Site icon IAS

ביטולי הקרוזים של החברות הבינלאומיות כוללים גם את העגינות בישראל

הנורוויג''ן ספיריט בנמל חיפה בפברואר. צילום רחפן ארז סימון, גיאודרונס

בתקופה שבין היום, שבת ה-14 במרץ, ועד ה-30 באפריל, כולל חג הפסח, היו אמורות להרשם בנמל חיפה 30 עגינות בינלאומיות, ביניהן של אוניות הקרוז MSC אופרה, נורוויג'ין ג'ייד, סילבר ספיריט, אושן מג'סטי, קריסטל אספריט, קוסטה ויקטוריה, סבן סיז מרינר, סיבורן אוביישון, סבן סיז וייג'ר ועוד. לפי אתר האינטרנט של מנו ספנות, ההפלגות של קראון איריס מתחדשות רק בחודש יוני.

ואולם נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, צייץ אתמול בטוויטר כי לבקשתו, החל מהלילה של יום שישי, חברות הקרוזים קרניבל, רויאל קריביאן, נורוויג’ין קרוז ליין ו-MSC הסכימו להשעות את ההפלגות ל-30 יום, לאור מגפת הקורונה העולמית. "מדובר בתעשייה נהדרת וחשובה והיא תישמר כך", כתב. אליהן יצטרפו כל חברות הקרוזים החברות באיגוד השייט האמריקאי CLIA ויפסיקו את כל הקרוזים היוצאים מארה"ב.

הנשיא טראמפ גם הכריז על מצב חירום לאומי בארצות הברית בגלל המגיפה. לא מכבר אסר על מבקרים ממדינות אמנת שנגן באירופה להיכנס לארה"ב, וחייב אזרחים אמריקאים שחזרו מאירופה להיות בבידוד. ארגון הבריאות העולמי (WHO) קבע אתמול שמוקד המגיפה כיום הוא יבשת אירופה.

זוהר רום, מנהל תחום התיירות והקרוזים בנמל חיפה, מסר: ״ליבנו עם ידידינו הרבים מתעשיית הקרוזים הנמצאים בימים אלה במציאות קשה ועם נותני השירותים הרבים לאוניות ולתיירים. ההשפעה על עונת האביב בנמל היא מוחלטת, ואנו לא צופים חזרה של האוניות בחודשיים הקרובים. נקווה לחזרה לשיגרה מלאה לקראת עונת הסתיו העמוסה״.

העונות החזקות בנמל חיפה הן באביב ובסתיו. בקיץ האוניות מוסטות מהים התיכון לים הבלטי ולפיורדים..

קריסטל סרניטי של חברת קריסטל עוגנת בנמל חיפה. צילום באדיבות נמל חיפה

על פי ההזמנות שכבר אושרו, בשנת 2020 כולה היו צפויים להגיע לנמל חיפה כ-103 אלף תיירים, בהשוואה ל-71,370 תיירים בשנת 2019 ו-27,509 בשנת 2018. לדברי רום, הם מקווים שהעולם יחזור לשיגרה עד אוקטובר, לעונת הסתיו.

הנורוויג'ן תספק החזר מלא של עלות ההפלגה

הנורוויג'ן ספיריט עם חיפה ברקע. צילום רחפן ארז סימון, גיאודרונס

הנורוויג'ן ספיריט היוקרתית עגנה בחיפה בהפלגת הבכורה שלה בחודש שעבר בסיום שיפוץ של כ-100 מיליון דולר. אתמול הודיע תאגיד נורוויג’ין קרוז ליין כי שלוש חברות השייט: נורוויג’ין קרוז ליין, אושיאניה קרוזס וריג’נט סבן סיז משעות את כל ההפלגות עד ה-11 באפריל 20. ההשעיה הזמנית אמורה לתרום למאמצים לבלום את התפשטות נגיף הקורונה (COVID-19) למרות שלא התגלו מקרים של חולים במחלה בצי אוניות התאגיד. “הבטחון, הבטיחות ורווחתם של האורחים והצוות הם בעדיפות הגבוהה ביותר”, ציין פרנק דל ריו, נשיא ומנכ”ל נורוויג’ן קרוז ליין אחזקות. “אנו מבינים את אי הנוחות שתיגרם לאורחים שלנו וליועצי השייט ומעריכים את הבנתם בלחימה בהפצת נגיף הקורונה.”

כל הנוסעים שהזמינו הפלגות מתאריך ה-13 במרץ ל-11 באפריל, יקבלו החזר של 125% מעלות ההפלגה לשייט עתידי לשימוש עד ל-31 בדצמבר 2022. נוסעים המעוניינים לבטל את ההפלגה יקבלו החזר מלא (100%) מעלות ההפלגה ששולמה תוך 90 יום.

ויקינג קרוזס הייתה חברת הקרוזים הראשונה שהודיעה על השעיית הפעילות עד ה-1 במאי  ולאחר מכן גם: פרינסס קרוזס למשך 60 יום (עד ה-10 במאי), נורוויג’ין קרוז ליין אחזקות (עד ה-11 באפריל), Uniworld – שייט נהרות באירופה (עד ה-23 באפריל), AmaWaterways – שייט נהרות באירופה (עד ה-25 באפריל), וינדסטאר קרוזס (עד ה-30 באפריל), דיסני קרוז ליין ( עד אפריל) קוסטה של תאגיד קרניבל (עד ה-3 באפריל), ועוד.

Exit mobile version