Site icon IAS

שוויץ חוזרת לשגרה

שוויץ: נוף טיפוסי. צילום freepik

המועצה הפדרלית של שוויץ אישרה בישיבתה ב-19 ביוני 2020 כי החל מיום שני, 22 ביוני יוסרו מרבית ההגבלות שהוטלו על אזרחי המדינה בהתמודדות נגד התפשטות נגיף הקורונה ורק הגבלות על אירועים רחבי היקף יישארו על כנם עד סוף חודש אוגוסט. ההחלטה באה בעקבות הירידה המתמשכת של מקרי תחלואה ב- 19 – COVID.

"היגיינה ושמירת ריחוק חברתי נותרו אמצעי ההגנה החשובים והיעילים ביותר בהתמודדות עם התפשטות המחלה ועל הציבור לנהוג באחריות. אנשים הנפגשים למעלה מ-15 דקות נדרשים למרחק של 1.5 מטרים ואם עוטים מסכות זה יכול להיות קרוב יותר", נמסר בהודעת המועצה הפדרלית.

המועצה הפדרלית החלה לנקוט אמצעי הגנה מפני נגיף הקורונה ב-28 בפברואר והגבירה את הצעדים עד 21 במרץ, לפני שהחלה בהקלה הדרגתית בשלושה שלבים, החל מ-27 באפריל. מספר החולים, המאושפזים והנפטרים המשיך לרדת למרות ההקלות.

בשלב הרביעי, החל ממחר, המועצה הפדרלית תאפשר אירועים של עד 1000 איש, בתנאי שניתן יהיה ליצור קשר עם המשתתפים והמקום יחולק לשלושה אזורים כאשר בכל אחד יהיו כ-300 איש. אירועים בהיקף גדול יותר, למעלה מ-1000 איש יתאפשרו רק מתחילת חודש ספטמבר, בתנאי שלא תהיה עלייה במספר הנדבקים.

חובת הישיבה במסעדות (ללא מזנונים פתוחים) וההגבלה בזמני פתיחת וסגירת מסעדות יוסרו גם הם החל ממחר, בדיוק כמו בדיסקוטקים ובמועדוני הלילה. בבתי קולנוע ובהופעות, די במושב פנוי בין קבוצת אנשים שאינם משפחה גרעינית. במידה ולא ניתן ליישם את הריחוק החברתי, יש לדאוג לרישום של כל המשתתפים. מסכות פנים חובה בתחבורה ציבורית .

עובדים ואנשים בסיכון גבוה רשאים לחזור למקומות העבודה, אולם המעסיק נדרש להגן על בריאות העובדים על ידי נקיטת אמצעים מתאימים.

עם כל ההקלות, המועצה הפדרלית דנה בדרכים לניהול גל שני ובניגוד לגל הראשון, האחריות העיקרית במקרה זה תעבור לקנטונים- 26 במדינה המרכיבים את הקונפדרציה של שוויץ. כניסת תיירים ישראלים לשוויץ לא מתאפשרת כרגע .

Exit mobile version