Site icon IAS

תופסים אתנחתא: אירוח כפרי בקיבוץ אפיק, הכי בטבע שיש

הבקתות המפנקות באתנחתא באפיק נטועות בתוך הצומח המטופח. צילום שוש להב

גבוה מעל כולם, בדרום רכס הרי הגולן, מול נוף עמק הירדן והכנרת, יש מקום אחר, שבו אפשר להתמכר לעצמך ולביחד. הכי בטבע, הכי רחוק מהקורונה (וללא צורך בבדיקה מקדימה), תפסתי נופש מופלא באירוח כפרי קסום. "אתנחתא באפיק" משלבת חדרי אירוח מפנקים למשפחות, מרחבים ירוקים וגינון מעורר התפעלות, נקודת יציאה לטיולים באזור, ובימים כתיקונם – ספא ייחודי הבנוי על טהרת אבן הבזלת, בריכה יפה, מתקני ספורט וארוחת בוקר ישראלית עשירה עד הדלת.

בימים טרופים אלה, נסתפק בחדרים המרווחים המאובזרים במטבחון, שבו נוכל לדאוג לעצמנו בארוחות שהבאנו מהבית, או במצרכים שקנינו בצרכניה שכאן במקום, או בפיצה טרייה בדוכן הסמוך, ופזורים מנגלים בקרבת מקום, שמותר ואפשר להתמנגל בכייף. נטייל במסלולים המסומנים לאטרקציות התיירותיות הקרובות בהליכה רגלית נינוחה, נהלך בשבילי מתחם האירוח וננסה לזהות את שפע הצומח, ננשום אוויר פסגות ונקנח בתצפית על נופים מרהיבים ובשקיעה רומנטית. אתנחתא באפיק זה השער לחופשה מושלמת! חוויתי זאת בעצמי, ואני ממליצה בכל לב.

המנהלת החביבה והיצירתית של האירוח הכפרי אתנחתא באפיק, צביה בר, מספרת על תוכניות לפיתוח והרחבת מיתחם האירוח – הקמת עוד 50 בקתות בשטח שכרגע מגודר ומנוקה ממוקשים, וכן שידרוג החדרים הרגילים לרמה גבוהה, ומזמינה את הציבור להתארח כאן ולהרגיש כמו בחו"ל. לדבריה: "זהו אורחן קסום ושקט, הטובל כולו בטבע ומציע לכם את כל מה שאתם צריכים לחופשה מושלמת ומשתלמת במקום אחד".

סוויטה מפנקת, סלון מואר ויציאה למרפסת, חדר שינה ואיבזור ברמה גבוהה. צילום אדיבות אתר האירוח

יחידות האירוח

המתחם מציע חדרי אירוח וסוויטות לכל המשפחה – בקתות ברמה גבוהה ביותר, חדרים זוגיים נעימים וגם מתחם חדרים לקבוצות (בעיקר נוער). אינטרנט אלחוטי זמין ובחינם.

הסוויטות: 15 סוויטות (בבקתות הנטועות בתוך הצמחיה), סוויטות ברמה גבוהה ובגימור מעולה. מאובזרות היטב, חדר שינה עם מיטה נוחה במיוחד ועם ג'קוזי סופר-ענק ומראה לכל אורכו. שירותים ומקלחת מרווחים. מטבחון מצויד גם במקרר ומיקרוגל ופינת קפה, מיזוג אויר, סלון גדול ומרוהט עם ספות נפתחות, פינת אוכל, מרפסת דק פרטית מרוהטת בריהוט גן ומוקפת דשא ונוף, אוירה קסומה של טבע נוף ומדשאות. מתאימות לזוגות ומשפחות עד 3 ילדים.

חדרי פרימיום: חדרים משודרגים יפיפיים, הכוללים מיטה זוגית ועוד שתי מיטות נפתחות לילדים, שירותים ומקלחת, מטבחון מאובזר במיקרוגל, קומקום, מקרר וכלי אוכל, פינת ישיבה בתוך החדר ומחוץ לחדר. במתחם מדשאה עם מנגלים. למשפחות הרוצות לנפוש יחד ולשמור על פרטיות, אתנחתא באפיק מציעה שלושה חדרים עם דלת משותפת.

חדר פרימיום יפה באתנחתא באפיק. צילום באדיבות אתר האירוח

חדרי סטנדרט גולן: חדרים המתאימים לזוגות או משפחות עד 2 או 3 ילדים בחלל אחד. החדרים כוללים מיטה זוגית (2 מיטות נפרדות) ומיטה נפתחת, החדרים צמודי קרקע ונושקים למדשאה ירוקה מרוהטת בריהוט גן ומנגלים.

מתקני ספורט ובריכה: באתנחתא באפיק תוכלו ליהנות ממגוון מתקני ספורט הפזורים במתחם: בריכת שחייה חצי אולימפית, מוקפת מדשאות עצים ומשטחי משחק לילדים. הבריכה ממוקמת בקרבת חדר האוכל מרחק הליכה מחדרי האירוח, ופתוחה בעונת הקיץ בלבד. מגרש כדורגל דשא אולימפי ומואר, מגרש כדורסל איכותי ומואר. בבריכה ניתן לקיים אירועים פרטיים, כמו ימי הולדת, בר / בת מצווה – אבל כל הפרק הזה אפשרי רק בימים כתיקונם (בתקופת הקורונה סגורים).

מתחם הספא: אתנחתא באפיק מציעה מתחם ספא חדשני ומקצועי, במתחם 4 חדרי טיפול, חדר חמאם גדול, חדר סאונה יבשה, ג'קוזי, אמבט שמנים, מרפסות רגיעה, ארוחות קלות, פינת קפה, אינטרנט אלחוטי, לובי מרווח. כרגע   המתחם סגור, אך גם זו סיבה לייחל שהקורונה תהיה מאחורינו…

מתחם הירידה לעין פיק ותצפית נוף מרהיבה. צילום שוש להב

טיולים באזור

קיבוץ אפיק נמצא בדרום רמת הגולן ומהווה נקודת מוצא מעולה לטיול בדרום רמת הגולן, אזור הכנרת ועמק הירדן מדרום, לצד טיולים מהנים בצפון הגולן, החרמון וגליל עליון מצפון. שפע של שמורות טבע וגנים לאומיים: יהודיה, גמלא, זוויתן לצד

מגוון אתרי בילוי ואטרקציות. מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים, טיולים קולינריים וכמובן, שייט קיאקים עם אבוקיאק – לכתבה על השייט הכנסו:   https://www.familygo.co.il?p=104276

צוות אתנחתא באפיק ישמח לייעץ לכם ולבנות עבורכם את החופשה המושלמת, אבל אם להודות על האמת, כלל לא היה לנו צורך להתרחק מאיזור קיבוץ אפיק, ובחרנו לטייל קרוב וברגל, בשני מסלולים המובילים לאתרים מרתקים:

* עין פיק – אל הכפר הסורי פיק וירידה למעיין. בדרום רמת הגולן, הוכשר פארק יפהפה על רקע ערוץ נחל עין גב. הפארק מונגש בחלקו, עם שבילים המובילים את המטייל ישירות ממגרש החנייה אל שרידיו של הכפר הסורי פיק, אשר חלש על דרום רמת הגולן ומשקיף על הכנרת. בחורבות הכפר ניתן למצוא מבני אבן שכפי הנראה שימשו את התושבים שחיו פה עד שנת 1967 – המועד בו החלה מלחמת ששת הימים אז הכפר ננטש ע”י יושביו. ניתן להתבונן מקרוב בשרידי הבתים של הכפר ולהגיע באמצעות מדרגות ומעקות עד לפתחן. לאחר התפעלנו מהנוף, נרד במדרגות אבן אל מעיין פיק, שהוא מעין בריכה התחומה במעקה אבן, בהליכה לצד עצי תאנה ופטל, תוך כדי עצירות להביט בנוף מכל זוית. איזה יופי!

מועדון הקצינים הסורים במחנה פיק. צילום שוש להב

* מועדון הקצינים במחנה פיק – תחנה 4 ב"דרך אלי כהן" נמצאת על הטיילת של קיבוץ אפיק. נגיע ונראה מבנה סורי ישן, תיכנסו לתוכו ותוכלו להתרשם. היה זה מועדון הקצינים הסורי של מחנות פיק, אשר בו התארח אלי כהן מספר פעמים. על המרפסת ישנו שלט "מרפסת הר נבו", מפני שבה עמד אלי כהן וצפה בגעגועים ממדינת האויב לכיוון הארץ, אןתה ראה אך אליה לא יכול לבוא.  במקום תצפית מרהיבה אל העיר הרומית סוסיתא ואל נחל עין גב. סמוך למבנה ספסלי ישיבה, תצפית ועמדת מסבירן על האזור בעברית ובאנגלית. מועדון הקצינים של המחנה הצבאי פיק נבנה כנראה בשנות ה-50 על ידי מהנדסים רוסים, ויש כעת תוכנית מקיפה לשפץ את האתר ולהפוך אותו למרכז מבקרים ומורשת קרב, עוד אטרקציה עתידית למתארחים ב"אתנחתא באפיק".

אתנחתא באפיק, טל': 0737594550, https://zimmer-afik.co.il

Exit mobile version