Site icon IAS

שביל הגולן: 120 ק"מ של מסלולים מרהיבים בדרגות קושי שונות

נופים מהכפר גבעת יואב שבקצה ההר. צילום באדיבות בקצה ההר גבעת יואב

בשנים האחרונות הפך שביל הגולן לאחד המקומות המועדפים על טיילים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה. הטיול בשביל מספק נופים עוצרי נשימה של מרחבי הגולן, החל מהצפון עם רקע החרמון ועד לדרום מול נופי הכינרת. חלק מהמטיילים בוחרים לטייל במקטע קצר וחלקם בוחרים באתגר של מסלול לאורך כמה ימים. אורכו של שביל הגולן כ-120 ק”מ מסומנים בכחול (כנרת) לבן (חרמון) וירוק (גולן), מהחרמון בצפון ועד מצוקי האון הצופים לכנרת, בדרום.

שביל הגולן מחולק ל-13 מקטעים באורך משתנה, בין 6 ל-13 ק”מ לקטע בודד. לכל קטע גישה בשני הקצוות עם רכב רגיל, כלומר, כל קטע הוא שביל טיול קווי, וההולכים כל קטע בנפרד צריכים להשאיר את הרכב בסיום המסלול או להיעזר ב"הקפצות" שניתן להזמין מראש. עבור ההולכים לאורך כל תוואי, השביל עם “הבית” על הגב, המסלול מסתכם ב-7-9 ימים. המעוניינים לטייל בשביל יכולים לתכנן טיול עצמאי או לקבל שירותים מאחת מהחברות שמספקות לוגיסטיקה על שביל הגולן על-פי העדפות אישיות.

באגף התיירות של החברה הכלכלית גולן ריכזו את המדריך המלא וטיפים למטיילים בגולן:

מקומות מומלצים לאוכל

נקודות לטבילה והתרעננות לאורך השביל

נקודות הנוף והתצפית היפות ביותר לאורך השביל

טיפים למטיילים

מידע על חברות המספקות שירותי לוגיסטיקה ולינה לאורך השביל

מטיילים בשביל הגולן. צילום דליה ברנר

 טיפים למטיילים בשביל  

שביל הגולן הוא שביל הליכה המתאים למיטיבי לכת. אם אתם מתכוונים לעשות את כולו, וודאו שאתם כאלה… אם לא, אתם מוזמנים לבחור מקטע אחד של השביל ע"פ רמת הקושי וההעדפה האישית שלכם.

הצטיידו במפת סימון שבילים מעודכנת (1:50,000) או באפליקציית טיולים עדכנית. עקבו אחר הסימון בשטח ואם אבדתם אותו, חזרו על עקבותיכם עד לסימון האחרון.

אל תסטו מהשביל. היזהרו במיוחד משדות מוקשים המסומנים בשלטים צהובים עם הכיתוב "מוקשים הזהר". אל תכנסו לשטחי אש!

לאורך שביל הגולן שטחי בקר רבים. הקפידו לעבור רק במקומות המיועדים. פתחו את השער וסגרו אחריכם! אין לטפס על גדרות או לחתוך גדרות.

הגולן מציע למטיילים בשביל שירותי לוגיסטיקה: הקפצת ציוד, הסעות ועוד. כדאי להיעזר בשירותים אלו שיהפכו את הטיול לקל ומהנה יותר.

מומלץ לבדוק את תנאי השטח לפני היציאה לטיול, במרכז המידע של תיירות גולן.

באתר תיירות גולן ניתן למצוא אינפורמציה עדכנית, שתסייע לתכנן את הטיול בקלות ונוחות. מידע על אורך המסלולים, דרגת הקושי ודרכי התניידות בין המקטעים, היכן ניתן להצטייד על הדרך, פרטי התקשרות של "מלאכי שביל", מקומות לינה הקרובים לשביל, נקודות מים, הוראות בטיחות וסרטונים להתרשמות: לחצו כאן

נחל סמך בשביל הגולן. צילום חיים קרסנו
Exit mobile version