Site icon IAS

"דיסני דרים": הרימו עוגן לחלום

סיימתם חופשה משפחתית קסומה בפארקים של "דיסני וורלד" אורלנדו ? זה הזמן להפוך אותה למושלמת בשיט תענוגות באחת מאוניות חברת דיסני קרוז ליין. מסתבר שהדמויות האהובות של מיקי, מיני, פלוטו וחברים נוספים מלווים משפחות מאושרות לא רק בפארקים הנפלאים, אלא גם במסע קסום בלב ים לעבר יעדים אקזוטיים לצד מופע זיקוקים עוצר נשימה, מסיבות סיפון, מועדוני ילדים בסגנון דיסני, ארוחות מיוחדות ותמונות למזכרת עם הדמויות הנערצות. הורים אל דאגה, בדיסני חשבו גם עליכם, אזורים המוגבלים למבוגרים בלבד וכוללים מסעדות נושא, ספא, מכון כושר ומועדוני בילוי לילי פזורים באוניה.

שעת בוקר מוקדמת במלון דיסני גראנד פלורידיאן . תיק קרוזים מהודר, מזוודות בדרך לאוניה ואנחנו באוטובוס הייחודי של דיסני המעוצב ברוח קרוזים, שמוביל אותנו בנסיעה לא ארוכה לקו המים של "חוף הכיף" הלא הוא פורט קנברל (Port Canaveral), שבפלורידה. את "דיסני דרים" אוניית התענוגות שתוביל אותנו למסע חלומי של 3 לילות, קשה לפספס, היא מרשימה וגדולה במשקל 128,000 טון, נושאת 4000 נוסעים ו-1458 אנשי צוות ויש בה 16 סיפונים. הצטרפה לצי בשנת 2011 והיא אחת מארבע אוניות החברה (Magic, Wonder, Dream, Fantasy).

מה מייחד את אוניות דיסני ?

מרשימות ואלגנטיות, בצבעי שחור- אדום -לבן, כאשר פס צהוב חרדל עובר לאורכה ומסתיים עם שם האוניה לכוון החרטום. בדיוק אותו הצבע של סירות ההצלה (ייחודי לדיסני) המסמלות את צבע נעליו של ידידנו מיקי מאוס. שתי ארובות המתנשאות לגובה ועליהן מוטבע  סגנונו המובהק של יוצרן – ראשו של מיקי מאוס. בירכתי האונייה מתנוסס בגאווה שמה "דיסני דרים" נסאו כשמימין הוצבה בובת מיקי בכובע קוסמים ומשמאל מטאטאים, אלמנטים דומיננטיים מהסרט האגדי "פנטסיה". אוניות דיסני הן היחידות המורשות למופע זיקוקים עוצר נשימה בלב ים, בשל ניסיונה הרב של החברה בהפעלתם ברחבי הפארקים.

הפלגה וארוחת ערב חגיגית

המולה גדולה באולם הנוסעים, תור ארוך של משפחות משתרך לעבר עמדת הצילומים, שם ממתין שוב הכוכב הגדול, מיקי מאוס לסדרת צילומים ע"י צוות צלמים מיומן שמנציח את רגעי האושר של המשפחות. במרכז האולם דגם אונייה גדול, אטרקציה לצילומי סלפוש. אט אט האולם מתרוקן וכולם עוברים דרך מעבר המעוצב בסמל הנצחי, ראשו של העכבר החמוד עם אוזניו המיוחדות. בכניסה לאוניה מכריזים בטקס רשמי את שמות המשפחות ( ייחודי לדיסני) הנכנסות, אחת אחרי השנייה, כיאה למכובדים המגיעים לנשף אצילים.

כולם נפגשים שוב ב- Cabanas (סיפון 11) מסעדת הגשה עצמית מעוצבת כחוף דקלים, שולחנות בציפוי דמוי צדפות, כיסאות עץ, שמשיות ושטיח כחול- אוקיינוס. על הקירות עבודת פסיפס מיוחדת של דגים צבעוניים ממעמקי ים טורקיז שנלקחו מהסרט "נמו".  הסועדים ישובים מסביב לשולחנות כשנוף הים המרגיע משתקף מבעד חלונות גדולים. המסעדה מציעה מגוון רחב של מאכלים מכל הסוגים והטעמים (המבורגר, עוף, דגים, פיצה וסלטים) קינוחים עשירים וחנות קטנה ומטריפה של ממתקים, ביציאה, המציעה אין ספור טעמי גלידות וממתקים מכל הצבעים והסוגים, בתשלום כמובן.

אכלנו, שבענו וזה הזמן להיפגש בסיפון העליון למסיבת פרידה מהחוף… "Sailing Away". מסך ענק, במת ריקודים מזמינה כשמסביבה מאות אנשים רוקדים בטירוף לצלילי המוסיקה. דמויות דיסני מצטרפות לחגיגה ומלהיבות צעירים כמבוגרים וכולם יחד יוצאים למסע מרתק כשבקו הרקע חופי פלורידה המתרחקים. בשולי האוניה צינור ענק מתפתל שבו מים זורמים וסירות גומי קטנות הנושאות נוסעים, ה- AquaDuck  אחת האטרקציות היותר מעניינות שנראו בים. מגלשה קטנה הנתמכת בידו המעוצבת של מיקי ובריכות שחיה שבקרקעיתן צלילית כחולה של העכבר הדגול היא סיבה טובה לחגיגה מסביב. מראה משמח של מציל לבוש חליפה אדומה ניצב בדריכות ליד כל בריכה. שוב, ייחודי לאוניות דיסני וצעד מבורך לשלומם של הילדים.

חדר מדהים בסיפון 10 עם מרפסת לים וקבלת פנים מלכותית מצפה לי בהגעתי. בקבוק שמפניה איכותית, פלטת גבינות עשירה ופירות יבשים ממתינים לי במקרה שחלילה חזרתי חיוור ממסיבת הסיפון האנרגטית. אחרי דקות אני שוב מחוץ לחדרי, לבוש בחליפה אלגנטית מעונבת,  בדרכי לארוחת ערב יוקרתית במסעדת Palo. מסעדה איטלקית למבוגרים בלבד ומתאימה לארוחה רומנטית לאור נרות, מוזיקה איטלקית שקטה ומלצרים חביבים ואדיבים. ממנה אחת לשנייה מלווה ביין איטלקי איכותי ונוף ים הנשקף מבעד לחלונות אני משתף את חברי לשולחן בהצהרה דרמטית לסיום היום הראשון, "דיסני דרים" היא אחת הטובות לטעמי וכבר חוויתי לא מעט הפלגות למזלי.  

נסאו (Nassau), בירת איי בהאמה

כהרגלי אני משכים קום ויוצא למרפסת הקטנה, אחד הרגעים האהובים עלי בהפלגות, דואט של שלווה והרהורים בים פתוח. סוג של "הזקן והים" מאת המינגוויי, הנאבק כמו בסיפור לשמור על רגעים של  כבוד בין האדם לאיתני הטבע. אגב, אנחנו ממוקמים לא רחוק מקי ווסט, מקום מגוריו של הסופר הידוע.

תמונה ציורית של מגדלור בודד, אוניות קרוזים באופק וקבוצת בנייני ענק ורדרדים שצמחיה סביבם, מופיעה בקו הרקיע ומבשרת על התקרבותנו לאי הקריבי בהאמה, שבירתו נסאו.

מארחינו מארגנים לנו הפתעה (Surprise Moment), ממש לפני העגינה בנסאו, פגישה אישית עם האיש והאגדה, הסלב הגדול- מיקי מאוס שמצטרף לצילום משותף של 29 עיתונאים וסוכני נסיעות מרחבי תבל שנאספו לסיור חלומי של פארקים ומלונות פאר בדיסני וורלד אורלנדו ומקנחים כעת בשייט עוד יותר חלומי במימי ים קריבי כחול.

נמל העיר נסאו, הנמצאת באי ניו פרובידנס, עמוס באוניות נוסעים ססגוניות , מאות נוסעים מציפים את הרציפים וכולם בדרכם לעיר הגדולה. בניינים קולוניאליים בצבעי פסטל נראים בכניסה לעיר ומעידים על שלטונם של הבריטים במקום, גואלי האי משודדי ים אכזריים.

מרבית התיירים מתגודדים מסביב לדוכני  Straw Market  לא הרחק מהיציאה מהנמל בו רוכלים פורשים את מרכולתם הטיפוסית: תיקים, כובעים וכלים מקש. אחרים מציעים כריות רקומות, מוצרי עץ מגולפים ובעיקר שמעטס. "אניני הטעם" פונים לרחוב הראשי,.Bay St, בו מרוכזים חניות פטורות ממס (דיוטי פרי) המוכרות תכשיטים, בגדים אופנתיים, דברי קוסמטיקה וצורכי צילום. לעולם לא תדעו אם ביצעתם את עסקת חייכם או זכיתם למוצר מזויף, אשרי המאמין.

לאוהבי חופים עטורי דקלים עם חול לבן ומי ים בצבעי כחול טורקיז "אי הלגונה הכחולה" (Blue Lagoon Island) הוא המקום לבטן גב, שיזוף ושחיה בקרבת בעלי חיים ידידותיים- דולפינים.

ברחוב Kings St. שוכן מוזיאון הפיראטים המלמד על העבר המפואר של שודדי הים באי, מומלץ למשפחות.

אטרקציה נוספת ומומלצת, הנראית כבר מלב ים היא "אטלנטיס" (Atlantis) הממוקמת באי פרדייז ומחוברת לניו פרובידנס באמצעות שני גשרים. מדובר במלון פאר ענק בו סוויטה מלכותית שהייתה בזמנו חביבה על מייקל ג'קסון וידוענים אחרים. אחד מסרטי ג'ימס בונד צולמו במתחם מה שהפך אותו לאתר נופש ושעשועים פופולרי במיוחד. באתר, רחוב של חניות פאר ומותגים עולמיים, קזינו גדול, אקווריומים עם שלל סוגי בעלי חיים ימיים, בריכות שחיה מרשימות, שחיה עם דולפינים במתקן גדול ומתוחזק להפליא המלווה במדריך אישי הגורם לדולפינים לרקד ולקפוץ לעיני הצופים. פארק מים מדהים ( Aquaventure Water Park) – חוויה בפני עצמה וכולל מגלשות ענק, שיט אבובים במקדש מאיה עתיק לצד כרישים ובלב צמחיית ג'ונגל. במקום נערכים גם כנסים וקונגרסים והוא הומה מבקרים במהלך כל השנה.

בסיפון 3 ו-4 ממוקם התיאטרון המציג מידי יום לקט נפלא ומרתק של קטעים נבחרים מסרטי דיסני, מומלץ לילדים.

זוכרים את סיפור שודדי הים בנסאו, נראה שהלילה הם פשטו על האונייה ונמצאים בכל פינה אפשרית, גדולים קטנים ואפילו גיל הזהב מחופשים לשודדי ים, פיראטים אכזריים הנוהרים לחדרי האוכל ומתכוננים לערב הגדול של השיט. את ארוחת הערב בלבוש פיראטי סעדנו במסעדת Royal Palace (סיפון 12) מסעדה בסגנון צרפתי פתוחה גם לילדים.

לאחר הארוחה הגיע הרגע הגדול, כולם מצטופפים בסיפון הפתוח.. קור כלבים ולמי איכפת.. ואז בשניות השמים מוארים במופע זיקוקי דינור עוצר נשימה, מוזיקה בוקעת מכל עבר וקבוצות קבוצות של פיראטים רוקדים לתוך הלילה, "מתדלקים" בדרינקים בשלל צבעים (….ילדים למיטות) וחותמים לילה שייזכר עוד שנים רבות, "ליל הפיראטים המרקדים".

אי פרטי חלומי- Castaway Cay

ברוכים הבאים לאי הפרטי של דיסני, Castaway Cay, המיועד רק לאורחי אוניות החברה המגיעות ליום של כיף באי חלומות. למי שעדיין לא ביקר באי אבל צפה בסדרת הטלוויזיה "אי החלומות" ( Fantasy Island) המציג את סיפורו של בעל אי אקזוטי פרטי ועוזרו קטן הקומה המגשימים חלומות לאנשים, אז החלום התגשם… בירידה מהאונייה פוגשים מימין מבנה עץ מקורי ומעניין, בית הדואר, ממנו ניתן לשלוח גלויה מקורית לחברים, בהמשך מרינה קטנה עם סירות ומבנה רעפים המשמש לתחנת המתנה לקרוניות לבנות היוצאות וחוזרות עמוסות נוסעים. אני יורד בתחנה הראשונה המיועדת למשפחות, צועד לעבר חוף דקלים, שמשיות , כסאות נוח וסירות פדלים המשמשות את המשפחות המתפלשות ותופסות עמדות בחול הלבנבן של ים בגווני תכלת . נכנס ללגום משקה קר ויוצא עם כובע לבן מחנות המזכרות. עכשיו אני באווירה המתאימה…

בתחנה השנייה המיועדת גם היא למשפחות, מרבית הילדים עסוקים בגלישה לתוך המים הקרירים ממגלשות מתפתלות של פארק מים הבנוי מעץ מסיבי מעוצב בסגנון קריבי. תחנות להשכרת אופניים עומדות לשירות האורחים ועמדות לחלוקת משקאות, פירות וחטיפים זמינים בכל רגע.

טקס נישואין תחת קבוצת עצי דקל הוא לא דבר שבשגרה, זוג צעיר וקבוצת אורחים קטנה מצאה לה פינה בין תחנה אחת לשנייה לערוך טקס כהלכתו בנוכחות כומר האונייה וצוות מצומצם שדאג להעבירם בקרונית מיוחדת לעתיד משותף, מקורי.

התחנה השלישית המיועדת למבוגרים בלבד ממש כלבבי, גן עדן אמיתי של בקתות עץ קטנות בין דקלים, "בתים נטושים", ים שקט ובלי המולת המשפחות. אני תופס לי כסא נוח וממקם אותו בשפל ים הפולש לקרבת החוף ולא מפסיק לצלם, תמונות מדהימות של מגזין יוקרתי כשבאופק הדיסני דרים אליה חזרנו בסוף יום נפלא.

את הערב האחרון אנו מבלים במסעדה מדליקה, גם היא משפחתית, Animator's Palate – עמודי עפרונות ומכחולי ציור תומכים בתקרת כוכבים זוהרת, בגב הכיסאות  זוג עיניים טיפוסיות בסגנון דיסני והאוכל כרגיל ברמה גבוהה ואז לפתע התמונות התלויות על הקיר הופכות למסכי טלוויזיה מסונכרנות יחד לחגיגה "דיסנאית" מבית היוצר של אמני האנימציה……            

"Disney dream ,a dream come true"…. ( "דיסני דרים, חלום שהתגשם").

 

*למידע נוסף פנו לצוות המומחים של חברת אראי סיטונאי נסיעות בע"מ משווקים רשמיים של דיסני וורלד ודיסני קרוז ליין בישראל, משנת 1989.

* הכותב היה אורח של חברת אראי ודיסני קרוז ליין. 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version