Site icon IAS

רפי שדה הלך לעולמו, אבל בענף המלונאות

נר זיכרון. צילום freepik

"איגוד בתי המלון והתיירנות שבאיגוד לשכות המסחר, מרכין ראש על מותו של רפי שדה, בן 77 במותו. מלונאי עתיר זכויות, איש בעל שאר רוח וחזון. מלונאי ברמ"ח אבריו, שפעל שנים רבות לקידום תעשיית המלונאות הישראלית".

שדה החל את הקריירה שלו ברשת מלונות דן, ולאחר מכן עבר לישרוטל כמנכ"ל החברה וסייע לקבע את מעמדה כאחת הרשתות המובילות באילת ובישראל. לאחר מכן, כמנהל הכללי של מלונות פתאל בישראל, הוא פיקח על התפתחותם בזמן קריטי עבור החברה. לבסוף, חזר למלונות דן כמנכ"ל, עד שהודיע על פרישתו בסוף 2017.

שדה הוא נכד לרוזי והארי לוי, מקימי מלון השרון בהרצליה ומלון בצפון ים המלח, שאצלם גדל. איוש כיסא מנכ"ל רשת דן ב-1 בינואר 2014, כהונתו האחרונה היה הסיבוב השלישי שלו ברשת, לאחר שכיהן בעבר שלוש שנים כמנהל מלון דן תל אביב וכן שימש כמנהל שיווק בעת כהונתו של מיקי פדרמן כמנכ"ל מלונות דן. דירקטוריון החברה ציין אז בהחלטתו על המינוי, כי כישוריו, ניסיונו המקצועי העשיר והיכרותו רבת השנים עם ענף המלונאות והחברה "יאפשרו לחברת מלונות דן להגיע להישגים מרשימים תחת ניהולו".

רפי שדה, מהמנהלים הוותיקים והמוערכים בתעשיית המלונאות הישראלית, נודע בעיקר בזכות 26 השנים בהן ניהל את רשת מלונות ישרוטל, פיתח אותה והפך אותה לרשת מצויינת. הוא ניהל גם כשנה וחצי את מלונות פתאל ואח"כ כיהן תקופה קצרה כיו"ר רשת מלונות אפריקה ישראל. הוא עסק כמה חודשים כיועץ עצמאי בתחום המלונאות, כאשר נקרא להחליף בתפקיד את עמי הירשטיין, מנכ"ל מיתולוגי בפני עצמו, שגם מאחוריו היו 32 שנים ברשת דן.

שדה היה מזוהה כל השנים עם פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי, הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קלאסית, מיסודן של רשת מלונות ישרוטל והתזמורת הקאמרית הישראלית. שמתקיים מדי שנה בחודש ינואר באילת.

יהי זכרו ברוך.

Exit mobile version