Site icon IAS

קרניבל מציגה הכנסות שיא ברבעון הראשון של השנה

קרניבל ויסטה

קרניבל, תאגיד השייט הגדול בעולם, הודיע על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2018 עם רווח נקי של 391 מיליון דולר, או רווח מדולל של 0.54 דולר למניה.

התאגיד כולל את חברות הקרוזים קרניבל קרוז ליין, פרינסס קרוזס, הולנד אמריקה ליין, סיבורן, קיונארד, אאידה, קוסטה, P&O ועוד.

הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם ב-375 מיליון דולר, או רווח נקי של 0.52 דולר למניה, גבוה בכ-34% מהרווח הנקי המתואם של 279 מיליון דולר, או רווח נקי של 0.38 דולר למניה ברבעון הראשון של 2017.

הרווח הנקי המתואם אינו כולל רווחים והפסדים שטרם מומשו על דלק והוצאות נטו אחרות בסך 16 מיליון דולר ברווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2018 ו-73 מיליון דולר ברווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2017.

ההכנסות ברבעון הראשון של 2018 עמדו על 4.2 מיליארד דולר לעומת 3.8 מיליארד דולר בשנה הקודמת – עליה של 10%.

בעל המניות הגדול בחברת קרניבל הוא מיקי אריסון, המחזיק ב-16% מהתאגיד.

ארנולד דונלד  (Arnold Donald), נשיא התאגיד אמר: "יצאנו לדרך עם פתיחה חזקה של השנה, כשהשגנו עוד רבעון של הכנסות ורווחי שיא. הביצועים החזקים שלנו תומכים במאמצינו ליצור ביקוש מעבר לצמיחה בקיבולת ולהציע מוצר שיעלה על ציפיות האורחים באוניות. מאמצינו לספק לאורחים חוויות, בשילוב עם שיווק מתמשך ותוכניות יחסי ציבור – יגבירו את הביקוש ויאיצו את עליית המחירים ".

קרניבל ויסטה, טרקלין הרבור (צילום: עוזי בכר)

בכורה לקרניבל הורייזן

ב-15 באפריל תשיק קרניבל בברצלונה את הקרניבל הורייזן, להפלגת בכורה בחופי הים התיכון. זוהי האחות הצעירה של הקרניבל ויסטה, שנבנתה במספנת פיקנטיארי שבטרייסט במשקל 134 אלף טון. היא האונייה ה-26 בצי חברת קרניבל ועלות בנייתה מוערכת בכ-780 מיליון דולר. בשנת 2019 תצטרף אונייה שלישית מסדרת הוויסטה לצי אוניות חברת השייט.

הקרניבל הוריזן יכולה להכיל כ-4,500 נופשים ו-1,450 אנשי צוות. האונייה כוללת קולנוע איימקס IMAX בתלת-מימד עם 180 מקומות, המשמש אולם קולנוע, פארק מים ושעשועים עם מגלשת מים ארוכה ומהירה במיוחד, אטרקציית אקסטרים בשם Sky Ride- מסלול פדלים בגובה 80 מ' מעל פני הים, מסעדות פרימיום חדשות, מבחר אפשרויות הסעדה גדול במיוחד וכן שני מתחמי מגורים ייחודיים ובלעדיים: מתחם "הוואנה" שמיועד לגילאי 12 ומעלה, הכולל 39 חדרים בעיצוב ובאווירה קובנית – כולל בריכה פרטית – וכן מתחם משפחות Family Harbor הכולל חדרי משפחות עד 5 נופשים בחדר וכן כניסה לטרקלין בלעדי שיפעל 24 שעות ביממה ויקנה הטבות לשוהים במתחם.

כמו בשאר העולם, שבו נמצא ענף הקרוזים בצמיחה, כך גם בישראל, וההערכה היא כי השנה יתקרב מספר הישראלים המפליגים בהפלגות בינלאומיות לכ-100 אלף.

Exit mobile version