Site icon IAS

מספר הלינות בגרמניה צפוי להגיע לשיא חדש של כ-477 מיליון

ברלין. שדרות אונטר דן לינדן. התיירות לגרמניה פורחת. צילום visitberlin

בגרמניה צפוייה שנת 2018 להסתיים עם כ-477 מיליון לינות תיירים, המהוות שיא חדש, בעיקר תודות לחופשות עיר (סיטי ברייקס) ותיירות עסקים. מדובר בעליה של 4% לעומת 2017 וגם בשנת 2019 צופים שם מספרים טובים.

בחודש נובמבר לבדו נרשמה עליה של 5% בלינות בגרמניה והמגמה של גידול בתיירות ממשיך, אמר נציג של איגוד המלונות הגרמני Dehoga והוסיף כי "תעשיית המלונאות בגרמניה מציגה צמיחה זו השנה התשיעית ברציפות". לפיו, תרם לשגשוג – המתבסס לא מעט על תיירות פנים-גרמנית – גם מזג האוויר הנוח בקיץ.

לפי מנכ"לית ארגון התיירות הגרמני (DTV) קלאודיה גילס, (Claudia Gilles), ההתפתחות החיובית בתיירות בשנים האחרונות נשענה לא רק על מזג האוויר אלא על איכות המוצר התיירותי. "לכן 2019 תהיה שנה טובה עבור התיירות בגרמניה", הבטיחה.

גם התיירות הישראלית תרמה את חלקה, וכפי שמסרה מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, גולדי מולר, נרשמו יותר ממיליון לינות של ישראלים בגרמניה בשנה החולפת.

מלון ווסטין בלוויו בדרזדן על גדות האלבה. עליה בחופשות סוף השבוע. צילום עירית רוזנבלום

בתי מלון, בתי הארחה ומוסדות לינה אחרים נהנים מן הפריחה הכלכלית בגרמניה, המתאפיינת בתעסוקת שיא ועליה בשכר הריאלי. כתוצאה מכך, נוטים הגרמנים ותיירים אחרים להסיט יותר כסף לנופש. "עוד לפני תקופת הקיץ, נהנו בתי המלון גם מתיירות החגים", ציין נציג Dehoga, זאת לצד התיירות העירונית ותיירות העסקים.

עם זאת, ענף המלונאות הגרמני ניצב גם בפני סיכונים ואתגרים ובהם "גידול בעלויות, יותר ויותר ביורוקרטיה, תנאים תחרותיים לא-הוגנים, לצד מחסור ניכר של עובדים במקומות רבים, מקדירים את השמים", התלונן נציג הלובי המלונאי, "ומתח הרווחים גבולי לעתים קרובות".

ארגון Dehoga הציב לשנת 2018 יעד צמיחה של 2%, אולם ענף האירוח רשם עליה משמעותית במכירות ברבעון האחרון של 2018 וכבר לאחר עשרה חודשים נרשמה עליה של 3.3%.

כתבה קודמת: לשדרג את הפרעצל/מסע קולינרי בדרום גרמניה.

Exit mobile version