Site icon IAS

שוויץ מקצרת את ימי הבידוד מ-10 ימים ל-5 ימים

ציריך שבשוויץ. ימי הבידוד קוצרו במגינה מ-10 ימים ל-5 ימים. צילום freepik

המועצה הפדרלית של שוויץ החליטה ביום ד', ה-12 בינואר 2022, לקצר את ימי הבידוד מ-10 ימים ל-5 ימים והצטרפה לרשימת מדינות האיחוד האירופי ואזור שנגן, שקיצרו בשבועות האחרונים את מספר ימי הבידוד, גם הן ל-5 ימים. התנאי ליציאה מהבידוד לאחר 5 ימים הוא אי הופעת תסמינים לפחות 48 שעות לפני.

"יש לקצר את הבידוד לחמישה ימים. בנוסף, הבידוד אמור להיות מוגבל לאנשים שחיים באותו משק בית עם מי שנמצא חיובי או שהיה לו מגע קרוב למאומת. אנשים שקיבלו את מנת החיסון האחרונה שלהם או שהחלימו מקורונה בארבעת החודשים האחרונים פטורים", הודיעה המועצה הפדרלית של שוויץ.

המהלך לקיצור הבידוד נעשה בעקבות הערכה של רשויות הבריאות בשוויץ לפיה המרווח בין ההדבקה וההפצה של וריאנט האומיקרון קצר יותר מאשר בשאר המקרים. במקביל, שוויץ עברה להחיל החלטה של ​​נציבות האיחוד האירופי שהתקבלה ב-21 בדצמבר 2021, לקצר את תוקף תעודות החיסון מ-365 ימים ל-270 ימים עם השלמת החיסון הראשון. ההחלטה לקצר את תוקפם של אישורים אלו על ידי נציבות האיחוד האירופי מבוססת על הנחיית המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC), לפיה ההגנה של החיסון נגד COVID-19 מתחילה לדעוך לאחר שישה חודשים.

נתונים של ארגון הבריאות העולמי (WHO) מראים כי שוויץ דיווחה על 128,174 מקרי COVID-19 בשבעת הימים האחרונים, מה שהביא את מספר המקרים הכולל שנרשם מאז תחילת המגיפה ליותר ממיליון וחצי.

Exit mobile version