Site icon IAS

קפריסין משתפת פעולה עם ישראל לקידום הפלגות במזרח הים-התיכון

השר הממונה על התיירות בקפריסין אמר לא מכבר כי קפריסין משתפת פעולה עם הרשויות הישראליות לקידום מזרח הים התיכון כיעד חופשה במסלול קרוזים. לפי סוכנות AP, אמר השר סבבס פרדיוס (Savvas Perdios), כי הממשלה מנהלת גם שיחות מתקדמות עם מצרים על מנת להציע חבילות שיוט הכוללות נמלים בקפריסין ובמצרים.

"לקחנו את מערכת היחסים שלנו עם ישראל לרמה כל כך טובה מבחינה פוליטית ומבחינה תיירותית, ששני הצדדים פתוחים מאוד כעת לשיתוף פעולה כזה", אמר פרדיוס, "זה רק עניין של זמן עד שהם (מצרים) יהיו גם כן חלק מזה."

לדבריו, המטרה היא להחזיר את קפריסין למפת מסלולי הקרוזים עם חברות עולמיות מובילות כמו רויאל קריביאן לאחר היעדרות של מספר שנים. עגינות ספינות שייט השנה בקפריסין הוכפלו ל-60 בתוך שנה והן צפויות לגדול ל-100 בשנה הבאה. "אני לא מתפלא שהספינות הגדולות מתחילות לגלות עניין בקפריסין ובאזור", אמר פרדיוס.

האניה Jewel of the Sea של רויאל קריביאן עם 2,750 נוסעים, עגנה באחרונה בנמל הגדול ביותר בקפריסין – הוא נמל לימסול – ובהמשך עגנה בישראל.

המרינה המפוארת של לימסול. צילום Depositphotos

נמלי קפריסין עדיין אינם בתיירות-יתר 

השר אמר כי משיכת מפעילי קווי שיוט ברמה עולמית תפתח שוק תיירותי חדש, כמו מטיילים מארצות הברית, אמריקה הלטינית וסין, שקפריסין לא פנתה אליהן בעבר בשיווק.

אוניות קרוז בנמל חיפה. משתפים פעולה עם קפריסין. צילום רחפן ארז סימון, גיאודרונס

מלבד ההיסטוריה והתרבות העתיקה שלה, אמר פרדיוס כי פניית קפריסין לנופשים כאלה כוללת את החידוש של האי כיעד שייט, הקלות בה הם יכולים לצאת לטיולים בפנים הארץ – שלא כמו בנמלים עמוסים במדינות אחרות – והמרחקים הקצרים בין היעדים.

למרות שנוסעי השייט מוגבלים כעת לטיולים של יום אחד בעת עגינה בקפריסין, פרדיוס אמר שה"טעם" של קפריסין יפתה אותם להפוך למבקרים חוזרים. לדבריו, הפלגות מזרח הים התיכון הן אידיאליות בעונה זו של השנה, בזכות החורפים הנוחים של האזור.

דובר הנמל והאחראי על הקרוזים בנמל חיפה, זוהר רום, סיפר ל-IAS בשנה שעברה שנמל חיפה כרת ברית שיתוף פעולה עם נמל לימסול שבקפריסין (שהוא בבעלות חברה מדובאי). לדבריו, “לימסול הוא היעד היחיד ש’פתוח’ עבורנו ביטחונית במרחק לילה אחד מחיפה וישראל. במובן זה, הוא שותף טבעי של נמל חיפה להפלגות שכוללות את שני הנמלים”, סיפר, “הם ביקרו אצלנו, אנחנו אצלם ויחד עם אקסס קרוז (חברת שיווק אמריקנית) אנחנו פונים ומציגים את שני הנמלים כיעד משותף ובכך משדרים עוצמה ושכנוע להגיע אלינו. כך קיימנו פגישות משותפות בפלורידה עם מקבלי ההחלטות וכך גם אירוח של תשעה מקבלי החלטות בכירים מחברות ספנות שונות במימון שני הנמלים, כחלק משיתוף הפעולה. הסיור כלל שלושה ימים בישראל ושלושה בקפריסין, בנסיון לקדם את הנושא”.

כתבה קודמת: כשלימסול בוראת את עצמה מחדש

Exit mobile version