Site icon IAS

רויאל אייר מרוק צפויה להצטרף לחגיגת השלום בין ישראל ומרוקו

מטוס חברת רויאל אייר מרוק צילום אתר החברה

ביום חמישי (ערב חג החנוכה) התבשרנו על מדינה רביעית –מרוקו, אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודן שתחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל. הוסכם על פתיחת נציגויות דיפלומטיות, בהמשך שגרירויות, ועל מעבר מטוסים של חברות תעופה ישראליות במרחב האווירי של מרוקו והפעלת טיסות ישירות בין שתי המדינות. מומחי תיירות צופים שהיעד החדש, אליו ניתן יהיה להגיע בטיסה ישירה של 5 שעות יוצף בישראלים במיוחד לאור הטיסות הישירות וביטול אשרות הכניסה שיוזילו משמעותית את מחירי הנסיעה למרוקו.

חברות התעופה הישראליות הכמהות להפעיל טיסות לכל יעד קפצו מיד על רכבת השלום הדוהרת, אם כי ברגע זה מרוקו אדומה. חברת אל על הודיעה מיד כי תחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה ומיד אחריה גם שאר חברות התעופה הישראליות. כינון הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין הביאה את חברות התעופה הישראליות להפעיל טיסות ישירות ליעדים ומנגד הכריזו חברות התעופה פליי דובאי, איתיחאד, אמירייטס וגאלף אייר על הפעלת טיסות לישראל.

כעת גם רויאל אייר מרוק (Royal Air Maroc), חברת התעופה הלאומית של מרוקו עשויה להצטרף לחגיגת השלום. משרדיה הראשיים ממוקמים בנמל התעופה של קזבלנקה והיא מפעילה בשגרה 245 טיסות יומיות ל-99 יעדים והטיסה ב-2019 כ-7.5 מיליון נוסעים. לחברה צי של 60 מטוסים מסוג בואינג 787-900, בואינג 787-800, בואינג 737-700, בואינג 737 MAX 8, בואינג 737-800, מטוסי Embraer 190 , מטוסי ATR72-600 ומטוסי תובלה מסוג בואינג 767-300.

החברה עוברת שינוי משמעותי עם שיפוץ תא הנוסעים, עיצוב ומדים חדשים. בחמש השנים האחרונות הוכרו רמות השירות והאיכות המשופרות שלה כאשר סקייטרקס העלתה את דירוג האיכות שלה לארבעה כוכבים. החברה חגגה 60 שנות פעילות ב-2018, מעסיקה כ-4000 עובדים ו- 98% ממניותיה נמצאות בידי הממשלה . רויאל אייר מרוק והחברות בנות הניבו בשנה שעברה הכנסות בסך 1.7 מיליארד דולר ורווחים תפעוליים של 16.2 מיליון דולר.

רויאל אייר מרוק, היא חברה בהתאחדות חברות התעופה הערביות, הצטרפה השנה לברית התעופה וואן וורלד (Oneworld) ותהיה חברת התעופה הראשונה ביבשת אפריקה החברה בברית. הנוסעים המתמידים בחברה בעלי כרטיס Safar Flyer ייהנו מגישה ל-650 טרקליני ברית התעופה וואן וורלד ברחבי העולם והטבות אחרות כמו עדיפות בצ'ק אין ובעלייה למטוס. בעלי כרטיסי היוקרה Safar Flyer Platinum ייהנו מכניסה חופשית לטרקליני מחלקות היוקרה של הברית. לחברה כבר הסכמי קוד שר עם חלק מחברות התעופה בברית כמו אמריקן איירליינס, איבריה, קטאר איירווייס, רויאל ג'ורדניאן ו- S7.

"אנו מתכבדים ושמחים לקבל את פני רויאל אייר מרוק לברית, חברת התעופה הראשונה ביבשת אפריקה והצומחת במהירות. השירות האיכותי והרשת העולמית שמציעה חברת רויאל אייר מרוק ימצבו את ברית התעופה וואן וורלד כברית התעופה המועדפת באפריקה, כאשר קזבלנקה היא מרכז פיננסי מוביל בעולם ", אמר רוב גורני (Rob Gurney), מנכ"ל ברית וואן וורלד.

"אנו גאים ונרגשים להפוך לחברת התעופה הראשונה באפריקה המצטרפת לברית התעופה וואן וורלד ומצפים לשיתוף פעולה מוצלח עם לקוחותינו המשותפים ", אמר עבד אלחמיד אדו (Abdelhamid Addou), מנכ"ל רויאל אייר מרוק.

ברית התעופה וואן וורלד מאגדת 13 חברות תעופה, פועלת ב-1100 נמלי תעופה ב-180 מדינות ומפעילה למעלה מ-14,000 טיסות יומיות. הצי כולל 3,500 מטוסים, הובילה ב-2019 כ-550 מיליון נוסעים עם הכנסות שנתיות בסך 135 מיליארד דולר.

Exit mobile version