Site icon IAS

אחרי סין: נפילות ביציאות תיירים מארה"ב, שוק התיירות השני בגודלו בעולם

נמל התעופה קנדי בניו יורק. האמריקאים טסים פחות. צילום Depositphotos

הירידה בטיסות ובנסיעות שנגרמה כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, פגעה גם בשוק הנסיעות היוצאות השני בגודלו בעולם אחרי סין – ארה"ב. על פי אנליסטית הנסיעות ForwardKeys, בחמשת השבועות שלאחר הטלת מגבלות הנסיעות על נסיעות יוצאות מסין בין ה-20 בינואר ל-15 בפברואר, חלה ירידה של 19.3% במספר ההזמנות לטיסות מארה"ב. עיקר הירידה נגרמה כתוצאה מקריסה בהזמנות לנסיעות לאזור אסיה פסיפיק – שעמדה על ירידה של 87.7%.

הירידה בהזמנות היוצאות מארצות הברית באותה תקופה לא השפיעה רק על אזור אסיה הפסיפיק; מגמה דומה – אך מתונה – השפיעה גם על חלקים אחרים בעולם. ההזמנות לאירופה נפלו ב-3.6%, ואל האמריקות נפלו ב-6.1%. עם זאת, ההזמנות לאפריקה ולמזרח התיכון, שלהן רק נתח קטן (6%) מהנסיעות האמריקניות היוצאות, גדלו ב-1.3%.

תמריצים לסוכנים

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), בחודש ינואר הגיעו לישראל 70 אלף תיירים מארצות הברית ובכל שנת 2019 הגיע מספרם לכמיליון מארצות הברית לבדה וכ-1.3 מיליון כולל קנדה ומקסיקו.

אל על מנסה להגדיל את השוק 

לפי האנליסטית ForwardKeys, אמנם המגמה של חמשת השבועות האחרונים אינה מעודדת, אך התחזית לחודשים הקרובים – אם לשפוט לפי מצב ההזמנות הנוכחי לחודש מרץ, אפריל ומאי – היא אולי לא כה גרועה כפי שניתן היה לחשוש. זאת, מכיוון שחלק גדול מהזמנות הנסיעות ארוכות-הטווח נעשות מספר חודשים מראש. נכון ליום ה-25 בפברואר, סך כל ההזמנות היוצאות מארצות הברית מפגרות ב-8% בלבד לעומת צבר ההזמנות באותה התקופה אשתקד. עיקר הפיגור נגרם, כאמור, כתוצאה מהאטה של ​​37.0% בהזמנות לאזור אסיה הפסיפיק. ההזמנות העתידיות לאפריקה ולמזרח התיכון אפילו גבוהות ב-3.9% לעומת אותה התקופה ב-2019, לאירופה הן ללא שינוי ולאמריקות הן מפגרות ב-4.1%.

אוליבייה פונטי, (Olivier Ponti) מ-ForwardKeys אמר: "עכשיו זה לא רק סין, אלא גם ארה"ב – השוק השני בגודלו והשני בהוצאות התיירים, שמדשדש. ליעדים, לעסקים בענף הנסיעות ובקמעונאות מוצרי יוקרה, המסתמכים מאוד על תיירים אמריקאים וסינים, ישנה חשיבות מכרעת לבחון היטב את נתוני הנסיעות כמעט על בסיס יומי. עם התנודתיות הגבוהה של השוק, ההצלחה של עסקים אלה תהיה תלויה ביכולתם לנקוט בפעולה ברגע שהדברים יתחילו להתאושש".

מי ששינסה מותניים היא חברת התעופה אל על, שמציעה החל מהיום, ה-3 במרץ, לסוכני הנסיעות תגמול של 5% על מכירות לכל יעדיה הישירים לארצות ברית, צבירת נקודות למועדון Sell&Fly ומימוש כרטיסי בונוס אחד פלוס אחד לחברי המועדון לכל היעדים הישירים בצפון אמריקה במחלקת עסקים ופרימיום עד ה-31 בדצמבר 2020.

תמריץ זה עשוי לעודד את מכירת כרטיסי הטיסה גם בכיוון ההפוך – מארצות הברית לישראל.

Exit mobile version