Site icon IAS

משרות תעשיית התיירות במזרח התיכון עשויות להגיע ל-6.6 מיליון ב-2022

דובאי, אחד היעדים הפופולאריים בקרב הנוסעים הישראלים. צילום Depositphotos

"תעשיית הנסיעות והתיירות במזרח התיכון עשויה להתאושש בשנה הקרובה. אם הממשלות תתנה עדיפות לנסיעות ותיירות, מספר המשרות בתעשייה עשויות להגיע ל-6.6 מיליון, קרוב לרמות שלפני המגפה", כך עולה ממחקר חדש של המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (WTTC).

עוד עולה מהמחקר החדש כי תעשיית הנסיעות והתיירות במזרח התיכון עשויה לצמוח ב-27.1% בשנת 2022 בהשוואה לממוצע העולמי שיעמוד על 30.7%. שיעורי ההתחסנות הנמוכים במספר מדינות, יחד עם ההגבלות בשווקי מקור מרכזיים בלמו התאוששות מהירה יותר של תעשיית התיירות. לפני פרוץ המגפה, תרומתה של תעשיית התיירות במזרח התיכון לתמ"ג עמדה על 270 מיליארד דולר (8.9% מכלל הכלכלה).

לפי המחקר החדש, קצב ההתאוששות הנוכחי במזרח התיכון יעמוד על מעט יותר מ-25% לאחר צניחה של 51.1% ב-2020. הצמיחה הזו, על אף שהיא איטית מהצפוי, מקדימה את אזורי הנסיעות והתיירות של אירופה ואמריקה הלטינית ומכניסה מידי שנה כ-36 מיליארד דולר לכלכלת האזור. הנתונים גם חושפים כי אזור המזרח התיכון יכול לרשום עלייה של 28.1% בשנת 2022, המהווה הכנסה נוספת של 47 מיליארד דולר.

בעוד שהכלכלה המקומית השנה נהנתה מעלייה בהכנסות מתיירות פנים של 38.6%, ומצפי של 19.2% ב-2022, השינויים האחרונים בהגבלות הנסיעות הבינלאומיות צפויים לספק דחיפה משמעותית בהוצאות הבינלאומיות, דבר שהוא קריטי לכלכלת האזור. ההוצאה הבינלאומית צפויה לגדול ב-37.9% השנה, מונעת על ידי עלייה במספר המבקרים ממדינות שכנות, אשר סיפקה דחיפה לתעשייה במהלך החודשים האחרונים. ככל שמגמה זו נמשכת לתוך 2022 וכאשר צפויים יותר מבקרים בינלאומיים מחוץ לאזור, WTTC צופה עלייה נוספת משנה לשנה בהוצאות הנסיעות הבינלאומיות של 51.8%.

לאחר אובדן של כמעט 1.2 מיליון משרות בתעשיית הנסיעות והתיירות בשנה שעברה, כאשר הגבלות הנסיעות הביאו לעצירת הניידות הבינלאומית, רמת התעסוקה אמורה לעלות ב-1% בלבד ב-2021. עם זאת, רמת התעסוקה עשויה לעלות ב-8.2% משנה לשנה בשנת 2022, ולספק 470,000 משרות נוספות בתחום הנסיעות והתיירות, לסך של 6.2 מיליון אנשים המועסקים במגזר.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "המחקר שלנו מראה בבירור שבעוד שתחום הנסיעות והתיירות במזרח התיכון מתחיל להתאושש לאט, הוא עדיין רחוק מרמות טרום-מגיפה מבחינת תרומתו של המגזר לכלכלת ותעסוקת האזור. כשאנחנו מסתכלים אל העתיד, למזרח התיכון יש פוטנציאל צמיחה חזק בעקבות פתיחת גבולותיו מחדש למטיילים בינלאומיים. ראינו מדינות כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות מיישמות מדיניות כדי להתחיל מחדש את הנסיעות הבינלאומיות בבטחה ואנו מקווים לראות גישה הרמונית ברחבי האזור".

תיירים בכותל. צילום depositphotos

לפי WTTC, התעשייה עשויה להאיץ את ההתאוששות העולמית אם חמישה צעדים חיוניים יתממשו על ידי ממשלות ברחבי העולם:

*מתן אפשרות לנוסעים מחוסנים לנוע בחופשיות, ללא קשר למוצאם או ליעדם.

*הטמעת פתרונות דיגיטליים המאפשרים לכל הנוסעים להוכיח בקלות את מעמדם כמחוסני קורונה מה שיכול לזרז את תהליך המעבר בגבולות.

* ממשלות חייבות להכיר בכל החיסונים המורשים על ידי ארגון הבריאות העולמי.

*המשך תמיכה ביוזמת COVAX/UNICEF להבטחת חלוקה שוויונית של חיסונים ברחבי העולם.

* המשך היישום של פרוטוקולי בריאות ובטיחות משופרים.

העתיד יכול להיות מזהיר יותר עבור המזרח התיכון אם חמשת הצעדים החיוניים הללו יינקטו לפני סוף 2021, מחקר מראה שההשפעה על הכלכלה ועל מקומות העבודה ברחבי המזרח התיכון עשויה להיות ניכרת. התרומה של תעשיית הנסיעות והתיירות לתוצר עשויה לעלות ב-33% (44 מיליארד דולר) עד סוף השנה, ועלייה נוספת של 30% (53 מיליארד דולר) ב-2022.

Exit mobile version