Site icon IAS

תאגיד HNA שבבעלותו חברת היינאן איירליינס הגיש בקשה לפשיטת רגל

מטוס של היינאן איירליינס. צילום יח"צ

תאגיד HNA הסיני, שבבעלותו גם חברת התעופה היינאן איירליינס, הכריז היום (29.01.21) על פשיטת רגל וארגון מחדש. בהודעת התאגיד נמסר : “נושי התאגיד פנו לבית המשפט בבקשה לפשיטת רגל ולארגון מחודש של הקבוצה שלנו, מכיוון שקבוצתנו לא יכלה לשלם להם את חובותיהם”. עוד נכתב בהודעת התאגיד: "התאגיד ישתף פעולה עם בית המשפט, יקדם פעילות לסילוק החובות ויתמוך בהגנה על זכויותיהם והאינטרסים של הנושים בהתאם לחוק."

האינאן אירליינס, כבשה את ישראל בסערה לפני למעלה מארבע שנים והביאה למהפכה בשוק הטיסות למזרח. החברה הפעילה קווי תעופה ישירים מתל-אביב לבייג’ינג, שנזן, ושנחאי – אותו ביטלה והודיעה ללקוחותיה בישראל בספטמבר 2019 .

בחודש פברואר 2020 נכנסו הרשויות הסיניות לניהול התאגיד, אחד הגדולים במדינה, מכיוון שהתמודד עם משבר פיננסי שהחמיר בעקבות משבר COVID-19. המהלך בוצע על פי בקשת התאגיד, נמסר בהצהרה.

לא פעם עמד התאגיד במרכז תשומת הלב העולמית בזכות הוצאות מגלומניות, כולל כניסה לשותפות עם ענקית רשת בתי המלון, הילטון דויטשה בנק . הדו”ח הכספי האחרון שפרסם התאגיד, במחצית הראשונה של 2019, הדגיש כי לחברה חוב של 706.7 מיליארד יואן (109 מיליארד דולר) . התאגיד הפרטי  HNA שהוקם בהיינאן בשנת 1993, מחזיק ב- 14 חברות תעופה, הכולל צי של 900 מטוסים וסה"כ ב-2300 חברות.

Exit mobile version