Site icon IAS

משרד החוץ קיים טקס ליום השואה הבינלאומי עם הסגל הדיפלומטי הבכיר

שר החוץ אלי כהן והשגריר הפרואני. צילום מירי שמעונוביץ, לע"מ

היום, 27 בינואר, מציינים את יום השואה הבינלאומי. אתמול (ה') התקיים במשרד החוץ טקס יום השואה הבינלאומי, המציין את יום שחרור מחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו מידי הנאצים, שנקבע כיום זיכרון בינלאומי ביוזמת המשלחת הישראלית לאו"ם לפני 18 שנה, באופן רשמי, מדי 27 בינואר.

שר החוץ אלי כהן ציין בנאומו בפני הסגל הדיפלומטי הבכיר: "גם היום אנחנו עדים לכאלה המאיימים על העולם החופשי בתוקפנותם וכשמדינות עוינות משיגות נשק גרעיני, רצח עם יכול להתרחש שוב. השואה של העם היהודי תיזכר לעד כדוגמא הקיצונית ביותר של הרוע האנושי". השר הבהיר כי אין כל אפשרות לבצע השוואות וכי יש לגנות ולהוקיע את אלו העושים זאת כיום.

במסגרת האירוע, הוזמן שגריר פרו, קרלוס צ'אבס טאפור-שמידט, לקבל בשם משפחת חוסה גמבטה, דיפלומט פרואני, את אות חסיד אומות עולם שהוענק לו לאחרונה מטעם 'יד ושם', בזכות פעילותו להצלת שני אחים יהודים בתקופת השואה. גמבטה ארגן עבור שניהם מעבר בטוח יחד עמו לפרו בתום שליחותו כדיפלומט בפולין, בתקופת מלחמת העולם השנייה.

במהלך הטקס הוקרן הסרט "הסודות של אבא", על פי ספרו של הקריקטוריסט מישל קישקה, "הדור השני: דברים שלא סיפרתי לאבא", שאף הגיע לשוחח עם הסגל הזר על הזווית האישית שלו בנושא השואה.

טקס יום השואה הבינלאומי במשרד החוץ, בנוכחות הסגל הדיפלומטי הבכיר. צילום מירי שמעונוביץ, לע"מ
Exit mobile version