Site icon IAS

איסלנד – יעד בצמיחה בקרב המטיילים הישראלים

נציג לשכת התיירות של איסלנד ( Promote Iceland) ונציגי חברות התעופה ICELANDAIR ו-WOW קיימו הבוקר מפגש עיתונאים בתל אביב במטרה לקדם את התיירות לארצם ונתנו סקירה מקיפה, כל אחד בתחום התמחותו , על היעד שתופס תאוצה בשנים האחרונות בקרב המטיילים הישראלים.

Thorleifur Thor Jonsson, נציג לשכת התיירות של איסלנד אמר בפתיחת דבריו שהוא שמח לגלות התעניינות רבה מצד סוכני הנסיעות בישראל לגבי היעד איסלנד. "לישראל ולאיסלנד היו מאז ומתמיד קשרים טובים וכעת יש תקווה שהחל ממחר הטיסות הישירות של חברת התעופה WOW יביאו לגידול במספר הנוסעים הישראלים לאיסלנד".

שתי חברות התעופה  Icelandair ו-WOW מפעילות טיסות המשך למספר רב של יעדים בצפון אמריקה ונמל התעופה הבינלאומי של רייקיאוויק מדורג 6 באירופה במספר הנוסעים היוצאים ליבשת אמריקה, אחרי פרנקפורט, לונדון הית'רו ואחרים. מספר הטיסות הממריאות מאיסלנד לצפון אמריקה הוא גדול בהרבה בהשוואה למדינות סקנדינביה. "די מרשים למדינה עם אוכלוסיה של 340 אלף תושבים בלבד להיות מחוברים בטיסות ישירות ל-85 יעדים", מוסיף האורח מאיסלנד.

בעשור האחרון מספר התיירים באיסלנד גדל באופן משמעותי ולמרבה הפלא התפרצות הר הגעש שגרמה להשבתת טיסות באירופה, הביאה מנגד לסקרנות מצד התיירים ועלייה במספרם. בשנת 2012 ביקרו במדינה כחצי מיליון תיירים וכעת מספרם הגיע למעלה מ-2 מיליון. "זה היה נחמד אילו יכולתם לתת לנו מעט מהחום שיש בישראל ואנחנו מעט גשם מאיסלנד, זה היה תורם לכולם" אמר האורח בהומור. התיירות כיום תפסה מקום מרכזי בכלכלת המדינה  יחד עם דייג ומקורות אנרגיה, הוסיף נציג לשכת התיירות.

מספר הישראלים שביקרו במדינה משנת 2013

2013 –  24.005

2014 – 24.584

2015 –  26.597

2016  – 27.616

האטרקציות המובילות באיסלנד

"טבע, זה מה שמייחד את האי בצפון האוקיינוס האטלנטי. מגוון רחב ביותר של דברים שניתן לחוות בזמן מאוד קצר. יציאה מהמלון בעיר הבירה ריקיאוויק ונסיעה של שעתיים תביא אתכם לקרחונים ואופני שלג, שעתיים נסיעה- לרכיבת סוסים בעמק ירוק, בערב אתם יכולים להיות בלגונה הכחולה (אתר מרחצאות גאותרמיים השוכן באגם ליד העיירה גרינדוויק שבחצי האי רייקיאנס, בדרום-מערבה של איסלנד) לידיעת המתרחצים בבריכות השחייה הטמפרטורה מגיעה ל-28 מעלות ורק באזור עיר הבירה קיימות 40 בריכות שחייה. מאוד פופולרי באיסלנד, בתחילה או סיום היום לבלות בבריכת שחייה", מסביר Thorleifur Thor Jonsson .

זמן שהייה ממוצעת של תייר באיסלנד

תלוי במדינת המקור, לדוגמא גרמנים מבלים כ-10 ימים במדינה, אמריקנים יומיים או שלושה, ישראלים כ-6 לילות מתוך כ-4600 לינות ישראלים שנבדקו. איסלנד לא נחשבת למדינה זולה מכוון שרמת החיים היא גבוהה בדומה למדינות סקנדינביה.

ביקורי התיירים משתנים לפי ארץ המקור: הסינים מעדיפים לבקר בתקופת הקיץ, לעומתם היפנים מעדיפים לבקר בחורף ולחוות את תופעת הזוהר הצפוני. 

האם תפעיל אייסלנדאייר טיסות ישירות

Arsaell Hardarson, מנכ"ל האחראי על הנציגויות של אייסלנדאייר באסיה ובסין ציין שחברת התעופה עובדת עם השוק הישראלי כבר למעלה מ-20 שנים. "עשינו רבות להגביר את מספר הישראלים המבקרים במדינה. אנחנו שוקלים להפעיל טיסות ישירות לישראל אבל עדיין לא הגענו להחלטה סופית ותל אביב נמצאת בראש רשימת היעדים אליה היינו מעוניינים לטוס. אנחנו עדיין מציעים לשוק הישראלי הזדמנויות טובות בשיתוף פעולה עם מספר חברות תעופה מ-25 יעדים באירופה. בנוסף, החברה מפעילה טיסות ל-17 יעדים בצפון אמריקה".

"אנחנו מחדשים את צי המטוסים והוזמנו  מטוסי בואינג 737 MAX שיגיעו בשנה הבאה. אנחנו מעניקים לנוסעינו שירות מלא בטיסות וחוגגים 80 שנות פעילות . מטען יד עד 10 ק"ג וכבודה אחת עד 23 ק"ג. מערכת בידור אישית, בחירת מושב ו-3 מחלקות לבחירת הנוסע: תיירים, תיירים קומפורט ומחלקת עסקים".

נציג חברת התעופה אמר והוסיף: "למרות שהזמנים השתנו מאוד חשוב לעבוד עם סוכני הנסיעות ואנחנו מודים לחברת פיס אייר- נציגי איסלנדאייר בישראל. השוק הישראלי מאוד נאמן למרות שהוא שונה משאר השווקים בעולם ומבוסס יותר על הזמנות של הרגע האחרון.

WOW Air

pora bjarnadottir – מנהלת פרויקטים ומכירות לסיטונאי תיירות בחברת התעופה WOW אמרה שהם מאוד נרגשים לקראת טיסת הבכורה לישראל.

ניר גרוסמן האחראי לשיווק בחברת WOW בישראל ציין בפני הנוכחים:" מחר הוא יום היסטורי ובפעם הראשונה שחברת תעופה איסלנדית מפעילה טיסה ישירה פעמיים בשבוע לישראל ויש בכוונתה להישאר זמן רב. יש הבדל ניכר כאשר טסים טיסה ישירה במטוס איירבוס A321NEO . לחברה יש את אחד מציי המטוסים הצעירים בעולם, בממוצע של שנתיים וחצי. גם המחירים הם מאוד אטרקטיביים ויאפשרו לטוס ליעדים נוספים מעבר, אבל ראשית כל לגלות ולחוות את איסלנד הקסומה. WOW גם מוכרת לסוכני הנסיעות והצטרפה ל- BSP ול- GDS".

סרטון וידאו: 

Exit mobile version