Site icon IAS

מלון פסטורל: חוויית אירוח רב-תחומית, שמענגת את כל החושים

דנית ביתן, המנכ"לית של פסטורל. צילום שוש להב

מה משמח יותר מלקבל באותה חבילה, פינוק בבית מלון עם ירוק בעיניים ואוויר גלילי וגם תוכניות תרבות ומוזיקה (והרבה מהן)? עבורי זה השילוב המנצח, ואותו מציע מלון פסטורל בכפר בלום שבגליל העליון, תוך שמירה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות בשל תקופת הקורונה. התחושה הראשונה שהרגשתי מיד עם הגעתי לכאן, היתה שעוטף אותי מרחב של שקט ושלווה ושל אירוח לא שגרתי, המשלב חוויה מלונאית רוגעת, עם תרבות איכותית וקולינריה משובחת.  מתוך ליבו של הנוף הגלילי, כפסע מגדת הירדן, אל מול הרי הגולן והגליל, בארץ פלגי מים, ממוקם כפר בלום, ושם מצאתי את המקום הכי פסטורלי שיש – מלון פסטורל, מלון שכולו חוויה רב-תחומית המענגת את כל החושים.

המלון הגלילי היוקרתי בן 193 החדרים מוכר, בין היתר, בקרב קהילת שוחרי התרבות, בזכות אירועי התרבות הרבים, הפסטיבלים וסופי השבוע המוזיקליים שהוא עורך מזה כ- 20 שנה, וכן ידוע בקרב הקהילה העסקית כמרכז הכנסים והאירוח הגדול והמתקדם בצפון. "בשנת 2000 קבעו חזון במלון פסטורל שבקיבוץ כפר בלום, להיות המלון המוביל בהוויה התרבותית, בנוסף לחוויה המלונאית, ומאז זה מניע אותנו כמו כוכב הצפון", אומרת לי דנית ביתן, המנכ"לית של מלון פסטורל, והיא יודעת מלפני-ומלפנים על מה היא מדברת.

דנית, שעובדת במלון מזה כ- 15 שנים, כולן לצידו של המנכ"ל המיתולוגי דובי בנארי, מונתה לאחרונה לתפקיד המנכ"לית לאחר שדובי פרש, ונראה שזה המהלך הכי טבעי והכי מובן – האישה הנכונה בתפקיד הנכון!

דובי, שימשיך לפתח את תחום התיירות והמלונאות של כפר בלום במסגרת תפקידו החדש, מחמיא לדנית ומרחיב באוזניי: "דנית נבחרה להוביל את הארגון בשל ניסיונה הנרחב, תפיסת עולמה המייצגת חדשנות, יצירתיות וחתירה קדימה, ובשל היותה מנהיגה טבעית. הכרותה את המלון במשך שנים רבות וכישוריה המגוונים, יסייעו לה להשיג את היעדים השאפתניים הניצבים בפניה". ואני, מהיכרות קצרצרה עם דנית, התרשמתי עד כמה דבריו נכונים.

האירוח המלונאי ומה הוא מציע

חדר במלון פסטורל, הטבע נכנס פנימה. צילום סטודיו גולן

מלון פסטורל כפר בלום ממוקם בלב עמק החולה שבגליל העליון ובמרחק חצי שעה נסיעה מרמת הגולן, מתאים לאוהבי האירוח, התרבות, הטבע, המוזיקה והמילה הכתובה. הוא מצליח לקיים את חזונו עם חווית אירוח מן המעלה הראשונה, שהיא שם דבר בעולמות התיירות והמלונאות. המלון כולל 30 דונם של מרחבים וירק, בקרבה לכל מסלולי הטיול, האטרקציות ושמורות הטבע של הגליל העליון. מופלא בעיני כיצד בינות למרחבים הירוקים, ציוץ הציפורים והגינות הפורחות, לבלבו במלון גם סוויטות וחדרי אירוח מהודרים, קמפוס כנסים המונה 9 אולמות וחדרי ישיבות וספא מחודש, המציע מתקנים מפנקים, עשרות טיפולי גוף ומוצרי קוסמטיקה.

במלון 193 חדרים וסוויטות מעוצבות, המוקפים מדשאות רחבות ידיים. מתקני המלון כוללים ספא מפנק שגם התחדש לאחרונה, בריכת שחייה אולימפית (בימי הקיץ), חדר אוכל ומסעדה עם מבחר קולינרי עשיר המגיש ארוחות שהן תאווה לעיניים ולחיך, לובי בר, ספרייה אינטימית וקמפוס מפואר לכנסים ואירועים, הכולל תיאטרון-מופעים חדש עם אקוסטיקה מעולה ומושבי ישיבה נוחים. החדרים והסוויטות של פסטורל, טובלים במרחבים ירוקים, גינות ופרחים. החדרים המרווחים המעוצבים בסגנון טוסקני, ממוקמים במבנים דו קומתיים המאפשרים הנאה מהטבע ומנופם המרהיב של הגליל ורמת הגולן.

נמצא כאן חדרי קלאסיק עם מרפסת, חדרי קלאסיק עם יציאה לדשא, חדרי בוטיק עם מרפסת, ג'וניור סוויט ואת הסוויטות. במלון גם חמישה חדרים נגישים המותאמים לנכים בכיסאות גלגלים, עמדת אינטרנט בלובי, אינטרנט אלחוטי ברחבי המלון ובחדרים (ללא תשלום), לובי בר חמים ומזמין, מרחבים ירוקים, פינות חמד מוצלות וגינות תבלינים. וחשוב – לאורחים חניה חופשית קרובה לחדרים וישנן גם עמדות טעינה לרכבים חשמליים. אני זכיתי להתארח בחדר הבוטיק בקומת הקרקע עם יציאה לדשא (שינוי מרענן מדירתי בעיר, בקומה גבוהה), שבו התפנקתי שלושה ימים ושני לילות, אך בינינו, לצערי, לא ממש היה לי זמן (כפי שהיה ראוי) להתפנק בחדר, וזאת בגלל שפע הפעילויות המוצע בפסטורל, שאותן לא רציתי להחמיץ.

מזנונים פזורים במסעדת המלון, עם מגוון מנות אוכל, טעים ואסתטי. צילום שוש להב

החדרים בפסטורל בכללם מהודרים ומרווחים במיוחד, מעוצבים לעילא בסגנון כפרי קלאסי, המאופיין בעושר חומרים, בדים, צבעים ואלמנטים השאובים מן הטבע. החיבור אל הטבע והנוף מקבל חיזוק נוסף בחלונות הענקיים דרכם נשקף הנוף הגלילי. חדרי הרחצה רחבי הידיים מחופים קרמיקה איטלקית, ובחלקם אמבט צרפתי. ברוב החדרים הותקנו דלתות מקשרות כדי להתאים את חדרי הבוטיק גם לאירוח משפחתי. בחדרים מיטה זוגית הניתנת להפרדה לשתי מיטות. חדרי הבוטיק ממוקמים במבנים שונים, ומוקדשים לענקי הספרות העולמית, לכוכבות הוליווד הבלתי נשכחות, לזמרות אופרה גדולות מהחיים ולבמאי קולנוע מפורסמים. ממש נחמד להתארח בחדר הנושא את שמו של המלחין פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי או את שמה של אליסה בארץ הפלאות…

ובלי אוכל, איך אפשר? זו אחת ההפתעות המאד נעימות שגיליתי בפסטורל.

עם הגעתי למלון בשעות אחה"צ המתין עבורנו האורחים כיבוד עשיר, שהיה מעין יריית פתיחה למה שצפוי לנו מהבחינה הקולינרית… וכל ארוחה – בוקר, ערב או ביניים, היתה חוויה קולינרית שהיה ממש קשה להתנתק ממנה. מסעדת המלון מרווחת ופזורים בה מזנונים עם מנות אוכל מגוונות לנוחות הסועדים, שיבחרו את מה שהם רוצים ללא צפיפות. שפע של מנות, טעמים בינלאומיים וארומה מיוחדת שרק הגליל יודע להציע, חוברים יחד לתפריט עשיר ותצוגה ססגונית שאין לעמוד בפניה. הארוחות העשירות מוגשות במזנונים גדושי כל טוב ומלוות בקינוחים מיוחדים ומרהיבים, מבית היוצר הקולינרי של פסטורל, בניצוחו של השף המנוסה, אוהד איבגי. לארוחות נלווה היצע יינות מקומי מיקבי הגליל והגולן והמסעדה כשרה בהשגחת הרב צפניה דרורי.

ולא נוותר על טיולים באזור! בגלל המיקום המיוחד של פסטורל, מומלץ לצאת ממנו לטיולים לאתרים הנמצאים באזור הצפוני ולמרחבי הטבע והנופים המופלאים. מטעם המלון מאורגנים ומוצעים סיורים מודרכים, להנאת האורחים ולנוחותם. הטיול שבו השתתפתי כלל תצפיות נופיות על קונטרה העיר ההרוסה בסוריה ומסלול בעקבות אלי כהן – המרגל הישראלי המפורסם שנתפס והוצא להורג בסוריה, מלווים בהסברים מרתקים. המראות יפים במיוחד בתקופה זו של החורך המשופע בשלגים, וכל תצפית על הלבן המבהיק הזה מרחיבה את הלב. אם תטיילו במרחבי כפר בלום, תגלו את הנוף המושלג מבלי צורך להרחיק מכאן. מהרו לצלם ומיד לשלוח לחברים שלא נהנים מכל הטוב והיופי הזה…

תצפית על החרמון המושלג ממלון פסטורל. וואו! צילום סטודיו גולן

ניהול נשי: מקצועיות ויצירתיות, אינטואיציה ותשומת לב לפרטים הקטנים

זה הזמן לחזור לשיחה מעוררת השראה עם דנית ביתן – המנכל"ית וסגניתה – מיכל מורלי. כאישה, אני תמיד מאד שמחה לשמוע על נשים שהגיעו לתפקידי ניהול, במיוחד לניהול בכיר. בפסטורל מצאתי צוות ניהולי בכיר שבראשו שתי נשים. השנה האזרחית החדשה בישרה על מנכ"לית חדשה למלון פסטורל. דנית ביתן (46) ילידת קיבוץ כפר בלום, פיתחה קריירה מלונאית ב- 15 השנים האחרונות, בבית הגידול של מלון פסטורל, כשהיא מכהנת בתפקידי מפתח, ובהם: מנהלת משאבי אנוש, מנהלת תפעול, רכש ובתפקידה האחרון כסמנכ"ל ובת טיפוחיו של המנכ"ל היוצא דובי בינארי. יחדיו היו הראשונים בארץ לפתח את חווית התוכן המלונאית ולהעניק לאורחיהם ערך מוסף מעבר למרכיבי האירוח המקובלים, יצרו נישה מלונאית חדשה והפכו את פסטורל למוביל בתחומו.

דנית, בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול, ודירקטורית לשעבר בחברת גלקון, נכנסה לתפקידה כשלנגד עיניה מספר משימות מרכזיות, ביניהן: הובלה והעמקת הבידול של המלון, באמצעות חיזוק ושיפור מודל פסטורל אשר מהווה כיום מודל לחיקוי במלונות רבים ברחבי הארץ והעולם, ופיתוח תשתיות וכלים שיתמכו בהובלת תחום הכנסים. מיכל מורלי, העובדת כ- 5 שנים בפסטורל, מונתה לסמנכ"לית, זאת לאחר שבתפקידה כאן ניהלה את תחום התוכן הכל-כך מרכזי במהות המלון. "ליצור חוויה של התרוממות הרוח היא משימה מורכבת, המצריכה השקעה מעמיקה בבניית תוכניות תרבות איכותיות", אומרת מיכל, ואכן, קהל שוחר תרבות ואמנות מגיע בהמוניו להתארח במסגרת סדרות התרבות של פסטורל שקנו להם מוניטין משובח.

גם דנית וגם מיכל מסכימות ש"ניהול נשי", בנוסף לידע ולמקצועיות, ניחן גם באינטואיציה ואינטליגנציה רגשית, בשימת דגש על הפרטים הקטנים וביחסי אנוש טובים ואיכפתיות כלפי צוות העובדים כולו. דנית ביתן מסכמת: "השיגרה היא האויב הגדול שלנו. לכן יש לחפש כל הזמן כיצד להתחדש, לצמוח ולטפס למעלה. אני בטוחה שהמלון יצלח את אתגרי התקופה הלא-פשוטה (קורונה) שבה כולנו חיים, כמו גם את החזון העסקי העומד לנגד עיננו. נעשה זאת בזכות העובדים המסורים שלנו ובזכות האורחים הנאמנים המלווים אותנו שנים כל כך רבות. אני מצפה לכך בכיליון עיניים".

לצאת לתרבות טובה: מלון פסטורל פותח את עונת המוזיקה ה- 19

מופע נוסטלגי מרגש של אלי מגן ועדי רנרט, במלון פסטורל. צילום שוש להב

פסטורל הוא לא רק מלון בצפון, אלא עולם שלם של תרבות וחוויות משובבות נפש. תמצית החוייה של מלון פסטורל חובקת תרבות. מזה כ- 19 שנים מהווה מלון פסטורל אבן שואבת לאוהבי המוזיקה והרוח מכל רחבי הארץ, תוך שהוא מציע תוכניות תרבות עשירות, שהן חלק מחזונו לחולל חווית אירוח מוזיקלית-תרבותית-ישראלית מרוממת רוח. המלון מארח במהלך כל השנה אמנים בעלי שם, נגנים, יוצרים, אנשי רוח ושיח, כחלק מעונות תרבות עשירות, גדושות במופעים, קונצרטים, הצגות והופעות. גם בשנת 2022 בינות למרחבים, לאוויר הגלילי ולתרבות האירוח הוותיקה, ייהנו אורחי המלון מקונצרטים, הרצאות, מופעים אופראיים, הצגות, כיתות אמן ושיח קהל.

לצד סופי השבוע המוזיקליים הוותיקים, מציע המלון 'אמצעי שבוע מוזיקליים' בהם תכנים מופלאים בקצב מתון יותר, המרפדים את חודשי החורף בימים חמים ונעימים של הופעות והרצאות. בשלושת הימים באמצע השבוע בהם שהיתי בפסטורל, התרוצצתי בין המופעים והתמוגגתי מכל רגע. התוכנית המגוונת תחת הכותרת "קול הרוק (והג'אז הזה)", בניהולו האמנותי והשתתפותו של מאור כהן – חוויה מוזיקלית הנעה בין רוק לג'אז, המשולבת בקטעי סטנד אפ קומדי וסתם סיפורים מצחיקים, בהשתתפותם של מאור כהן, חמי רודנר, ערן ויץ, רוט, אלי מגן ועדי רנרט: דאבל סטנדרט, והרצאה מרחיבת אופקים של ד"ר אפי זיו, בעקבות יצירות אמנות מרתקות העוסקות בשירה ובמוסיקה.

נהניתי וצחקתי מהמופע בקונספט חדש של סטנד-רוק, בשילוב הבלתי אפשרי והייחודי בין השירים האהובים של מאור כהן לבין קטעי הומור מצחיקים; התרגשתי נוסטלגית מהופעתם של דאבל סטנדרט, שהוא חיבור כפול בין קונטרה בס לפסנתר ובין שיר ישראלי לג'אז. אלי מגן ועדי רנרט, שני המוזיקאים המשפיעים, חברו יחד למופע משותף חדש, בו הם פורשים את עולמם המוזיקלי ומוצאים את החיבור והמכנה המשותף בין שירים ישראלים, קלאסיים ומקוריים לבין מוזיקת ג'אז אינסטרומנטלית מהעולם; מופע ח"י שירים עם חמי רודנר וערן ויץ, הביאה את רודנר וויץ, לחלוק כבוד ואהבה ולהקליט שירים ישראלים מופתיים בגרסאות קאמריות, במופע שכל כולו שיר אהבה למוזיקה הישראלית המקורית; המוזיקאי המוכשר פיטר רוט שיתף אותנו בסיטואציות מחייו והתחנות המוסיקליות שלו והקסים אותנו בביצועי השירים.

מתחם התרבות והכנסים החדש, שבו אולם תיאטרון מרשים. צילום שוש להב

והנה המלצה לתוכנית המוצעת במלון פסטורל לקראת יום האהבה, הוא הוולנטיין דיי, שיתקיים בסופ"ש הבא 10 – 12 בפברואר: "לדבר על אהבה ולרדת אל סופה"- סוף שבוע "וולנטיין" לזוגות על זוגיות, בהנחיית שי אביבי ומיכל, פאולה וליאון, סמדר וניסים, ענת ושלמה. כל זוגיות זקוקה מידי פעם לזמן איכות שידליק מחדש את הניצוץ בלבבות, ולכבוד הוולנטיין רקחו בפסטורל זמן איכות זוגי מושלם, בלב המרחבים הירוקים והשלווה הגלילית הממכרת. "הניצוץ" בהנחיית שי אביבי ומיכל ליבדינסקי, פאולה וליאון רוזנברג, סמדר מילר וניסים לוי ענת בן קיקי ושלמה דהרמה, סוג'יי ומורן, שחר ארז,  שאניה כהן בן חיים. וגם אורחים מיוחדים אלון אמאנו קמפינו, דביר בנדק ונעמי לבוב.

אלה יהיו שלושה ימים רצופים בתוכן, מוזיקה ובידור, עם אוכל טוב, שיתחילו עם פאנל זוגיות פאולה וליאון, סמדר וניסים, שי אביבי ומיכל ליבדינסקי, שידברו על זוגיות ולא בטוח שעל אהבה. בהמשך הערב מופע הבידור "באושר ובעושר" של מיכל ליבדינסקי ושי אביבי, המביא סצנות זוגיות מהחיים. ארוחות גליליות מפנקות יוגשו תחת ניצוחו של שף אוהד איבגי. ביום השישי חווית גבר אמיתי – מעגל גברים בהנחיית ניסים, ליאון, שי וסוג'י ואשת חייל – מעגל נשים בהנחיית סמדר, פאולה, מיכל ומורן, ואז הגברים והנשים נפגשים לקבל את השבת יחד בהנחיית אלון אמאנו קמפינו.

בשבת ביחד, יפתח מרחב של קסם זוגי, בו אפשר ללמוד דברים חדשים תוך כדי הנאה, להיפגש קרוב, לרקוד, לצחוק, לנשום, להרגיש, להתרגש, לטייל והכי חשוב – לחזור קרובים יותר אל המשך החיים יחד. האירוח כולל 2 לילות, השתתפות בכל אירועי התוכן של 'הניצוץ' ואירוח על בסיס חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) ותוספת של נישנוש צהריים בימים שישי ושבת.

מלון פסטורל כמו צומח מתוך הירוק הרענן. צילום שוש להב

לכל הפרטים והתוכניות העתידיות, היכנסו לאתר: https://www.kfarblum-hotel.co.il/

*הכותבת הייתה אורחת המלון.

Exit mobile version