Site icon IAS

עד כמה פתיחת השמיים תשחרר אנשים מלחץ וחרדה ?

הלחץ לנסיעות מתגבר . צילום Depositphotos

מי מאיתנו לא מרגיש שהוא עומד ממש על הטיפות האחרונות של אדי סובלנות הלחץ והחרדה אחרי 6 חודשים שלא יצאנו לחופשה. ההוכחה לכך היא מספר הנוסעים שפקדו את נתב"ג בימים הראשונים של פתיחת השמיים לשלושה יעדים: בולגריה, קרואטיה ויוון, ללא צורך בבידוד בהלוך או בחזור.

מאות ישראלים טסו אתמול (ה') לחו"ל לנצל את השבוע האחרון של חופשת הקיץ ומספר הטיסות רק ילך ויגדל. החל מיום ראשון הקרוב תופעלנה 4 טיסות שבועיות של חברת ישראייר לוורנה וקרואטיה בנוסף לטיסות ליוון. חברת איגיאן היוונית תפעיל 2 טיסות שבועיות לאתונה עם טיסות שכר לבורגס. חברת הלאו קוסט וויזאייר תתחיל בקרוב להפעיל 2 טיסות שבועיות לסופיה בהשוואה לטיסה אחת בשלב זה.

עד כמה הלחץ הוא גדול לממש את היציאה לחופשה ? את התשובה האמיתית מספק  טרנדקס איימקס (Amex Trendex) של אמריקן אקספרס שהוא אינדקס מגמה חדש העוקב אחר תחושת הצרכנים, העסקים הקטנים והסוחרים לגבי ההוצאות, החיסכון, הנסיעות ועוד. הנתונים יפורסמו על בסיס חודשי בארה"ב, בבריטניה, אוסטרליה, יפן, מקסיקו וקנדה.

על פי ה- Amex Trendex ההשפעה הרגשית על חוסר היכולת לנסוע נמשכת; ספקי התיירות מגדילים את נהלי הבריאות והבטיחות כדי להעניק לנוסעים תחושת נוחות לנסוע, ולמרות זאת כמעט מחצית (48%) מהצרכנים שהשתתפו בסקר העובדה של אי יכולת לנסוע כרגע גורמת להם לחוש חרדה ולחץ ו- 3 מתוך 4 צרכנים (78%) אומרים שנסיעות הן אחת הפעילויות המובילות שהם הכי מתגעגעים אליה כרגע.

עומסים בנתב"ג ביציאה מישראל. צילום עוזי בכר

עם זאת, עם סיום הקיץ, נוסעים רבים מהססים לנסוע, כאשר רק 10% מתכננים לנסוע בימים הקרובים ולמרות שבילינו יותר זמן בבית יחד, במהלך החודשים האחרונים, הנוסעים עדיין מעדיפים לנסוע עם בני המשפחה (67%) בהשוואה לאפשרות לנסוע לבדם (10%).

כשמדובר בהזמנת נסיעות, העדפות אצל הנוסעים: שיחה ישירה עם איש שרות בטלפון עדיין מובילה (77%), הזמנה דרך האינטרנט (25%) וסטנדרטים של ניקיון תופסים אצל הנשאלים (19%) – אלו הדברים שממלאים תפקיד אינטגרלי בהקניית אמון הצרכנים לנסוע בעתיד.

מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה

סקר מקוון זה נערך על ידי Morning Consult בין ה- 21 ביולי ל- 23 ביולי 2020 בקרב 2,000 מטיילים בארה"ב עם הכנסה של  מינימום 5833$ בחודש, שטסו לפחות פעם אחת בשנת 2019. בתוצאות הסקר יש מרווח טעויות של כ-2%.

Exit mobile version