Site icon IAS

רואנדה אייר: לטוס את החלום של אפריקה

אירוע רואנדה אייר: איבון מאנזי מאקולו - מנכ"לית רואנה אייר בחברת צוות אופיר טורס. צילום עוזי בכר

ביום שלישי בבוקר, ה-25 ביוני 2019 , נרשם רגע היסטורי ואחד מיני רבים בשנים האחרונות בתולדות התעופה הישראלית והיחסים בין ישראל ורואנדה, גלגלי מטוס בואינג 737-800 של רואנדה אייר ועליו 100 נוסעים, נגעו במסלול הנחיתה של נמל התעופה בן גוריון.

טקס ההסלנה המסורתי ואחריו קבלת הפנים החמה אליה התקבלו הנוסעים, איבון מאנזי מאקולו (Yvonne Manzi Makolo)  – מנכ"לית חברת התעופה ורון אדם, שגריר ישראל ברואנדה, גלש לאירוע קצבי של ריקודים אפריקאים ונאומים במלון קרלטון תל אביב, בשעות הערב.

באירוע החגיגי השתתפו מספר גדול של בכירי תעשיית התיירות, סוכני נסיעות, אנשי עסקים משתי המדינות, אנשי תקשורת מרואנדה ונציגים משגרירות רואנדה בישראל, והעומד בראשה השגריר ג’וזף רוטאבנה.

רואנדה אייר נחתה בישראל צילום החברה

מנכ”לית ראונדה אייר איבון מאנזי מאקולו, הייתה הראשונה לנאום: "רואנדה אייר נרגשת מאד להשיק את הטיסה לתל אביב, יעד חשוב במערך הרחבת קווי התעופה של החברה. אנו צופים שאנשי עסקים ותיירים ייהנו מהטיסה הזו, שמוסיפה ערך חשוב לקשרים הדיפלומטיים והמסחריים בין שתי המדינות".

המנכ"לית ציינה כי החברה התחילה את דרכה ב-2002 עם מספר קטן של קווים אזוריים ועשתה צעד משמעותי בכל מה שקשור בגידול צי המטוסים והיעדים אליהם היא מפעילה טיסות. רואנדה אייר מפעילה את אחד הציים הצעירים ביבשת אפריקה באמצעות 12 מטוסים חדישים וטסה ל- 29 יעדים באפריקה, אסיה, המזרח התיכון ואירופה. תל אביב היא היעד ה-29 שלה.

השנה תשיק החברה טיסות גם לאדיס אבבה, לואנדה בירת אנגולה וניו יורק. "כחברה, נמשיך להתמקד בעדיפויות החשובות שלנו: בטיחות, נוחות ושירות מעולה לקהל לקוחותינו", סיכמה איבון מאנזי מאקולו.

חברת אופיר טורס מייצגת בישראל את חברת התעופה הרואנדית באמצעות חברת אי.טי. אס אוויה. בועז וקסמן, יו”ר ובעלים של החברה, אמר: "כבוד גדול הוא לראות פה כל כך הרבה אנשים ששואפים לקשרים נוספים עם יבשת אפריקה. וכפי שסלוגן החברה אומר, 'לטוס את החלום של אפריקה' – זה החלום של אפריקה וקיגאלי תהיה הרכזת של יבשת אפריקה".

וקסמן ציין לטובה את צוות חברת התעופה איתם הכינו יחד את הרגע ההיסטורי במשך החודשים האחרונים והוסיף: "גילינו אנשים מדהימים, פתוחים וסופר מקצועיים. הרבה אנשי עסקים ממתינים לטיסות הללו. תודה מיוחדת לחזי בצלאל (איש עסקים ישראלי), שסלל את הדרך להפעלת הקו יחד עם נשיא רואנדה פול קגאמה. יש לפחות 10 חברות ישראליות הפועלות ברואנדה ומאמינות שביבשת אפריקה טמון העתיד הכלכלי. אנחנו הישראלים מעוניינים להביא לאפריקה טכנולוגיה מתקדמת ואנשי עסקים ומנגד להביא צליינים לישראל. הללויה ואמן להצלחת רואנדה אייר".

שגריר ישראל ברואנדה, רון אדם, שהגיע בטיסת הבכורה של רואנדה אייר לישראל. צילום עוזי בכר

שגריר ישראל ברואנדה, רון אדם, שהתכבד להגיע בטיסת הבכורה, אמר לאורחים: "זה אירוע היסטורי, היו כל כך הרבה שאיפות והחלום נראה רחוק, אבל דחפנו כולם ביחד והתגברנו על הקשיים. תודה מיוחדת לך, איבון, ולנשיא רואנדה פול קגאמה, שחושב בגדול ומעמיד את האתגרים בראש מעייניו. לא מדובר רק בטיסות, כי אני מבטיח לכם שנמלא את הטיסות. זה יתרום גם להובלת סחורות ותיירות ובמיוחד להידוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות".

אדם בישר כי שגרירות ישראל בקיגאלי שנפתחה לפני כחודשיים, שמה לה למטרה עיקרית להביא טכנולוגיית השקיה מתקדמת לרואנדה ולעזור לכ-150 חקלאים המגיעים לארץ בכל שנה ללמוד כיצד להפיק את המיטב ולהתקדם בתחום החקלאות.

"לפני כיומיים נפתחה המחלקה הקונסולרית בשגרירות ישראל ברואנדה שתוכל להנפיק ויזות לתושבי רואנדה החפצים לבקר בישראל. מצד שני, לאחרונה נפתח בית חב"ד בקיגאלי ויש בית כנסת עבור ישראלים המעוניינים לבקר במדינה", סיכם השגריר אדם.

ואין אירוע מושלם ללא ריקודים אפריקאים קצביים, אוכל טוב וזוכים בכרטיסי טיסה בחברת התעופה רואנדה אייר.

טיסות רואנדה אייר ימריאו מישראל בימים רביעי ושישי ב-00:40 ובשבת בשעה 23:50. הטיסות מקיגאלי ימריאו בימים שלישי, חמישי ושבת ב-00:30. הטיסות תופעלנה באמצעות מטוס בואינג 737-800 בתצורה של שתי מחלקות: 16 מושבים במחלקת עסקים ו- 138 מושבים במחלקת תיירים.

Exit mobile version