Site icon IAS

שר החוץ, גבי אשכנזי השתתף בפורום השנתי של משרד החוץ האמירתי

אבו דאבי. צילום freepik

אתמול, יום א' 15.11, השתתף שר החוץ, גבי אשכנזי בפורום השנתי של משרד החוץ האמירתי, SIR BANI YAS, בהשתתפות שר המדינה וענייני החוץ האמירתי, ד"ר אנואר גרגאש ושר החוץ הבחרייני, עבדולאטיף אל-זייני, ובהנחייתה של כתבת ה-CNN, בקי אנדרסון.

השר אשכנזי: "המעבר משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה פתח חלון הזדמנויות להרחבת מעגל השלום באזור כולו. יש כאן שינוי של פרדיגמה, המסמלת בעיקר את הבחירה ב'עתיד' על פני הבחירה ב'עבר'. שותפות של אינטרסים על פני התבוססות במחלוקות העבר, תוך קידום גישת ה-Win-Win עבור כולנו ועבור עתיד ילדינו.

לצערנו, חווינו אמש תזכורת כואבת מאילו שאינם מבקשים לקחת חלק בשיח השלום. זוהי ההזדמנות של הנהגת הרשות הפלסטינית להצטרף לשיח השלום ולחלון ההזדמנות שנפתח, ולהוכיח שפניה לשלום כן ואמיתי. שלום של כבוד הדדי וללא תנאים מוקדמים. על הרשות הפלסטינית לחדול ממניעת קבלת כספי המיסים, אותם היא מונעת מאזרחיה למעלה משנה וחצי וכן להחזיר את התיאום הביטחוני לקדמותו".

לשאלת המנחה, אמר שר החוץ כי הוא מבצע מעקב שבועי אחר קצב ההתקדמות עשרות ההסכמים הנלווים להסכם הגג. השר אשכנזי עדכן כי משרד החוץ מוביל 10 קבוצות עבודה בין-משרדיות וכי גורמי הייעוץ המשפטי ניסחו כבר למעלה מ-40 טיוטות הסכמים, הנמצאים בשלבים מתקדמים לקראת חתימה.

"אני בטוח שכבר בשבועות הקרובים נתחיל לראות את מימוש הסכמי שיתוף הפעולה, בין היתר בתחומי התעופה והאשרות, עידוד ההשקעות, המסחר והכלכלה, חקלאות, תיירות, תרבות ועוד. מדובר כאן ביחסי שותפות אמתיים וכנים בתחומים אזרחיים רבים, שעתידם – ביסוס רשת יחסים מתקדמת בין העמים והתרבויות, שתשנה את עתידנו המשותף לבלי היכר.

מאז החתימה על הסכם השלום בוושינגטון, חיבר משרד החוץ למעלה מאלף חברות ישראליות לחברות המפרץ. חברות בתחום הרפואה, הכלכלה, המחקר ופיתוח, מדע וטכנולוגיה, התעופה ועוד. ההסכמים מהווים הישג חסר תקדים ואני בטוח שישנו את פני המזרח התיכון לשנים רבות".

Exit mobile version