Site icon IAS

קוואנטום אוף דה סיז – "מלכת הטכנולוגיה בים"

בשוק הקרוזים העולמי ההולך ומתפתח בצעדי ענק אוניות בקטגוריות שונות: הגדולות בעולם,המפוארות בעולם ועוד… חוויתי כבר מספר לא מבוטל של הפלגות באוניות שונות אבל בהפלגה האחרונה גיליתי קטגוריה חדשה לספינת קרוזים: "חכמה טכנולוגית".
 
קוואנטום אוף דה סיז (Quantum of the Seas ) של רויאל קריביאן, "מלכת הטכנולוגיה בים" היא אוניה המביאה איתה חידושים טכנולוגים מרחיקי לכת.  ב- Smart Ship מערכת מסכי פלזמה ענקיים בהופעות ובחדרים הפנימיים, צמיד מדריך ומנווט ברחבי האוניה, בר רובוטי שמקבל הזמנות לדרינקים מהטאבלט, מעקב בזמן אמת אחרי מסלול המזוודות מרגע הצ'ק אין ועד להגעתם לחדר, חיבור אינטרנטי במהירות חסרת תקדים ועוד.
 
האוניה "חכמה טכנולוגית" , קוואנטום אוף דה סיז , הושקה ביום שישי, ה-31 באוקטובר 2014 מנמל סאות'המפטון שבהמפשייר- אנגליה, מהגדולים מסוגו באירופה. העובדה שהאוניה המפורסמת  "טיטאניק" יצאה מנמל זה באפריל 1912 וטבעה בדרכה לניו יורק לא הדאיגה אותנו , מזג אוויר גשום במהלך ההשקה, כן הטרידה את מחשבותינו. איך נהנים ומצלמים גלישת גלים וקיר טיפוס, בזמן אמת, במזג אוויר גשום ?
 
נראה היה שנמל סאות'המפטון לבש חג, צופרי האוניות הרעישו, מאות סוכני נסיעות ועיתונאים נהרו ואפילו השמש חייכה (באנגליה?) והכל לכבוד קוואנטום אוף דה סיז שניצבה לה באלגנטיות הייטקית ברציף המערבי של הנמל.
 
אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה נציגת רויאל קריביאן בישראל אמר במהלך ההפלגה:" אין ספק שרויאל קאריביין מוכיחה שוב ושוב את היותה חברת השייט המובילה בעולם בחדשנות ויזמות. להעניק כל פעם מחדש איכויות לאורחים כדי להפוך את החופשה לwow-  אמיתי".
 
"קוואנטום אוף דה סיז היא האוניה הכי טכנולוגית שאפשר לדמיין, פשוט מדהימה ובעיקר במספר האטרקציות ואיכות האירועים. אני יכול לומר בכנות שלמרות שאני כבר למעלה מ- 25 שנה בתחום השייט, חזרתי שוב עם אנרגיות למכור את אוניות החברה תוך בטחון מלא שהמוצר הוא האולטימטיבי בעולם השייט כיום", הוסיף אורי שנבל.
 
לקוואנטום אוף דה סיז 16 סיפונים, משקלה 167,800 טון והיא מארחת כ-4,180 נוסעים בכ- 2090 תאים. האוניה תקיים מסלולי שייט בני 7 ל-12 לילות בתקופת זו של העונה. האוניה אחות, ,Anthem of the Seas תושק באביב 2015.
 
חידושים טכנולוגיים
לרויאל קריביאן מסורת של שנים בהשקת חוויות ייחודיות כמו קיר טיפוס, החלקה על הקרח, גלישת גלים FlowRider , סנטרל פארק ותיאטרון ימי AquaTheater . גם בקוואנטום אוף דה סיז הפתעות וחידושים שהופכים אותה לסמארט שיפ (אונייה חכמה):
 
צ'ק אין חכם – לפני ההפלגה התבקשנו להירשם ולעלות לאתר תמונות דרכון במטרה לקצר את זמן הצ'ק אין שלוקח בממוצע כעשרים דקות. מרגע הגעתנו לטרמינל ועד לכניסה לאוניה עברו כ-9 דקות בלבד. כמו כן ניתן לעקוב בזמן אמת אחרי מסלול הכבודה באמצעות תג חכם.
 
"שעונים" ואפליקציות – "השעונים" מאפשרים לנווט ברחבי האונייה, לבצע קניות, להיכנס לחדר. נוחים יותר מהכרטיסים השכיחים בבתי המלון או באוניות אחרות. האפליקציות Cruise Planner וה- Royal iQ נוצרה כדי להזמין מראש מסעדות, סיורי חוף וכדומה.
 
אינטרנט לוויני מהיר– אפשרו במהלך ההפלגה לגלוש ברשת 24/7 ולשמור על קשר עם החברים והמשפחה באמצעות סקייפ או אימליים.
 
ריצ'ארד ד. פיין, יו"ר ומנכ"ל רויאל קאריביין אינטרנשיונל במסיבת העיתונאים שהתקיימה ביום השני להפלגה:"אנו מעניקים לנוסעים שלנו את החוויה הטכנולוגית המתקדמת ביותר, סמל ליעילות וחיסכון בזמן במטרה לאפשר להם זמן נוסף של הנאה באונייה."
 
אטרקציות ייחודיות
כוכב הצפון (North Star)- כדור זכוכית המחובר למנוף שעולה לגובה של כמאה מטרים מעל הים ומספק נוף קסום של ים ב-360 מעלות. מעורר התפעלות. אדם גולדשטיין, נשיא ומנכ"ל רויאל קריביאן אמר בנושא:"פעילות בלתי צפויה שתשאיר אצל אורחי האונייה הרגשת wow".
 
צניחה חופשית ( RipCord by iFly) – מאפשרת לכל גיל, גם לי, לנסות להתרומם ולהתרגש מצניחה חופשית מבלי לבצע צניחה באמת, בסביבה בטוחה ובעזרת מדריך צמוד.
 
גלישת גלים ( FlowRider) – אחד הדברים שהשאירו אותי בפה פעור. דמיינו, גלישת גלים בבריכה כאשר ברקע ים אמיתי. הבחורה החביבה של חברת השייט הדגימה גלישה במיומנות מעוררת קנאה והערצה.
 
Two70°  –  קונספט מהפכני הממוקם בירכתי האוניה ממנו נשקף ביום, נוף לים של 270 מעלות דרך זכוכית ענקית מהתקרה ועד הרצפה. משתרע על פני 3 מפלסים. ביום משמש למפגש חברים , מצויד בכורסאות נוחות ואפילו בנדנדות. רק לשבת לצפות בשובל המים הארוך המשתרך מאחורי האוניה ולהירגע.
 
בלילה הופך המתחם לתיאטרון הופעות כאשר הזכוכית הענקית משמשת מסך ענק , תפאורה למופע הקרוי STARWATER . כל זה בשילוב מסכי פלזמה גדולים, אקרובטים וזמרת עם שמלה לבנה והינומה משתפלת המכסה את חלקו הגדול של הבמה. הופעה שונה בתכלית אבל לא פחות יפה מזו ציפתה לנו בערב השני, המחזמר Mamma Mia ממש אחד לאחד כשם שמוצג בברודווי או ווסט אנד של הבירה הבריטית , לונדון.
 
SeaPlexמתחם ספורט ובידור המקורה הגדול בים שבו מכוניות מתנגשות, החלקת גלגליות, טניס שולחן, מגרש טניס, סלים היורדים מהתקרה ומותאמים לגובה מבוגרים או לילדים. מנוף ענק נמצא בחלק העליון של המתחם ונושא תקליטן די ג'יי שהופך את הבילוי לאווירה מחשמלת. נהניתם?  ביציאה ממתין לכם מבנה של אוטובוס המשמש דוכן נקניקיות.
 
Bionic Bar – בר רובוטי המקבל הזמנות למשקאות דרך הטאבלט. גימיק מרשים ואולי מהיר, אבל באופן אישי מעדיף מפגש אנושי עם ברמנית חמודה.
 
תאי לינה
2090 תאי לינה חדישים ונוחים שהמרשימים ביניהם:
 
חדר פנימי עם מרפסת וירטואלית הנותנת תחושה אמיתית שניצבים מול דלת זכוכית המשקיפה לנוף של ים בגוונים שלווים.  
 
סוויטות משפחתיות ( Loft) המתאימות ל- 6 נוסעים ומשתרעות על פני שתי קומות עם פריסת חדרי שינה ושירותים נפרדים לכולם.
 
תאי סטודיו– חלקם עם מרפסות לנוסעים בודדים. קטן ולעניין.
 
בנוסף, ברויאל קריביאן דואגים לילדים, לשירותם עומד פארק מים (H2O), בית ספר לקרקס עם טרפז מעופף, אירועים מלווים בדמויות פופולאריות כמו שרק, קונג פו פנדה ומדגסקר.
 
בצד הגסטרונומי , שינוי מרענן  Dynamic Dining דינמיות המאפשרת לאכול ארוחות בסגנון בופה ( Windjammer ) במהלך היום כפי שנהוג בכל האוניות אבל גם מבחר עצום ומגוון של מסעדות וברים. בערב הראשון סעדנו במסעדת CHIC – מסעדה מודרנית, נעימה המגישה מאכלים בינלאומיים. בערב השני היה מעניין יותר  לטעמי, במסעדת SILK – מסעדה מפוארת בסגנון אסיאתי עם כסאות ענק אדומים ואוכל מצוין שהשאיר רצון עז לחזור לערב השלישי, שכמובן לא היה. לא לשכוח, מדובר בהשקת אונייה של שני לילות בלבד. באונייה גם מסעדה איטלקית, אמריקנית, יפנית ועוד.
 
כמו בכל אוניות חברת רויאל קריביאן, טיילת (promenade) רחוב שבו פזורות חנויות, בתי קפה פאב ופיצרייה. רעיון טוב, האהוב עלי במיוחד הקונספט של מרחב ציבורי גדול וחופשי. הסירו דאגה מלבכם, קיימים באונייה גם קזינו, חדר כושר, ספא וסלון יופי.
 
מעצבי האונייה דאגו לעיצוב חדשני ומרהיב של ערסלי ענק זוגיים לאוהבים, חפצי נוי, שנדלירים מרשימים וריצפת זכוכית בקומה ה-15 שמשקיפה על הנעשה בטיילת, מדהים, מדהים, מדהים….

https://www.youtube.com/watch?v=LEH19zYXYMA

Exit mobile version