו סין, רוסיה, הודו וברזיל", הוסיף ריפאעי.

מחקר שנעשה ע"י ארגון התיירות העולמי (UNWTO)  והמועצה העולמית לנסיעות ותיירות (WTTC) מוכיח כל כלכלת מדינות ה- G20 יכולות להגדיל את מספר התיירים הנכנסים לארצן ב-122 מיליון תיירים וליצור עוד 5 מיליון מקומות עבודה במידה ויבוטלו או יבוצעו הקלות נוספות באשרות כניסה .

מה קורה בישראל ? באפריל 2014 שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו ושרת הקליטה, סופה לנדבר, הגישו הצעת החלטה לממשלה לביטול מלא של אשרות הכניסה מבלארוס וממולדובה, זאת בעקבות בדיקת משרד התיירות המראה כי ניתן להגדיל במידה משמעותית את מספר התיירים מארצות אלו ולאור תוצאות הביטול ההדדי של הדרישה לאשרות כניסה מרוסיה ואוקראינה שהביאו לגידול של 96% במספר התיירים מארצות אלו בשנת 2011 לעומת שנת 2010.

גידול במספר התיירים מביא איתו צמיחה כלכלית, לדוגמא, מבדיקה של משרד התיירות עולה כי ההוצאה הממוצעת של מבקר יום מאוקראינה עמדה על 180 דולר, מדובר בתוספת הכנסות ישירות לענף התיירות כתוצאה מגידול של התיירות מאוקראינה בשנת 2011 בסך של כ-450 מיליון דולר.

Exit mobile version