Site icon IAS

מחפשים דרכים לשלב נשים בעמדות בכירות בתעופה

מבין מנהלים בכירים בתעופה רק 3% הן נשים. צילום Depositphotos

מבין מנהלים בכירים בתעופה רק 3% הן נשים. צילום Depositphotos

בחודש יוני השנה התברר למנהלים בכירים בחברות תעופה, שהשתתפו בכנס יאט"א בסידני על עתידה של תעשיית התעופה, כי בין 29 בכירים רק אישה בכירה אחת השתתפה בכנס. שמה – כריסטין אורמייר-ווידנר (Christine Ourmières-Widener), מנכ"לית Flybe Group Plc, חברת תעופה אזורית קטנה בבריטניה. מחסורן של נשים מנהיגות בתעופה, הדהד באירוע.

את יאט"א, ארגון המייצג 290 חברות תעופה ו-82% מתנועת התעופה העולמית, ניתן לתאר היום כמועדון גברים, לפחות בדרגים הגבוהים ביותר. בתעשיות אחרות ישנן מעט נשים בתפקידים בכירים, אבל בתעשיית התעופה מספרן נמוך בהרבה יותר.

כריסטין אורמייר-ווידנר אמרה בכנס, כי יאט"א יכולה לעזור לפתור את הבעיה. "אולי אנחנו צריכים להיות יצירתיים יותר", היא ציינה והציעה כי מציאת פתרון היא בראש סדר העדיפויות, וכי הארגון יכול לסייע בקידום חונכות, אימון וקביעת יעדים, שיובילו למאגר גדול יותר של נשים מנהיגות בתעשיית התעופה.

כריסטין אורמייר-ווידנר מנכ"לית Flybe Group Plc. צילום טוויטר

יש לציין, כי ישנן חברות תעופה מסוימות הנעות במהירות כדי לשפר את המצב. כך למשל, 40% מההנהלה הבכירה של קואנטס איירווייס הן נשים. בראשות איזי גט עמדה כמה שנים המנכ"לית קרולין מקול. באל על ישנן שתי נשים בכירות מאוד – דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים ויהודית גרסרו סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל וגם כמה נשים בעמדות ראשי אגפים.

גו צ'ון פונג (Goh Choon Phong), יו"ר מועצת המנהלים של יאט"א, שהוא גם מנכ"ל סינגפור איירליינס אמר בכנס, כי "המצב הזה הוא לא רק ביאט"א, אלא אצל כולנו".

נשים בכירות

שיעור הנשים המחזיקות בתפקידי מנכ"לים בתעופה הוא 3%, בהשוואה ל-12% בענפים אחרים. בצפון אמריקה יש את החלק הגדול ביותר של נשים בתפקידי תעופה בכירים והן מהוות 16%. הייצוג הנשי הנמוך ביותר הוא במזרח התיכון.

חברת ג'טבלו איירווייס אישרה במאי השנה את ג'ואנה גרגטי (Joanna Geraghty), למנהלת התפעול הראשי שלה, והפכה אותה בכך לבעלת משרה בכירה בחברת תעופה גדולה בארה"ב. תמי רומו (Tammy Romo) משמשת בתפקיד מנהלת כספים בכירה בחברת סאות'ווסט איירליינס, יונייטד קונטיננטל הולדינגס מינתה את ג'יין גארווי (Jane Garvey) לתפקיד היו"ר שלה וכמה נשים נוספות מחזיקות בתארי סגן נשיא בחברות תעופה בארה"ב.

בעוד שתמהיל המגדר הנשי נמוך בתעופה אפילו ברמת הכניסה, שיעור הנשים הולך ופוחת עם הוותק, אמרה מילן שולניק (Mylene Scholnick), יועצת תעופה בניו יורק בחברת ICF ונשיאה לשעבר של איגוד נשות התעופה הבינלאומי. "בשנים הקריטיות הן נושרות", אמרה בראיון.

מחקר גלובלי למציאת פתרון לבעיה

החודש נמסר, כי יאט"א הצטרפה לארבעה ארגונים מרכזיים בתחום התעופה והחלל, כדי לפתוח במחקר גלובלי, שמטרתו להביא יותר נשים לתפקידי מנהיגות בתעשיית התעופה.

הארגונים שאיתם תעבוד יאט"א הם: איגוד תעשיות החלל (AIA – Aerospace Industries Association), מועצת התעופה הבינלאומית העולמית (ACI – Airports Council International), איגוד נשות התעופה הבינלאומי (IAWA – International Aviation Women's Association), וארגון קורן להתמחות בתעופה אזרחית (Korn Ferry – Civil Aviation Practice). יחד עם הארגונים האלה תעזור יאט"א לטפל בבעיות שנשים נתקלות בתעשיית התעופה.

להביא יותר נשים לתפקידי מנהיגות בתעשיית התעופה. צילום Depositphotos

הדוח של הארגונים האלה, המיועד להבקיע את "תקרה זכוכית בהגבלת נשים לתפקידים בכירים" צפוי להתפרסם ברבעון השני של 2019. הוא אמור לבחון  מדוע עדיין נשאר פער ברמת המנהיגות הבכירה בתעופה, למרות שנשים ממוקמות בתפקידים בכירים, בתחומים מקצועיים רבים בתעשיות שונות ברחבי העולם.

מטרת הדוח היא לזהות את הסיבות השורשיות של כל המחסומים לקידום נשים, אשר מנעו את התקדמותן. המחקר ידגיש גם את המדיניות והצעדים המעשיים שהצליחו לקדם את המגוון המיגדרי  הנשי בהנהגות התעופתיות.

הדוח הרב תחומי יכלול:

ארבעת זרמי הפעילות הללו יבוצעו במקביל, וממצאי המחקר יחולקו באופן נרחב באמצעות אירועים, האתרים והפרסומים של כל ארגון שמשתתף במחקר.

Exit mobile version