Site icon IAS

שר התיירות ביקר בנצרת, מערי התיירות הבולטות שנפגעה במשבר

ביקור שר התיירות בעיר נצרת. צילום עיריית נצרת

העיר נצרת היא אחת מערי התיירות הבולטות בישראל, עם למעלה מ- 638 אלף תיירים בשנת 2019 וכמות של כ-2700 חדרי ארוח בתפוסה של כ-71.9%. בעקבות המשבר נפגעה העיר באופן קשה, כאשר כ-29.6% מתושביה דורשי עבודה. אתמול (30.6) ביקר שר התיירות, אסף זמיר, בנצרת כחלק מהסיורים שהחל לערוך ברחבי הארץ, בערי תיירות שנפגעו ממשבר הקורונה. את הביקור פתח השר במפגש בעיריית נצרת, עם ראש העיר עלי סלאם, נציגי הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי וח"כ היבא יזבק, נציגי ענף המלונאות בעיר, מסעדנים ועוד. במהלך הפגישה הוצגו לשר אתרים היסטוריים בעיר, פרויקטים תיירותיים ואטרקציות מקומיות.

השר זמיר: "מדובר בתקופה הקשה ביותר שהייתה לתחום התיירות בישראל ומתאגרת במיוחד לעיר נצרת. אני מכיר מקרוב את הפוטנציאל של העיר ואני מודע לשפע שיש לה להציע, להזדמנות שלנו לפתח אותה ולהפוך אותה ליעד תיירותי מוביל. אני מאמין שמשרד התיירות צריך להשקיע משאבים בחברה הערבית לא פחות מבמקומות אחרים, ואפעל בהתאם".

ראש העיר עלי סאלם: "אני מברך את הביקור החשוב הזה, שמעיד על פתיחת דף חדש עם משרד התיירות, לאחר שנים שלא קיבלה עיריית נצרת תקציבים מהמשרד. זאת, בניגוד למשרדי הממשלה האחרים שתקצבו את נצרת, שהיא העיר הערבית הגדולה במדינה, עם למעלה ממאה אלף תושבים ומעמד עולמי, דבר שבא לידי ביטוי בהזמנת האפיפיור לראש העיר בדצמבר 2019. ענף התיירות נפגע מאוד בשל מגיפת הקורונה ומגיע לנצרת מה שמגיע לטבריה ואילת. על כן, אנחנו מבקשים שתהיה החלטת ממשלה לתמיכה בנצרת".

ח"כ אחמד טיבי: "נצרת היא עיר תיירותית ברמה הארצית וברמה העולמית. מישהו בממשלה שכח לתקצב אותה כמו אילת וטבריה. הביקור היום הוא חשוב ואני מקווה שיביא לתיקון העוול ויביא את נצרת שוב לקדמת הבמה בתיירות, הן מבחינת התקציבים והן מבחינת ההסברה".

Exit mobile version