Site icon IAS

סמטאות העיר העתיקה בירושלים הונגשו לכיסאות גלגלים ולעיוורים

הנגשת סמטאות העיר העתיקה בירושלים. צילום. החברה לפיתוח מזרח ירושלים

לאחר עשור של עבודות ובהשקעה של למעלה מ-22 מיליון שקלים, הושלמה הנגשת הקילומטר השישי בסמטאות העיר העתיקה בירושלים. ההנגשה מתבצעת בהובלת משרד ירושלים ומורשת בשיתוף משרד התיירות, עיריית ירושלים, רשות העתיקות, הרשות לפיתוח ירושלים ובביצוע החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ״י). שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״הפכנו את העיר העתיקה בירושלים לאחת הערים המונגשות ביותר בעולם״

ראש העיר ירושלים משה ליאון: ״אני רואה חשיבות עליונה בהנגשת המרחב הציבורי והמבנים שבאחריות העירייה, ובראש ובראשונה העיר העתיקה ואתריה ההיסטוריים והדתיים״. אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות: "גורמי התכנון והביצוע בירושלים עמלים רבות על הפיכת העיר העתיקה למקום מזמין וידידותי לכל המבקרים באשר הם, לרבות אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים". ״נמשיך להנגיש כל מה שניתן בתוך החומות״ אומר בני סאסי, מנכ״ל פמ״י.

הסמטאות הונגשו למתניידים בכסאות גלגלים ולעגלות, שעתה יוכלו לעבור בין האתרים ההיסטוריים והלאומיים הרבים בעיר העתיקה בנוחות ובבטחה. כן הושטחו ירידות תלולות  והוספו מאחזי יד בסמטאות התלולות של העיר העתיקה. לראשונה הונגשה העיר העתיקה גם לעיוורים, ויושמה אפליקציה ייעודית בשם Step Hear המנחה את המבקר העיוור בעיר העתיקה בין 60 עמדות שונות, בהן ניתן מידע ותוכן ייחודי המאפשר ומעצים את הביקור בעיר ההיסטורית.

הנגשת העיר העתיקה היא חלק ממהלך רחב לחיזוק אגן העיר העתיקה והפיכתה לאבן שואבת למבקרים מכל רחבי העולם. לאחרונה הועברה גם החברה לפיתוח הרובע היהודי לאחריות משרד ירושלים ומורשת, וכעת עובדים במשרד על בניית תוכנית אסטרטגית כוללת לעיר העתיקה, לפיתוח אתרי התיירות ההיסטוריים תוך שמירה על ייחודיותה של העיר העתיקה בירושלים.

Exit mobile version