Site icon IAS

"תיירות הפנים גדלה ביולי השנה לעומת 2019"

כנסיית הבשורה בנצרת. צילום Depositphotos

"נתוני הלינות בבתי המלון בחודש יולי מלמדים על התאוששות גדולה בתיירות. כמעט חזרה להיקף לינות התיירים בבתי המלון ביולי 2019 (טרום קורונה), וגידול יפה בתיירות הפנים", אומרת ציפי נטל מהנהלת איגוד בתי המלון והתיירנות שבאיגוד לשכות המסחר.

לדבריה: "תיירות הפנים גדלה ביולי השנה לעומת 2019, כאשר הערים, שהובילו את הגידול בלינות הישראלים הן: *נצרת, תל אביב, הרצליה וטבריה". בתחום התיירות הנכנסת, רואים ביולי התאוששות מרשימה ברוב הארץ לעומת קיץ 2019 (אם כי לא באילת, לא בים המלח ולא בנצרת).

באופן מסורתי, התיירים הצליינית לא מרבה להגיע לארץ בקיץ ועדיין לא מראה חזרה למימדים הרגילים בעקבות הקורונה.  לעומת זאת, רוב ההתאוששות קשורה לקבוצות תגלית שהציפו את הארץ  ולאירועי המכבייה.

הנתונים מיולי גם מלמדים בבירור כי הישראלים מחפשים נופש במחירים סבירים והגיוניים. זה ניכר בגידול בלינות הישראלים בנצרת, אצלנו בטבריה, וכן בהרצליה ובתל אביב (שיצאו במבצעי מחיר לישראלים, כדי לפצות על הירידה בלינות התיירים, שמיוחסת להתמשכות מגיפת הקורונה). חבריי ואני מעריכים שההתאוששות במגמה תמשך ובתקופה הקרובה, לאט לאט ובהתמדה, נגדיל את היקפי האירוח של התיירים מהעולם ונמשיך לארח באהבה את האורחים הישראלים".

"השבוע הזכיר נגיד בנק ישראל את תרומת התיירות לכלכלה ואת ההתאוששות בסקטור המלונאי. חבל שהתרומה הזו למשק לא מתבטאת בתקציבים ממשלתיים גבוהים יותר, מכפי שהם כיום, ובסיוע לענף כלכלי חשוב, שמעסיק עשרות אלפי עובדים בכל רחבי המדינה ותורם לכלכלה ולחברה בריאה יותר".

אוניות קרוזים עוגנות בנמל חיפה. צילום גיאודרונס

חיפה כובשת את מפת התיירות הארצית

שיעור התפוסה בחדרי המלונות בחיפה עמד בחודש יולי על 81% – 5 אחוזים בלבד פחות מאילת. כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה" ("הלמ"ס") בדוח המפרט את נתוני הלינות במלונות התיירות בחודשים ינואר-יולי 2022.

על פי נתוני הדו"ח, שפורסמו (ביום שלישי, 24.8) שיעורי התפוסה הגבוה ביותר בחודש יולי נרשמו באילת (86%) ובחיפה (81%), ואילו ביישובים האחרים התפוסה הייתה נמוכה יותר ונעה בין 63% בירושלים ל- 74% בתל אביב-יפו.

בחודש זה הסתכם מספר הלינות במלונות התיירות בארץ ב- 2.6 מיליון (לעומת 2.5 מיליון בשנת 2019), כאשר מתוכם 1.8 מיליון לינות (68%) היו של ישראלים והשאר 0.8 מיליון לינות (32%) של תיירים.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "אין ספק, כי יותר ויותר אנשים מגלים את חיפה והופכים אותה ליעד התיירותי המועדף עליהם. חיפה היא עיר אותנטית, בעלת נופים מרהיבים של הר ושל ים, עיר של קולינריה משובחת הכוללת שווקים אותנטיים צבעוניים ומסעדות מהטובות בארץ ובמיוחד – עיר של תושבים חמים שאוהבים ונהנים לארח. כל אלה הופכים את חיפה לפנינה תיירותית של ממש, שכל מי שמבקר בה, נשאר תמיד עם טעם של עוד".

Exit mobile version