Site icon IAS

מעל 350 מורי דרך הדריכו סיורים לישראלים במימון משרד התיירות

מורה דרך, מדריך ישראלים. צילום Depositphotos

בתום חודש בו פעל הפרויקט של משרד התיירות המציע לציבור הישראלי, בחינם, סיור מודרך על ידי מורה דרך מוסמך, באמצעות רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה נוספים, נרשמת הצלחה בקרב כל הגורמים המעורבים בו. כזכור מטרת הפרויקט הייתה ליצור פתרון לבעיית התעסוקה למורי דרך, שפרנסתם נפגעה אנושות בתקופת הקורונה, על ידי כך שמשרד התיירות יתקצב סיורים מודרכים לקהל הרחב בעלות כוללת של 25 מיליון שקלים. הסיורים מתבצעים בכל ימות השבוע, באתרי רשות הטבע והגנים ובערים השונות.

עד עכשיו כ-1,600 מורי דרך מועסקים בפרויקט, אולם בשל חזרת התיירות לישראל רבים מהם מעדיפים לשוב ולהדריך תיירים. על כן, מעל 350 מורי דרך הדריכו בינתיים מעל ל-4 סיורים, כשבתקופת חופשת הפסח צפויים להתקיים כ-2000 סיורים נוספים. יש לציין כי מורי דרך שנמצאים זכאים להשתתף בפרויקט, עדיין יכולים להצטרף אליו על ידי פניה לרשות הטבע והגנים.

יתרה מכך, בשבוע שעבר התרחב פרויקט הסיורים וניתן כעת גם להתארגן עצמאית כקבוצה ולהזמין הדרכה ללא תשלום באתרי רשות הטבע והגנים ובערים ברחבי הארץ. יצוין, כי ערים מרכזיות נוספות מצויות בשלבי היערכות אחרונים להצטרפות לפרויקט. מנתוני רט"ג עולה, כי הביקוש הגבוה ביותר לסיורים נרשם בגליל העליון ובגליל התחתון. בסיורי הערים בולטות תל אביב ואילת.

ניתן להזמין את הסיורים בקישור  https://www.parks.org.il/tayarut/  או ישירות לרשימת מורי הדרך שניתן להזמין להתארגנות פרטית: https://www.parks.org.il/article/guide / .

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "אני שמח לראות את הציבור הישראלי יוצא מהזום, חוזר לשפיות, ושב לטייל ולנפוש. אני שומע מכל מי שלקח את המשפחה והחברים ללא עלות לסיור מודרך על ידי מורה דרך, בערים או באתרי הטבע, על ההנאה והחוויה המוצלחת גם מהסיור עצמו וגם מהסיוע הישיר למורי הדרך, שאחרי שנתיים מאתגרות עבור תעשיית התיירות כולה, מצליחים שוב להתפרנס מהמקצוע שלהם. אז קחו מורה דרך וצאו לטייל. הפרויקט ממשיך ובהצלחה".

מ"מ מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אורית שטיינפלד: "הסיורים שכבר בוצעו ומתוכננים במסגרת פרויקט זה מסייעים רבות לקהילת מורי הדרך שפרנסתם נפגעה בצל הקורונה וגם מאפשרים  למטיילים הלוקחים חלק בסיורים להכיר יותר לעומק את ערכי הטבע, מורשת ונוף הייחודיים לישראל בזכות ההדרכה המקצועית והחווייתית. במהלך חג הפסח וימי חול המועד אנו כבר ערוכים עם מגוון רחב של סיורים בהדרכת מורי הדרך בכל הארץ כולל כמובן בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ומזמינים את הציבור להצטרף אליהם וליהנות מחוויות מיוחדות ומרתקות".

יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל, גנית פלג: אגודת מורי הדרך בישראל מברכת כל יוזמה אשר תרחיב את אפשרות התעסוקה למורי הדרך. אנו מצפים שמגוון הסיורים שניתן להדריך במסגרת המיזם יורחב לכלל מורי הדרך בישראל ויאפשר להם להתפרנס בכבוד.

Exit mobile version