Site icon IAS

"מוצרט בטיילת", לעידוד התיירות בירושלים

אחד מהפסנתרים שהוצבו בטיילת ארמון הנציב. צילום באדיבות חברת CADENZA

"הצבת פסנתרים ברחבי ירושלים יוצרת חיבורים מרתקים בין אנשים, באמצעות קסמם של הצלילים", אומר משה ליאון, ראש העיר ירושלים, ומספר על הצבת הפסנתרים באחד מהמקומות הקסומים בירושלים – טיילת ארמון הנציב, הצופה אל העיר העתיקה, ומרחיבה את הלב בנוף הנשקף ממנה אשר אין כמותו בעולם.

עיריית ירושלים באמצעות הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), ובשיתוף משרד התיירות, מקדמת תוכנית לפיתוח טיילות האס וטיילת שרובר, כאמצעי משלים למלונות החדשים האמורים להיבנות ברחוב ינובסקי (מתחם מלונות הרכס הנמצא בעבודה בשנים האחרונות). הרעיון הינו לייצר מרחב ציבורי מזמין ופעיל, המתבסס על הטיילות, כדי שישרת הן את התיירים והן את תושבי העיר, ויחזיר את הטיילות לימי תפארתן.

אחד מהפסנתרים שהוצבו בטיילת ארמון הנציב. צילום באדיבות חברת CADENZA

הרל"י נמצאת בהליכי תכנון מתקדמים, כאשר תכנון ופיתוח הטיילות מתמקד בהיבטים פיזיים, כגון שיפור החיבור בין שתי גדות רחוב ינובסקי, כדי ליצור מעבר מזמין מהמלונות העתידיים לטיילת האס, בניית אלמנטים חדשים כגון מתקני משחק, פרגולות, אלמנט מים, הצללות ושילוב נקודות הסעדה לטובת באי המקום, כולל תאורה אינטראקטיבית ועוד. לאחרונה הוצבו בטיילת על-ידי הרל"י, שני פסנתרים בעלות בסך 90,000 ₪ עבור כל אחד מהם. הצבת הפסנתרים היא סנונית ראשונה בפרויקט, שיתחיל לקרום עור וגידים ויכנס לביצוע בשנה הקרובה.

חברת CADENZA הירושלמית, אשר פיתחה את פסנתר הרחוב הראשון מסוגו בעולם, דאגה להקמת שני הפסנתרים שהוצבו בטיילות. הפסנתרים אשר עשויים בטון, עמידים לכל מזג אויר ומיועדים לשימוש במרחבים הציבוריים (כולל מניעת ונדליזם). הפסנתרים מצטרפים לפסנתרים הנוספים שכבר הוצבו ברחבי ירושלים (ביוזמת החברה העירונית "עדן"), ומנעימים את יומם של תושבי העיר והתיירים המבקרים בה. ד"ר דן קאופמן – מנכ"ל ומייסד מיזם הפסנתרים, שמח על שיתוף הפעולה עם הרשות לפיתוח ירושלים בהצבת 2 פסנתרים בטיילת ארמון הנציב, ומנעימים את יומם של תושבי העיר והתיירים המבקרים בה.

Exit mobile version