Site icon IAS

סיבוב עוקף אמסטרדם

אמסטרדם: צילום Depositphotos

אתרי אינטרנט באירופה מדווחים כי מועצת העיר של אמסטרדם הטילה מס חדש על חברות השייט העוגנות בעיר. החל מה-1 לינואר 2019 גובה העיר 8 אירו לנוסע. המס לא חל על נוסעים המתחילים או מסיימים את מסלול ההפלגה בעיר, אלא רק על נוסעים שאמסטרדם מהווה אחד מיעדי העגינה במסלול השייט.

מטרת מועצת העיר להילחם בתיירות ההמונית המביאה איתה תעשיית הקרוזים, כאשר מספר המבקרים בעיר בשנה מוערך ב-20 מיליון בעוד אוכלוסייתה מונה כיום כ-850 אלף תושבים בלבד.

חברות השייט MSC Cruises האיטלקית ו- Cruise and Maritime Voyages הבריטית היו הראשונה שהדירו את אוניותיהן מאמסטרדם ובמקום זאת פנו לנמל הסמוך רוטרדם. שתי חברות השייט מלינות על ההחלטה בטענה שאין ביכולתן לגבות את ה-8 אירו מהנוסעים ובוודאי לא בהתראה כה קצרה.

חברת Cruise and Maritime Voyages  הודיעה כי האוניות Columbus, Seven ו- Magellan שינו כבר את מסלולי השייט לקיץ 2019 ו-2020 ולא תבקרנה בנמל אמסטרדם עד להודעה חדשה. מדובר ב-50 אלף נוסעים ובהפסד כלכלי של כ-80 אירו בממוצע לנוסע.

נמל אמסטרדם. אחד המרכזיים באירופה לתיירות הקרוזים. צילום Depositphotos

איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) מסר בתגובה כי נוסעי הקרוזים בעיר מהווים רק 1% מכמות התיירים ובנוסף לקופת מועצת העיר נכנסו אשתקד כ-60 מיליון אירו הודות לפעילות חברות השייט בנמל. 99% מכלל התיירים המגיעים לעיר צפויים להכניס לקופת עיריית אמסטרדם כ-80 מיליון אירו.

החלטה דומה תיושם גם בעיר תעלות נוספת, ונציה, שהודיעה על כוונתה לגבות תשלום של 10 אירו לכל תייר המגיע לעיר באמצעות אוניית קרוזים, רכבת או אוטובוס. זאת בנוסף לאיסור כניסה של אוניות במשקל של למעלה מ-55 אלף טון לתעלה הראשית העוברת במקביל לכיכר סן מרקו המפורסמת.

נמל ברצלונה, הנחשב לאחד הפופולארים בקרב חברות השייט המפעילות אוניות באירופה, מחייב כל נוסע בתוספת של 0.65 אירו במידה והאונייה עוגנת לזמן קצר בנמל ו- 2.25 אירו כאשר העגינה אורכת למעלה מ-12 שעות.

דוברובניק, עיר נוספת המנסה להילחם בתיירות ההמונית של אוניות הקרוזים המבקרים בעיר, הגבילה את מספר האוניות העוגנות במקביל, לשתיים בלבד.

Exit mobile version