Site icon IAS

נמל התעופה של פרנקפורט: 1% מהדגימות לקורונה היו חיוביות

נוסע קבוצת לופטהנזה עובר בדיקת קורונה בנמל התעופה של פרנקפורט. צילום לופטהנזה

חברת הביוטכנולוגיה Centogene וחברת התעופה לופטהנזה משתפות פעולה מאז חודש יוני בבדיקות נוסעים לנגיף הקורונה, באמצעות בדיקות PCR, בנמל התעופה של פרנקפורט.

בקיץ 2020 נבחנו יותר מ –150,000 נוסעים ובממוצע, 1% בלבד מהדגימות לקורונה היו חיוביות במהלך ששת השבועות האחרונים. מעל 97% מתוצאות בדיקות COVID-19 הועברו דיגיטלית לנוסעים, באוגוסט 2020 תוך פחות מ- 24 שעות. נוסעים שנרשמו לבדיקה מראש נאלצו להמתין רק כ- 20 דקות.

רוב הנוסעים הגיעו מספרד, ארה"ב, טורקיה וקרואטיה. בנוסף, כמעט 50,000 נוסעים נבדקו לפני היציאה, למשל כדי לטוס לסין או לדובאי, שם חובת כניסה לתוצאת בדיקה שלילית. מאז אמצע אוגוסט פועל גם מרכז בדיקות נוסף בנמל התעופה של המבורג.

לאחרונה הורחבה יכולת הבדיקות בפרנקפורט ואזור הדגימות הוגדל כדי לספק אפשרות נוחה לנוסעים. במרכז הבדיקות בפרנקפורט יש אפשרות לבצע כ -10,000 בדיקות ביום, וזה יותר ממספיק גם בזמנים של ביקושים גבוהים. בממוצע נערכו בחודשי הקיץ יולי ואוגוסט כ -4,500 בדיקות ביום.

בדיקות נוסעים בנמל התעופה של פרנקפורט מטופלות ע"י חברת Centogene. צילום לופטהנזה

נוסעי קבוצת לופטהנזה יכולים כעת גם להשתמש בנתיב המהיר במרכז הבדיקות בנמל התעופה של פרנקפורט ולהקטין את זמני ההמתנה. מסלולים מהירים מיוחדים זמינים גם לנוסעים המתמידים של קבוצת לופטהנזה ולנוסעי מחלקת עסקים וראשונה.

"נכון שאסטרטגיית הבדיקות לנוסעים ממדינות בסיכון גבוה תשמר גם בספטמבר. במקום לבטל את הבדיקות מאוקטובר ולפרק את תשתית מערך הבדיקות שהוקמה בהצלחה בשדות תעופה, יש להרחיב עוד יותר את יכולות הבדיקות הקיימות ולהשתמש בהן עוד יותר. הנתונים שהתקבלו מהבדיקות יכולים לתרום תרומה משמעותית לתגובה במצב הנוכחי באמצעים ממוקדים ומתאימים. שיתוף הפעולה בין לופטהנזה ל- Centogene, המרחיב את יכולותיו באופן רציף, משמש אמת מידה למודל בדיקה מוצלח", אמרה כריסטינה פורסטר (Christina Foerster), אחראית לשירות הלקוחות בקבוצת לופטהנזה.

ד"ר וולקמר ווקסרר (Volkmar Weckesser), מנהל מערכות מידע בחברת Centogene, מדגיש: "אנו מאמינים כי בדיקות רחבות היקף הן המפתח למניעת התפרצות נוספת ותמיכה במצב הנוכחי  – במיוחד כאשר ניידות היא תרומה חיונית ליעילות כלכלתנו. זו הסיבה שהטמענו תהליכי עבודה דיגיטליים יעילים לבדיקות COVID-19 בשני נמלי התעופה הגדולים בגרמניה. אנו משוכנעים בהחלט שההחלטה הזו נכונה ולכן נמשיך להגדיל משמעותית את יכולות הבדיקות שלנו. "

Exit mobile version