Site icon IAS

שגרירים מוסלמים וממדינות מוסלמיות בארוחת האיפטר בהזמנת שר החוץ

ארוחת האיפטר לשגרירים מוסלמים וממדינות מוסלמיות, באירוח שר החוץ. צילום משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי אירח אמש (ד') במלון סטאי תל אביב, ארוחת איפטר חגיגית לסיום צום הרמדאן, בהשתתפות שגרירים, מנהיגי דת, אישי ציבור ועובדי משרד חוץ מוסלמים. שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח עבדאללה בין זיאד, ושר החוץ של בחריין, עבדלטיף אל זיאני, השתתפו באירוע ובירכו את שר החוץ אשכנזי והמשתתפים, בשיחת זום מאבו דאבי וממנאמה. אשכנזי: "הדרך לשלום בינינו לבין שכנינו במזרח התיכון עוברת בהכרה אחד של השני. הכרה של התרבות, המנהגים, השאיפות והחלומות של כל אחד. כאן, סביב שולחן האיפטר אנחנו רואים שמסורת ודת יכולות להיות גורם המאחד את העמים".

השר אשכנזי בירך את הנוכחים לרגל הרמדאן והדגיש את חשיבות הרבגוניות של החברה ישראלית, אשר באה לידי ביטוי בדו קיום המתקיים בארץ. השר הזכיר את גילויי הסולידריות של תושבים מוסלמים בצפון שהציעו סיוע, מזון ואפילו מגורים לנפגעי האסון במירון, ואמר כי אירועים כאלה מעידים על חוזקה של החברה הישראלית. שר החוץ הודה לכל המדינות ששלחו הודעות ניחומים למדינת ישראל במהלך סוף השבוע, וציין כי הסולידאריות שהופגנה מכל רחבי העולם וממדינות ערביות רבות מרגשת ומחממת את הלב.

בין המשתתפים באירוע היו שגריר איחוד האמירויות בישראל וראש משרד הקישור המרוקאי, שהגיעו לארץ לאחרונה, ושגרירי מדינות מוסלמיות נוספות בהן מצרים, ירדן, אלבניה, קזחסטן, אוזבקיסטן, טנזניה וקוסובו. שר החוץ אשכנזי: "חודש הרמדאן הוא חודש של שלום, והשנה האחרונה הביאה איתה, בנוסף לאתגרים הרבים של מגיפת הקורונה, גם קרן אור של שלום במזרח התיכון. אני שמח לארח פה בשולחן האיפטר את הנציגים הבכירים מאיחוד האמירויות ומרוקו, ומקווה שבשנה הבאה יתווספו נציגים נוספים לשולחן האיפטר של משרד החוץ הישראלי".

Exit mobile version