Site icon IAS

פסטיבלי מוסיקה חגיגיים בבאקו שבאזרבייג'ן

פסטיבל הג'אז באקו 2022 ספטמבר. צילום יח"צ

עוד לא החלטתם מה עושים בתקופת ראש השנה /ספטמבר? למהירי החלטה ומביני עניין שני פסטיבלי מוסיקה חגיגיים בבאקו:

חגיגה שנתית של מוזיקה: פסטיבל הג'אז ה-17 של באקו, 23-30 בספטמבר

פסטיבל הג'אז השנתי של באקו מזמין את כל חובבי המוזיקה להשתתף בכמה מהמופעים הטובים ביותר של השנה בין ה-23 ל-30 בספטמבר, 2022. המהדורה ה-17 של פסטיבל הג'אז הבינלאומי השנתי הזה תארח כמה ממוזיקאי הג'אז המובילים עם הופעות חיות במקומות הכי הומים של באקו. טקס הפתיחה בפארק של מרכז היידר אלייב ב-23 בספטמבר, ומבטיח לרומם את נשמתו של כל משתתף.

מתחילת שנות ה-80, באקו הפכה לאחד ממרכזי הג'אז באזור ומאז אוספת מוזיקאים מכל רחבי העולם. השנה אינה יוצאת דופן, ומוזיקאים מ-14 מדינות, כולל אזרבייג'ן, ישראל, טורקיה, איטליה, צרפת, לוקסמבורג, הונגריה, שוויץ, נורבגיה, בלגיה, הולנד, גרמניה, ברזיל וארגנטינה יתכנסו בבאקו לחגיגה .

שבוע זה של מסע מוזיקלי מרתק מאפשר לאורחים ליהנות מהמגוון של מוזיקת ​​ג'אז, וכוללת ג'אז עכשווי, קלאסיקות מסורתיות, ביבופ, ג'אז-רוק, אלקטרו ג'אז, בוסה נובה, קול ג'אז, ג'אז אתני ועוד.

אורחי הפסטיבל מקבלים את ההזדמנות לגלות כמה מהמקומות הטובים והאופנתיים ברחבי באקו, לרבות מרכז מוגהאם הבינלאומי, מרכז היידר אלייב, אוניברסיטתADA , חלל לאמנות עכשווית של יאראט, ,QGallery מועדון אנרג'י, ג'קונדה ומדריד רסטובר. רשימה מלאה של אירועים מתוכננים ניתן למצוא בכתובת: https://www.bakujazzfestival.com/ וכרטיסים למופעים כבר מוצעים למכירה וניתן לרכוש אותם בכתובת: https://iticket.az/events/baku-jazz-festiv.

פסטיבל מוסיקה קלאסית בינלאומי ספטמבר 2022 באקו. צילום יח"צ

 יצירות המופת של המוזיקה הקלאסית האזרבייג'נית בפסטיבל המוזיקה הבינלאומי עוזייר חג'יביילי , 18-26 בספטמבר

פסטיבל המוזיקה הבינלאומי השנתי עוזייר חג'יביילי (Uzeir Hajibeyli) יתקיים השנה בבאקו בין ה-18 ל-26 בספטמבר, 2022. הפסטיבל הוא חגיגה של המוזיקה הלאומית וגאונות אמנותו של עוזייר חג'ביילי.

חג'יביילי הוא המלחין האזרבייג'ני שתרם אינספור למורשת המוזיקה העולמית. הוא מחבר האופרה הראשונה בעולם האסלאמי ("לילי ומג'נון"), הלחין את ההמנון הלאומי של אזרבייג'ן ויצר מספר יצירות מופת, שאהובות על אלפי אנשים. לכבודו, מדי שנה נחגג ה-18 בספטמבר כיום המוזיקה שלו, עם המשך החגיגות בפסטיבל השנתי.

השנה מוזמנים מוזיקאים מכל העולם, כולל ארצות הברית, נורבגיה, צרפת, אוסטריה, גרמניה, טורקיה, יוון, קזחסטן, בולגריה, הונגריה, רוסיה, יפן, דרום קוריאה וגאורגיה להשתתף במהדורה ה-14 של הפסטיבל. מוזיקאים ישתלטו על הבמות הטובות ביותר במדינה, כמו הקונסרבטוריון הלאומי של אזרבייג'ן, האקדמיה למוזיקה באקו, אולם הפילהרמונית של אזרבייג'ן, מרכז מוגהאם הבינלאומי ועוד רבים אחרים. מלבד זאת, במסגרת הפסטיבל יתקיימו מספר אירועים בערים שושה, גנג'ה, ברדה ואג'באדי.

אורחי הפסטיבל יכולים ליהנות גם מתערוכות מקוונות, הקרנת סרטים, כיתת אמן, הצגות ואופרות. את לוח הזמנים המפורט והכרטיסים ניתן למצוא כאן: https://iticket.az/en/events/uzeyir-hajibeyli-festival.

Exit mobile version