Site icon IAS

"סוכני הנסיעות הם תחת האחריות של משרד התיירות"

כנס הבחירות המקיף שערכה לראשונה התאחדות משרדי הנסיעות

כנס בחירות מקיף נערך לראשונה על ידי התאחדות משרדי הנסיעות ביומיים האחרונים (ימים שני ושלישי). בכירי המפלגות הופיעו  בפני כ- 200 חברי הענף בזום, הציגו בפניהם את ה"אני מאמין" שלהם ושל מפלגותיהם בדגש על המשבר בענף התיירות וענו לשאלות המשתתפים.

שרת התיירות, ח"כ אורית פרקש הכהן פתחה את יומו השני של הכנס ואמרה: "סוכני הנסיעות הם תחת האחריות של משרד התיירות ונאבקתי על זה נגד גורמים מסוימים במשרד שטענו אחרת, אי אפשר להפריד את סוכני הנסיעות מעולם התיירות. כאשר יש מיליוני מחוסנים – האחריות צריכה לעבור לציבור ולא דרך סגרים שנכפים מלמעלה על ידי הממשלה.  במדינה דמוקרטית זה לא נכון לסגור את השמיים, היו צריכים לחשוב על פתרונות אחרים. האתגר הבא שלי הוא לפתוח באופן אחראי את השמיים.

"יש צורך בהדדיות בכניסה ויציאה של תיירים לארץ, וזה אמור להיות מעוגן במתווה של פתיחת השמיים. כמובן של מחוסנים או תחת בדיקות. השאיפה לפתוח את השמים ליחידים וקבוצות – באותו מתווה שהיה לפני סגירת נתב"ג. אני אפעל מול שר הבריאות בנושא. שר הבריאות רוצה אפליקציה שתבדוק אמינות של תעודות של מחוסנים ובדיקות. חוששים מניצול לרעה וחוסר יכולת אכיפה."

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות אמרה בפתח הכנס: " לפני שנה כשהתחיל משבר הקורונה והענף השתתק מפעילות, איש מאיתנו לא שיער ששנה לאחר מכן עדיין נהייה באותו מצב ושנהייה בעיצומה של מערכת בחירות רביעית. לצערנו זה המצב. כפי שידוע לכולכם, ההתאחדות פועלת מאז פרוץ המשבר כנושאת דגל המאבק של ענף התיירות המדמם. במסגרת זו אנו גאים לארח כאן היום ומחר את נציגי המפלגות השונות כדי שנוכל לשמוע מהם את משנתם ובמיוחד כיצד הם מתכוונים לפעול כדי לסייע להשיב את הענף שלנו לפעילות."

ח"כ יעקב מרגי – יו"ר וועדת הכלכלה היה ראשון המשתתפים. ח"כ מרגי אשר ידוע במחויבותו הגדולה לסיוע לענף בשעת המשבר הקשה שעוברת עליו,  חזר והדגיש בדבריו כי ימשיך לפעול ולסייע למען חזרתם של אנשי הענף לפעילות.

ח"כ יפעת שאשא ביטון – יו"ר וועדת הקורונה הציגה את עמדתה הברורה כי יש לחזור במהרה לפעילות ולייצר שגרה חדשה של חיים לצד הקורונה והתחייבה בפני הנוכחים כי ככל שהדברים יהיו תלויים בה, לא יקרה שוב מצב בו משביתים ענף שלם מפעילות מבלי לתת לו מענה.

ח"כ מיקי לוי, הידוע בסיועו התמידי לענף, אמר כי התיירות היא מנוע צמיחה כלכלי ועל כן יש לפעול לחזרת לפעילות והבטיח לפעול בנושא ביטוחי הנסיעות לחו"ל. כשנתחיל להתאושש מהמגיפה כל ממשלה שתיבחר צריכה להכין תכנית מיוחדת לסיוע לענף התיירות. יש לכם ידיד פה בכנסת, אני רוצה להחזיר אתכם אל קדמת הבמה. עסקתי 24 שנים בנושאים בטחוניים, עכשיו אני רוצה לעסוק בנושאים כלכליים. בהקשר זה, נפשי יוצאת אל משרד התיירות."

ח"כ איילת שקד אמרה שאחרי יוני צריך להמשיך עם מתווה החל"ת רק לאנשים שלא יכולים לעבוד, כמו ענף הנסיעות. ענף זה היה הראשון להיפגע ממשבר הקורונה והוא גם האחרון להתאושש. למרות זאת, אין לי ספק שגם לענף הזה אפשר למצוא פתרונות יצירתיים. פרסמנו תכנית לעצמאים, יש שם דמי אבטלה וולונטריים לעצמאים – מי שרוצה שיפריש לדמי אבטלה ומי שלא רוצה – שלא.

ח"כ קרן ברק סיימה את יומו הראשון של הכנס, פירטה את כלל הצעדים הכלכליים שננקטו על ידי הממשלה עבור העסקים והעובדים, ניהלה דיאלוג ממושך עם סוכני הנסיעות והקשיבה למצוקתם.

ח"כ עודד פורר התייחס לנושא זכויות העצמאים, הרלוונטי לרבים מהמשתתפים ואמר כי שעצמאים ייחשבו בפני רשויות המדינה מה שלא קורה יום.  למשל, לאפשר להם להיות חולים, לצאת לחופשה, לקבל דמי אבטלה. נשים עצמאיות צריכות להיות זכאיות לחופשת לידה גם אם הן עובדות תוך כדי התקופה ובאופן כללי המדינה צריכה לעבור מהפכה של דיגיטציה כדי לייעל את השירות שלה לעצמאים ובכלל לציבור הרחב.

ח"כ אחמד טיבי התייחס לסוגיות הצרכניות ולחברות התעופה על רקע חוק שירותי תעופה שיזם והשיב לשאלות בנושא פתיחת השמיים וטען כי יש לפעול לפתיחה ככל שגדל מספר המחוסנים.

ח"כ עומר בר לב היה אחרון הדוברים ואמר שיפעל לכך שהתיירות תוחרג כענף נפרד עד שניתן יהיה להחזירו לפעילות.

Exit mobile version