Site icon IAS

סדנת תיירות מבוואריה התקיימה בת"א: "מעוניינים בתיירים מישראל"

טירת נוישוונשטיין המדהימה. סמל בוואריה ובמרחק שעתיים נסיעה בלבד ממינכן. צילום freepik

לשכת התיירות הלאומית של גרמניה, באמצעות מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, גולדי מולר, הזמינה את נציגי תעשיית התיירות והתקשורת הישראלית, לסדנת חשיפה של אטרקציות מגוונות, הפעם מחבל בוואריה ובירתו מינכן. למפגש המקצועי-חברתי, שהתקיים במלון טל בת"א, הגיעה מגרמניה משלחת שמנתה 15 שותפים ממועצות התיירות של אזורים וערים פופולריות שונות בחבל בוואריה, וכן ספקי שירותי תיירות אחרים, שכאמור, הציגו בפני המוזמנים הישראלים, את ההצעות והאטרקציות שיקרצו לתעשיית הנסיעות הישראלית.

הנושאים העיקריים של האירוע היו בתחומי מגוון אפשרויות הטיולים לבוואריה: "חבק את הטבע הגרמני", "תרגיש טוב", נסיעות ברות קיימא ו-LGTBQ, אזורי תיירות כפריים וטיולים עירוניים, וכן קמפיינים בנושאים נוספים 2022/2023, זאת במסגרת קונספט האירועים החדשני של לשכת התיירות הגרמנית. הרעיון בעיקרו היה שהמפגש התיירותי פנים אל פנים, יאפשר באופן בלתי אמצעי, ללמוד על כל מה שכדאי לדעת בנושא, על דגשים, חידושים ונושאים עדכניים – ממקור ראשון. וחשוב: אמנם בוואריה והעיר מינכן פופולריות בישראל, אך לשכות התיירות שם מעוניינות מאד להגדיל את התיירות אליהן, מישראל.

בכירי לשכת התיירות במינכן, מציגים את האטרקציות התיירותיות. צילום שוש להב

תוכנית המפגש הינה להציג באמצעות סדנה אינטראקטיבית של מומחי התיירות מגרמניה, את התכנים החדשים ביותר של התיירות הגרמנית וכן להרחיב ולהעמיק את הידע ואת הרעיונות, לתכנון מסלולי טיול ומקומות לשהות בהם, לקהל הישראלי. חברות וחברי המשלחת הגרמנית, מציגים לפי תורם, את האזור / העיר / בית המלון / האתר / האטרקציה שהם מייצגים, הן במלל והן בשקפים, מצגות וסרטונים. השפע התיירותי מסחרר ונראה שלתייר הישראלי תהיה בחירה לא-פשוטה מהמבחר המפתה הזה.

במשלחת הגרמנית השתתפו נציגי החברות והגופים הבאים: תיירות בוואריה ובירתה מינכן וכן לשכת התיירות האזורית טגרנזי; מרכז מורשת ותרבות בע"מ; רכבת צוגספיצה הבווארית; מלונות מריוט; מלון אלופט; טירת הוהנשוונגאו; מלון באיירישר הוף; מלון קמפינסקי; חב' אירוח דויטשה; תיירות לארה רייזן;

מלון פולמן; טירת אלמאו; מלון מריטים; Bay TM – מרכזי קניות ייחודיים בארמונות וטירות.

מגוון אנושי ותרבותי בבוואריה ושפע סיפורים מרתקים מאחורי האתרים. צילום שוש להב

חבל בוואריה  

חבל בוואריה (Bavaria) הוא חלק ארץ עצום, בעל נופים מרהיבים, כמו גם מסורת מרתקת ועתיקת יומין, שעדיין נשמרת בעיירות הקטנות של האזור. החבל חולש על כל שטחה הדרום-מזרחי של גרמניה, כשהוא נתחם במזרח על ידי היער הבוהמי ובצפון על ידי הפרנקנולד. על רמה דרומית לנהר הדנובה נמצאת מינכן, בירתה היפה של בוואריה, ומדרום לה שוכנים האלפים הבוואריים, שהפסגה הגבוה שבהם היא הצוגשפיצה המפורסם, ותחתיו שוכנת העיירה היפה גרמיש-פרטנקירשן (Garmisch-Partenkirchen).

בוואריה מהווה את אחד ממוקדי התיירות החשובים בגרמניה. רוב פסגות האלפים הגרמניים נמצאות בשטח המדינה, לאורך הגבול עם אוסטריה, כולל ההר הגבוה בגרמניה, הצוגשפיצה. באזור אתרי סקי רבים. נהר הדנובה חוצה את בוואריה לרוחבה, ומספק נופים רומנטיים רבים לאורכו. אטרקציות נוספות בחבל ארץ זה הן מבצרים בארוקיים וטירות מרשימות כמו נימפנבורג ונוישוואנשטיין. אגמים יפים כמו חים וקוניגזי ויערות עבותים. הדרך הרומנטית – המחברת בין חלקה הדרומי של בוואריה לחלקה הצפוני ומספקת נופים מרהיבים והרבה עניין. בנוסף לנופים וטבע, מציעה באווריה גם קולינריה משובחת, היסטוריה ותרבות, בתי מלון וריזורטים מיוחדים, פעילויות ספורט ומרכזי טיפולים ובריאות, ועוד…

מינכן נערכת לחג המולד. צילום Depositphotos

מינכן בירת בוואריה

מינכן, בירת חבל בוואריה, היא אחת הערים המתוירות ביותר באירופה. העיר נמצאת מצפון וסמוך להרי האלפים של בוואריה, על נהר האיזר, צפונית להרי האלפים הבווארים. זוהי אחת מהערים המשגשגות ביותר של אירופה,  אוכלוסייתה מונה כ-1.5 מיליון תושבים, היא העיר השלישית מבחינת גודל אוכלוסייתה בגרמניה אחרי ברלין והמבורג, והעיר השישית בגודלה מבחינת שטחה. לצד היסטוריה של כ- 800 שנה, יש בה חלקים מודרניים, ונעים להסתובב ברחובותיה ולהרגיש את המסורת העממית של הגרמנים.

מינכן היא אחת הערים המפתיעות ביותר לטובה באירופה. היא תוססת, משופעת בחיי לילה, ועם תרבות מגוונת ומיוחדת. סיור בעיר העתיקה של מינכן חושף את הסמטאות הרומנטיות והמבנים האוצרים סיפורים בני מאות שנים, המשמשים תפאורה לשלל האטרקציות של העיר: ארמונות וכנסיות לחובבי אדריכלות והיסטוריה, פסלי רחוב ומוזיאונים לאוהבי אמנות, מדרחוב נעים  ומרכזי קניותמפורסמים, חיי לילה סוערים ומגוון פסטיבלים וירידים המושכים אליהם תיירים מכל העולם (בראשם פסטיבל הבירה "אוקטוברפסט"). יחד עם הפארק האולימפי והאתרים המשולבים בהיסטוריה היהודית, מחכה לתייר הישראלי במינכן, חוויה מהנה ומרגשת במיוחד.

חלק מבאי סדנת התיירות מבוואריה. צילום עוזי בכר
Exit mobile version