Site icon IAS

סיורי "נגב תור": חווים וטועמים את הנגב ב- 20 שקלים

בשוק העירוני ב"ש. צילום יאיר גולן

הרשות לפיתוח הנגב מזמינה אתכם להצטרף ל'נגב תור', סדרת סיורי קולינריה וטעימות מודרכים, שיתקיימו בערי הנגב במהלך חודש דצמבר. הסיורים הם כלי חוויתי אטרקטיבי לקדם את הזהות, הסיפור והמורשת של המקומות בנגב. במסגרת הקמפיין, יתקיימו סיורים קולינריים וסיורי חנוכה, שיציעו טעימה ממגוון בתי האוכל המקומיים, מפגש עם האנשים והסיפורים של הנגב, והיכרות מעמיקה עם תושביו ואתגריו של הנגב בין הערים השונות – דימונה, באר שבע, לקיה, ירוחם, שדרות, נתיבות וערד.

שירן עדי קלר, מנהלת תחום תיירות ברשות לפיתוח הנגב: "סיורי נגב תור מציעים לקהל הרחב היכרות קולינרית במהלך חג החנוכה ולאורך כל החודש, בערים השונות,  במזג האוויר הנעים והחורפי המאפיין את האזור. הסיורים יציעו טעימה מבתי אוכל מקומיים, ברים ומסעדות, ומפגש מחבר יחד עם האנשים והסיפורים של הנגב. הרשות לפיתוח הנגב מסבסדת את הסיורים כדי לחזק את העסקים הקטנים והבינוניים והכלכלה המקומית בנגב. זו הזדמנות להזמין אתכם להגיע ולהינות במחיר שווה לכל כיס מהסיורים הקולינריים לכל בני המשפחה".

בשוק העירוני ב"ש. צילום יאיר גולן

רשימת הסיורים

סיור ברים לילי בעיר העתיקה באר שבע:

מועד הסיור: 29/12/2022

בשנים האחרונות נפתחים בעיר העתיקה בזה אחר זה פאבים וברים מיוחדים, עם קונספטים מדליקים ותפריטים משובחים. הצטרפו אלינו לסיור בו נכיר את הסצנה הלילית החדשה, נפגוש את הדמויות שמאחורי הברים, נשלב טעימות של אלכוהול וטעימות מקומיות מיוחדות, נרים צ'ייסרים ונחגוג את החיים.

איפה? הרצל 32 העיר העתיקה ב"ש.

משך הסיור: כשעתיים

עלות: 20 שקלים למשתתף.

קרית גת שלא הכרתם – סיור עם טעימות:

מועד הסיור: יום חמישי, 29/12/22 בשעה 16:00 ו18:30

מאיפה הגיעו 18 המשפחות הראשונות לקרית גת? מה היו השמות הנוספים שהוצעו לעיר? על שם איזה תל קרויה העיר?על שאלות אלה ועוד הרבה אחרות נענה בסיור מיוחד בבירת חבל לכיש. נסתובב במרכז העיר, בין רחובותיה הראשונים של קרית גת, נשמע על העליה ממרוקו ועל מפעלו של לובה אליאב ליישוב חבל ארץ זה. בשילוב עם טעימות קלות, נקבל הצצה לעיר ששועטת קדימה ועתידה להפוך לעיר מרכזית בנגב.

איפה? פארק פז, קרית גת.

משך הסיור: כשעתיים

עלות: 20 שקלים למשתתף

הסיור הטבעוני והצבעוני בשכונה ד':

מועדי הסיור: 29/12/22 בשעות: 16:30, 19:30 ,30/12/22 בשעה 10:00

בסיור מיוחד, משובץ טעימות טבעוניות, נתהלך בשכונות שעוטפות את האוניברסיטה, ונשמע על סיפורים ישנים, רוחות חדשות וזרעים של צמיחה. נתהלך בין רחובותיה של שכונה ד' ונגיע עד לאזור רחוב רינגלבלום שוקק מקומות הבילוי וההסעדה, במהלך הסיור נגלה שפע של טעימות מהמסעדה הטבעונית הכי מדליקה בעיר, אוכל הודי מצוין וחומוס של יודעי דבר.

איפה? מועדון נעורים באר שבע.

משך הסיור: כשעתיים

עלות: 20 שקלים למשתתף

סיורי נגב תור. צילום נעמה ספיר

 השבט שלי ואני – סיור טעימות בלקיה:

מועד הסיור: 30/12/22

אנשארח אבו עאמר, נשואה ואמא ל-5 ילדים חיה כל חייה בלקיה יחד עם משפחתה. לא תאמינו, יש לה עוד 12 אחים ואחיות, לאמא שלה יש מעל ל-80 נכדים וכולם חיים סביבה. חמולה קוראים לזה?

אתם מוזמנים להצטרף אל אנשארח לסיור מיוחד בכפר שלה, בשכונה שלה. נבקר בבית שלה ונדבר על חומרי הגלם שכולנו בחברה הבדואית משתמשים בהם, נטעם זיתים מהמסיק האחרון, נהנה מפריסת בוקר בדואית אותנטית, נאכל פיתה חמה ישר מהסאג', נשתה תמר הינדי ונאכל קינוח מסורתי, נבקר בחממה ייחודית בלב לקיה ונתארח בשיק בדואי, אוהלם של הגברים.

איפה? כניסה ללקיה

משך הסיור: כשעתיים

עלות: 20 שקלים למשתתף

דימְיוֹנה: סיור טעימות בדימונה:

מועדי הסיור: 30/12/2022 בשעה 09:00 ובשעה 11:30

דימונה החלה את דרכה כפנטזיה באמצע הדרך בין באר-שבע וים-המלח. כשלושים משפחות יהודיות ממרוקו, חלוצים בעל כורחם שחלמו ולעיתים גם הגשימו. בפעם הראשונה, בהשקה חגיגית, נערוך סיור טעימות בעיר דימונה. נפגוש את רוח המייסדים ונטעם ממטעמי קיבוץ הגלויות שנוצר בדימונה לאורך השנים. נהנה מהספינג' הכי טעים בעולם, נטעם בטטה ווארה הודית, נהנה ממאפים בוכריים ועוד ועוד!

איפה? צלילי מדבר, שד' הנשיא 1, דימונה.

משך הסיור: כשעתיים.

עלות: 20 שקלים למשתתף

למידע ולפרטים נוספים: https://negev-tours.co.il/

Exit mobile version