Site icon IAS

איסור כניסת תיירים מאינדונזיה מושהה עד לסוף החודש

אינדונזיה. החלטת ממשלת אינדונזיה לעניין דחיית אשרות כניסה לישראלים הינה נקודתית. צילום Depositphotos

משרד החוץ החליט לעכב את החלטתו לאסור על כניסת תיירים מאינדונזיה מה-9 ל-26 ביוני. לדברי מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, המהלך הוא תוצאה של פעילות נמרצת של הלשכה וסיוע חשוב של משרד התיירות. בינתיים, לדבריו, תיבחן שוב ההחלטה לאור התנהלות מדינת אינדונזיה בפועל ורובן המוחלט של הקבוצות שהועברו לטיפול הלשכה – יאושרו לכניסה.

פתאל היפנה לפני ימים אחרים מכתב אל מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, בו  בו טען כי הלשכה קיבלה בהפתעה את הודעת משרד החוץ על איסור כניסת תיירים מאינדונזיה החל מתאריך 9 ביוני.

יוסי פתאל, הפעילות הנמרצת הועילה. צילום עוזי בכר

הוא הביע תמיהה על ההודעה הגורפת לאור המידע כי החלטת ממשלת אינדונזיה לעניין אשרות כניסה לישראלים הינה נקודתית למספר עשרות בקשות ולא הודעה גורפת ומוחלטת כפי שהוחלט במשרד החוץ.

מדינת מקור חשובה לתיירות נוצרית

"בעוד ההודעות של הגורמים הרשמיים באינדונזיה נמנעים מהודעת חרם מוחלט, בחרה מדינת ישראל בהודעה גורפת", טען פתאל

במכתבו,  "אנו סבורים, כי יש מקום לנקוט במדיניות שתאפשר חזרה למצב הקודם ולא לפעול באגרסיביות המקצינה את המצב ומונעת אפשרות חזרה לעסקים כרגיל. מיותר להכביר מילים על חשיבותה של מדינה זו בכלל והתיירים  (עיקרם נוצרים) המגיעים ממנה. אנו קוראים למשרד החוץ לשקול שנית עמדתו שנתפסת ע"י עמיתנו בעולם כבלתי מידתית, מוגזמת ופוגעת במוסדות הנצרות בכלל ולא רק בתיירים מאינדונזיה. הד לדברים אלו ניתן כבר למצוא בדיווחי תקשורת בכל העולם כולל ברשתות מובילות בארה"ב ובמזרח הרחוק".

כאמור, עתה נדחה הדד ליין מיום ראשון הקרוב ל-26 ביוני.

Exit mobile version