Site icon IAS

ריינאייר: כוונות לרכישה עצמית, יותר נוסעים ודיוק מבצעי של 92%

מטוס ריינאייר. תל אביב היא אחד מהיעדים המובילים למשפחות. צילום Ryanair

ריינאייר, חברת הלאו קוסט (חסך) האירית מתכוונת לבצע רכישה עצמית (חוזרת -Buying Back) של מניותיה בבריטניה בשווי של 700 מיליון יורו במטרה לעמוד בתקנות האירופאיות על בעלות החברה במקרה כי הליך הברקזיט יתבצע ללא הסכם – מדווח הטרוול וויקלי.

על ריינאייר לרכוש כ- 6% ממניותיה כדי לעמוד בכללי חברות התעופה של האיחוד האירופי המחייבים שליטה של 51% מכלל מניות החברה. בהתחשב במצב הנוכחי, חברת הלואו קוסט הענקית תאבד את הזכות לטוס ליעדי האיחוד האירופי במקרה ובריטניה תעזוב ללא עסקה ב-31 באוקטובר. כרגע ברשות רינאייר 45% מהמניות.

הסכם הנסיגה בין האיחוד האירופי לבריטניה, שנוהל ×¢"י תרזה מיי –ראשת ממשלת בריטניה המתפטרת, יאפשר את המשך ההסדרים הקיימים, תוך כדי משא ומתן על הסדרי הסחר העתידיים. עם זאת, ההסכם נדחה פעם אחר פעם ×¢"י הפרלמנט הבריטי ונחשב בעיני רבים "מבוטל".

האיחוד האירופי אישר כי חוקי ההפעלות והבקרה לא יחולו מידית אם בריטניה תפרוש ללא הסכם. מצב שיאפשר לחברות התעופה כמה חודשים של 'מקצה שיפורים' כדי לעמוד בדרישות החוק האירופי.

צוות אוויר של ריינאייר. דיוק מבצעי של 92% בחודש מאי 2019 צילום Ryanair

ריינאייר אחזקות הטיסה 14.1 מיליון נוסעים בחודש מאי 2019

ריינאייר אחזקות (Ryanair Holdings) הטיסה במאי 2019 כ-14.1 מיליון נוסעים (ריינאייר – 13.5 מיליון ולאודה אייר – 0.6 מיליון), גידול של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 8% בחברת ריינאייר עצמה.

דיוק מבצעי של 92% מהטיסות

חברת התעופה הודיעה כי 92% מטיסותיה הגיעו בזמן (ניטור הטיסות המגיעות לשער תוך 15 דקות משעת ההגעה המתוכננת) עליה של 76% בהשוואה לחודש מאי 2018. כ-8% מטיסותיה (5,460 טיסות) רשמו איחורים כתוצאה ממחסור בכח אדם.

חברת התעופה פרסמה גם את משוב שביעות הרצון של הנוסעים  ‘Rate My Flight’ ממנו עולה כ- 88% מלקוחותיה, מתוך 120 אלף משתתפים,מרבית הנוסעים  דרגו את הטיסה שלהם כמצוינת/ טובה מאוד/ טובה לפי דרוג של 93% לחברי הצוות, 90% לשירות, 83% למגוון המזון והמשקאות ו-83% להליך העליה למטוס.

Exit mobile version