Site icon IAS

משלחת בת 40 תיירנים מגאורגיה הגיעה לישראל לכנס מיוחד מסוגו

שגריר גיאורגיה בישראל, לאשה ז'בנייה, מברך את באי הכנס. צילום שוש להב

משרד התיירות של גיאורגיה (GNTA) ולשכת הכנסים והתערוכות (GCEB), קיימו אתמול (22.11.22), במלון הילטון בתל אביב, אירוע מיוחד וראשון מסוגו ובהיקפו, לחשיפת האטרקציות התיירותיות של גיאורגיה הקסומה ועידוד התיירות העסקית (Mice tourism). מגיאורגיה הגיעה לארץ משלחת מכובדת בת 40 נציגות ונציגים של תעשיית התיירות על גווניה השונים, מסיטונאי תיירות ונציגי סוכנויות ומשרדי נסיעות, ועד נציגי מלונות ואתרים בגאורגיה. כן השתתפו תיירנים, נציגי סוכנויות נסיעות ואנשי תקשורת מישראל.

שגריר גיאורגיה בישראל, לאשה ז'בנייה, ברך את באי הכנס, וציין את הקשרים המיוחדים בין שתי המדינות. השגריר הדגיש כי מגמת הגידול במספר התיירים מישראל לגאורגיה צפויה עוד לצמוח, לצד הוספת טיסות שבועיות נוספות. כיום יוצאות מישראל לגיאורגיה 42 טיסות ישירות בשבוע. בגיאורגיה שלושה שדות תעופה: בטביליסי הבירה ובבאטומי שלחוף הים השחור – כאשר לשני שדות תעופה אלה יוצאות טיסות ישירות מישראל, וכן שדה תעופה ליד העיר קוטאיסי במערב גאורגיה – אליו צפוי להיפתח קו ישיר מהארץ, לדברי השגריר. זמן הטיסה מישראל לגאורגיה קצר יחסית – כשעתיים וחצי. דרך אגב, השגריר שולט היטב בשפה העברית.

מראה בטביליסי היפה, בירת גאורגיה הקסומה. צילום שוש להב

גיאורגיה המכונה "גן העדן בהרי הקווקז" היא מדינה קסומה, הנמצאת על קו התפר שבין אירופה לאסיה, ושוכנת על אחד מנתיבי דרך המשי ההיסטורית. יש בה את כל מה שצריך עבור חופשה מושלמת לכל המשפחה, ב- 4 עונות השנה: ערים תוססות וכפרים אותנטיים, מישורים נרחבים והרים נישאים, חופי ים שטופי שמש ואתרי סקי וספורט חורף, נופים מרהיבים ושמורות טבע, תרבות עשירה וקולינריה משובחת, פעילויות ספורט ואתגרי, בתי מלון וריזורטים מפנקים, אתרי מורשת יהודית וגם בתי קזינו.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הגיעו מישראל לגיאורגיה 155,436 תיירים לעומת 100,686 תיירים בשנת 2021. שנת השיא עד כה הייתה 2019 עם 205,051 תיירים מישראל. ישראל ממוקמת במקום הרביעי והמכובד במספר התיירים השנה אחרי רוסיה, טורקיה וארמניה. ונתון כללי נוסף: בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הגיעו לגיאורגיה 3,892,605 מבקרים מרחבי העולם, כאשר שנת השיא הייתה 2019 עם 9,357,964 תיירים. מישראל יוצאות לגיאורגיה 42 טיסות ישירות מידי שבוע.

ואקו צ'ילאשווילי מציג טבלה של תנועת חברות התעופה הישראליות הטסות לגיאורגיה. צילום שוש להב

בכנס נשא דברים גם ואקו צ'ילאשווילי – מנהל פיתוח עסקי התעופה בגאורגיה, שבמצגת מפורטת הראה את הפעילות הצומחת של התעופה בגיאורגיה, ציין שישראל נמצאת במקום השני (אחרי טורקיה) בתנועת התעופה שלה לגאורגיה, ובין חברות התעופה הישראליות: אל על עם 26.1%, ארקיע עם 14.3%, נוספות עם 16.6%, ואת המקום הראשון תופסת ישראייר עם 43.1% מכלל הטיסות מישראל לגאורגיה.

נציג משרד הכלכלה והפיתוח הגאורגי, לבאן ג'אפרידזה – העומד בראש לשכת הכנסים והתערוכות של גיאורגיה, הרחיב במידע על האפשרויות הרבות לאירוח תיירות עסקית מישראל, לכנסים, קונגרסים, תערוכות ועוד. גאורגיה מאד מעוניינת בתיירים מישראל, ולצד תיירות האטרקציות ליחידים ולמשפחות, הם מבקשים לעודד מישראל את התיירות העסקית. את האירוע הנחתה קתי קסטראשווילי – מתאמת הפיתוח העסקי במשרד הכלכלה והפיתוח.

עוד על הכנס ועל גאורגיה: לחצו כאן

Exit mobile version