Site icon IAS

על האיים מילוס ופולגנדרוס ביוון כבר שמעתם?

האי מילוס ביוון, שנבחר ליפה בעולם. צילום freepik

בסקר שנערך בקרב קוראי המגזין האמריקני Travel+Leisure, שהחל ב-11 בינואר והסתיים ב-10 במאי, לאחר שהוסרו המגבלות ממספר יעדים בעולם, התבקשו הקוראים לבחור באיים הציוריים, שטופי שמש ומים כחולים לאינסטגרם.

האי מילוס (Milos)

האי מילוס הוכתר על ידי הקוראים ליפה בעולם. מילוס או מלוס (תפוח) הוא אי געשי הממוקם בדרום הים האגאי וחלק מארכיפלג האיים הקיקלאדיים, שהתפרסם הודות לפסל האלה אפרודיטה, הקרוי ונוס ממילו, המוצג במוזיאון הלובר שבפריז.

במילוס נמצאים 75 חופים אקזוטיים בתצורות סלעים ייחודיים ומעיינות חמים, בעקבות הפעילות הגעשית. האי ידוע גם בזכות התושבים הידידותיים מסבירי פנים, טברנות וכפרים ציוריים כמו טריפיטי המפורסמת בטחנות הרוח שלה ופלאקה הממוקמת במעלה ההר, ממנה נשקף נוף מהמם ומקום אידיאלי לצפות בשקיעה.

האי מילוס הוא גם אתר הקטקומבות המספרות את הסיפור הטרגי של הנוצרים הקדומים ביוון. על פי ארכיאולוגים והיסטוריונים, הקטקומבות שימשו כבית קברות של 7000-8000 נוצרים, מה שהפך את האתר לשלישי בחשיבותו לאחר אלו המצויים בישראל ובאיטליה.

האי הציורי פולגנדרוס שביוון. צילום freepik

האי פולגנדרוס (Folegandros)

פולגנדרוס הוא אי קטן , חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים הדרומים, שנשאר יחסית פחות מתוייר. שעה בשייט מהאי סנטוריני ומיועד למי שמחפש חוויה יוונית אותנטית. ידוע בנופיו הקסומים ונקרא על שמו של בנו של המלך מינוס.

ישנם שלושה כפרים קטנים באי. הראשי, חורה – מלא בבתים צבועים בלבן עם חלונות ודלתות צבעוניים, הניצבים גבוה מעל הים הכחול (200 מטר). כיכרות וטברנות, כך שלמבקרים לא ייגמרו האטרקציות כשהם נהנים מחופים יפים וכמעט ריקים. עיירת נמל קארבוסטאסיס והכפר במעלה ההר, אנו מרה.

Exit mobile version