Site icon IAS

עובדי ענף התעופה מקיימים עצרת מחאה בנתב"ג

עובדי ענף התעופה מוחים בנתב"ג. צילום וועד עובדי אל על

בהמשך למאבק חברות התעופה בנתב"ג ולהפגנה הנערכת היום בנמל התעופה בן גוריון :  היום יום חמישי בין השעות 10:00 בבוקר ועד 12:00 יעצרו כלל ההמראות מנמל התעופה בן גוריון. נחיתת מטוסים תבוצע אך המטוסים לא יפרקו ממזוודות.  הודעה נמסרה לחברות התעופה. בין השעות 10:00 עד 12:00 צפויות להתעכב כ 11 טיסות ממריאות. הטיסות הנוחתות כ 10 במספר כאמור  תנחתנה אך לא ינתן  טיפול למטוסים.

רקע: מכתב שנשלח ע"י מועצת העובדים – נציגות עובדי אל על, ב-16 באוגוסט עליו חתום שרון בן יצחק, יו"ר
מועצת עובדי אל על:

עובדים/ות אל על יקרים/ות,
שלום רב,
מזה מספר ימים אנו מנהלים ישיבות קדחתניות אל מול כל הגורמים בחברה ומחוצה לה ובכלל זאת שרים וחברי כנסת. לצערנו, עד כה, אנו נתקלים באטימות ובחוסר רצון להבין את המצב אליו נקלעה החברה.אני וחבריי לוועד, רואים מדי יום את המצוקה האדירה שבה נמצאים עובדי החברה, לא מכבר, השלמנו פיטורי 2000 עובדים שהיו חלק מההסכם שנחתם מול המדינה לצורך הצלת החברה.

כיום, אנו מבינים שלמרות שעמדנו בכל ההסכמים שחתמנו מול המדינה, יש מי שרואים בקיום הסכם זה כחולשה. אנו רוצים להבהיר, ההחלטות האחרונות של ממשלת ישראל בנוגע לסגירת השמיים וכתוצאה מכך הפגיעה בפעילות של חברת אל על, הם גזר דין מוות לחברה ולעובדיה.

ממשלת ישראל חייבת להבין שההחלטות על סגירת השמיים חייבות להגיע גם עם פתרונות לענף התעופה. מי שחושב שחברות תעופה הם דבר שאפשר לסגור ולפתוח כמו אקורדיון, לא מבין את ההשלכות הקשות של דבר כזה בקיום חברות תעופה.

איננו יכולים עוד לקבל הבטחות ריקות מתוכן והתעלמות ממצב העובדים והחברה, כפי שנעשה עד כה ולכן ביום חמישי הקרוב 19/8/2021 בשעה 10:00 בבוקר, אנו מתכוונים להתחיל במחאה כנגד מקבלי ההחלטות בכל רחבי הארץ כאשר כל הכלים עומדים לרשותנו. בכוונתנו לנקוט בפעולות קיצוניות אם נידרש לכך.

בזמן שאלפי עובדי אל על יושבים בבית, ממשיכים ברגע זה ממש, חברות זרות כדוגמת טורקיש איירליינס, אשר נהנית מרשת בטחון אדירה שמעניק לה נשיא טורקיה, ארדואן, לנחות בשדה התעופה בן גוריון. מי שחושב שעובד תעופה בישראל, יוכל לשאת דבר שכזה, צריך לחשב מסלול מחדש. צו 8 – נוכחות חובה !
בברכה,
שרון בן יצחק, יו"ר
מועצת עובדי אל על

Exit mobile version